TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

PUSH MARKETING [3 records]

Record 1 2002-10-07

English

Subject field(s)
  • Merchandising Techniques
  • Advertising Techniques
  • The Product (Marketing)
DEF

A marketing strategy aimed at convincing wholesalers and retailers to purchase a product.

French

Domaine(s)
  • Techniques marchandes
  • Techniques publicitaires
  • Produit (Commercialisation)
DEF

Stratégie de marketing qui vise à convaincre distributeurs et détaillants à stocker et à vendre un produit ou à fournir un service et à pousser le consommateur à acheter le produit ou le service par des actions promotionnelles axées sur la réduction des prix, par exemple les rabais.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Técnicas mercantiles
  • Técnicas publicitarias
  • Producto (Comercialización)
OBS

estrategia del empujón: término extraído del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 1

Record 2 2002-04-24

English

Subject field(s)
  • Merchandising Techniques
  • The Product (Marketing)
  • Advertising Techniques
DEF

The process a corporation employs in an attempt to sell its products to prospective customers who are not necessarily in the market for such items.

OBS

Classic examples of push marketing are advertising, cold calls and infocommercials. These techniques differ from pull marketing strategies, in which corporations play a more passive role by waiting for clients to seek them out.

French

Domaine(s)
  • Techniques marchandes
  • Produit (Commercialisation)
  • Techniques publicitaires
DEF

Ensemble de méthodes dont une entreprise se sert pour vendre ses produits à des clients potentiels, qui ne cherchaient pas forcément à acheter ces produits.

Spanish

Save record 2

Record 3 2002-04-24

English

Subject field(s)
  • Merchandising Techniques
  • Electronic Commerce
  • Advertising Techniques

French

Domaine(s)
  • Techniques marchandes
  • Commerce électronique
  • Techniques publicitaires
DEF

Méthode de marketing consistant à transmettre une variété d'informations provenant d'Internet à un ordinateur personnel. Le type d'information reçue peut avoir été présélectionné par l'internaute à l'aide de logiciels spécialisés, tels que Blackweb et Pointcast.

CONT

Le « Digital push marketing » présente des qualités jusqu'alors inégalées dans le monde traditionnel du marketing direct, souvent limité par les limitations de l'imprimerie et de la communication papier. Son principal atout est de proposer une communication unilatérale entre le consommateur et l'entreprise. Son côté interactif permet au consommateur de prendre un rôle actif dans cette relation client-entreprise et de définir les règles de communication (contenu, fréquence et la forme), jusqu'à présent impossible sans l'aide de technologie avancée.

Spanish

Save record 3

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2024
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: