TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

Professional occupations in advertising, marketing and public relations [1 record]

Record 1 2017-05-15

English

Subject field(s)
  • Various Proper Names
  • Marketing
  • Advertising
  • Public Relations
Universal entry(ies)
1123
classification system code, see observation
OBS

This unit group includes specialists in advertising, marketing and public relations who analyse, develop and implement communication and promotion strategies and information programs, analyse advertising needs and develop appropriate advertising and marketing plans, publicize activities and events, and maintain media relations on behalf of businesses, governments and other organizations, and for performers, athletes, writers and other talented individuals. They are employed by consulting firms, advertising agencies, corporations, associations, government, social agencies, museums, galleries, public interest groups, and cultural and other organizations, or they may be self-employed. Agents such as entertainment, literary and sports agents are included in this unit group.

OBS

1123: classification system code in the National Occupational Classification.

French

Domaine(s)
  • Appellations diverses
  • Commercialisation
  • Publicité
  • Relations publiques
Entrée(s) universelle(s)
1123
classification system code, see observation
OBS

Ce groupe de base comprend les spécialistes en publicité, en marketing et en relations publiques qui analysent, élaborent et appliquent des stratégies de communication et de promotion et des programmes d'information, analysent les besoins en matière de publicité et élaborent des plans de publicité et de marketing, s'occupent de la publicité des activités et des événements et entretiennent des relations avec les médias au nom de commerces, de gouvernements et d'autres organisations, ainsi qu'au nom d'artistes, d'athlètes, d'écrivains et d'autres personnes de talent. Ils travaillent pour des entreprises d'experts-conseils, des agences de publicité, des sociétés commerciales, des associations, le gouvernement, des organismes sociaux, des musées, des galeries d'art, des groupes d'intérêt public, des organismes culturels et d'autres organismes, ou ils peuvent être des travailleurs autonomes. Les agents qui représentent des artistes, des écrivains et des athlètes sont inclus dans ce groupe de base.

OBS

1123 : code du système de classification de la Classification nationale des professions.

Spanish

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