TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

CONSUMER PRODUCTS RECOGNITION COMMITTEE [1 record]

Record 1 2010-04-06

English

Subject field(s)
  • National Bodies and Committees (Canadian)
OBS

Information confirmed by the Canadian Dental Association (CDA).

OBS

The Consumer Products Recognition Committee proposes categories of recognition for products demonstrating diagnostic, preventive or therapeutic benefits in oral health care, examination or treatment, which are marketed to consumers or dental professionals. It also develops guidelines for applicants, and accepts and processes applications for recognition or products within its approved categories.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités nationaux canadiens
OBS

Information confirmée par L'Association dentaire canadienne (ADC).

OBS

Le Comité des produits de consommation propose, en vue d'en faire reconnaître, des catégories de produits qui présentent des avantages diagnostiques, préventifs ou thérapeutiques pour les soins, les examens ou les traitements de santé bucco-dentaire et qui sont mis en vente à l'intention des consommateurs et des professionnels dentaires. Le Comité énonce également des directives à l'intention de ceux qui font des demandes en vue de faire reconnaître leurs produits, reçoit les demandes et les traite en fonction des catégories approuvées.

Spanish

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