TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

système évolué de reconnaissance de la parole [1 record]

Record 1 2001-06-19

English

Subject field(s)
  • Artificial Intelligence
  • Telecommunications Facilities
  • Applications of Automation
CONT

Callers can also conduct transactions such as "transfer $200 from savings to checking." The advanced speech recognition system will interpret these phrases in one easy step and provide the caller with the information they requested while reducing call times for these automated services.

French

Domaine(s)
  • Intelligence artificielle
  • Installations de télécommunications
  • Automatisation et applications
CONT

Un grand nombre d'entre elles s'affairent à construire des environnements de service à la clientèle haute performance et leurs stratégies axées sur la clientèle reposent souvent sur nos technologies de portail évoluées, comme les centres d'appel, les systèmes de réponse vocale interactive, les centres de réponse Web et les systèmes évolués de reconnaissance de la parole. Ces systèmes visent à permettre aux entreprises d'intégrer l'aspect clientèle dans leurs procédés d'affaires électroniques de manière à faciliter l'établissement de relations et la conclusion d'opérations avec les clients, à remplir les exigences découlant de ces opérations et à répondre à leurs besoins existants.

Spanish

Save record 1

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2024
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: