TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

ANNUAL MANAGEMENT REPORT [6 records]

Record 1 2018-12-20

English

Subject field(s)
  • Titles of Reports
  • Agricultural Chemicals
  • Crop Protection
OBS

Prepared by Pest Management Centre, Agriculture and Agri-Food Canada.

OBS

This annual report is designed to encourage and facilitate the rapid dissemination of pest management research results, particularly of field trials, amongst researchers, the pest management industry, university and government agencies and others concerned with the development, registration and use of effective pest management strategies.

Key term(s)
  • Pesticides Research Report

French

Domaine(s)
  • Titres de rapports
  • Agents chimiques (Agriculture)
  • Protection des végétaux
OBS

Préparé par le Centre de la lutte antiparasitaire, Agriculture et Agroalimentaire Canada.

OBS

La compilation du rapport annuel vise à faciliter la diffusion des résultats de la recherche dans le domaine de la lutte antiparasitaire, en particulier les études sur le terrain, parmi les chercheurs, l'industrie, les universités, les organismes gouvernementaux et tous ceux qui s'intéressent à la mise au point, à l'homologation et à l'emploi de stratégies antiparasitaires efficaces.

Spanish

Save record 1

Record 2 2011-12-22

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Federal Administration
  • Management Operations (General)
OBS

Health Canada, Materiel and Assets Management Directorate. The Assets and Data Management Division provides functional guidance and direction to Health Canada managers on fleet and assets management and inventory control; interpretation of the rules and regulations pertaining to fleet and assets management with respect to process; functional guidance and direction in the development and coordination of Health Canada's Investment Planning; and, direction in the management, coordination and analysis of various reporting activities such as contract disclosure and the annual procurement report.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Administration fédérale
  • Opérations de la gestion (Généralités)
OBS

Santé Canada, Direction de la gestion du matériel et des biens. La Division présente des conseils et une orientation fonctionnelle aux gestionnaires de Santé Canada en ce qui concerne la gestion du parc automobile et des biens et le contrôle de l'inventaire, interprète des règles et des règlements relatifs à la gestion du parc automobile et des biens en matière de processus, présente des conseils et une orientation fonctionnelle en ce qui concerne l'élaboration et la coordination du plan d'investissement à long terme de Santé Canada et, finalement, oriente la gestion, coordonne et analyse diverses activités de production de rapports, notamment la divulgation de contrats et les rapports annuels d'acquisition.

Spanish

Save record 2

Record 3 2011-07-22

English

Subject field(s)
  • Accounting
  • Financial and Budgetary Management
DEF

The information provided annually by the directors or management of an organization to the shareholders, owners, or other interested parties, concerning operations and financial position. Usually, it includes the annual financial statements, the auditor's report thereon, and reports by officers or directors.

French

Domaine(s)
  • Comptabilité
  • Gestion budgétaire et financière
DEF

Document soumis annuellement par les administrateurs ou les dirigeants d'une société, aux actionnaires, associés et autres personnes intéressées. Ce document, qui porte sur les résultats et la situation financière de la société, comprend généralement un rapport de gestion ou compte rendu de la direction, les états financiers (ou comptes) annuels et, au Canada, le rapport du vérificateur, en France, le rapport du commissaire aux comptes et, en Belgique, le rapport du commissaire-reviseur.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Contabilidad
  • Gestión presupuestaria y financiera
DEF

Informe que recoge los estados financieros contables de la empresa: balance de situación al final del ejercicio fiscal, cuenta anual de pérdidas y ganancias, reparto de beneficios y su distribución, notas explicativas, etc. La memoria suele recoger también una carta del presidente explicando la marcha de la sociedad, la composición del consejo de administración, y el informe de los accionistas censores de cuentas. En muchas ocasiones incluye también la opinión de los auditores externos.

OBS

memoria anual: término y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 3

Record 4 2008-03-26

English

Subject field(s)
  • System Names
  • Taxation
OBS

The system entails a customized set of measures and indicators that are being tailored to define performance in the CRA [Canada Revenue Agency] context and suit its business and management needs. The PMPS is currently capturing quarterly performance information for in-year reports against performance expectations, which, in turn, serves the performance information requirements of the Annual Report.

French

Domaine(s)
  • Noms de systèmes
  • Fiscalité
OBS

Ce système comporte un ensemble personnalisé de mesures et d'indicateurs qui sont adaptés de façon à définir le rendement dans le contexte de l'ARC [Agence du revenu du Canada] et à répondre aux besoins de celle-ci au chapitre de la gestion et des opérations. À l'heure actuelle, le SPMR permet de saisir des renseignements sur le rendement trimestriel en vue de l'établissement des rapports en cours d'exercice à l'égard des attentes en matière de rendement. Ces renseignements sont ensuite utilisés pour répondre aux besoins en matière de données sur le rendement aux fins du rapport annuel.

Spanish

Save record 4

Record 5 2003-11-13

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Federal Administration
  • Management Control
OBS

The Annual Management Report includes :-a statement situating performance in the context of the pressures and problems faced by the department;-the deputy's affirmations or "representations" about departmental performance; and-a report of the department's success in meeting the targets agreed to in the [Memorandum of Understanding] MOU.

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Administration fédérale
  • Contrôle de gestion

Spanish

Save record 5

Record 6 1990-08-23

English

Subject field(s)
  • Management Control
CONT

The challenge for [Increased Ministerial Authority and Accountability] IMAA is to establish meaningful accountability to the Treasury Board... The instruments being used to meet this challenge include : 1. a streamlined Operational Plan Framework; 2. an accountability regime... ;3. consolidated reporting in the Annual Management Report; 4. departmental performance information... ;5. a Major Accountability Review... These accountability instruments operate within the context of the Memorandum of Understanding(MOU).

French

Domaine(s)
  • Contrôle de gestion

Spanish

Save record 6

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2024
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: