TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

GOVERNANCE NOMINATING COMMITTEE [2 records]

Record 1 2014-03-28

English

Subject field(s)
  • Committees and Boards (Admin.)
  • Tourism (General)
CONT

Our 12-member corporate board of directors oversees the management of the CTC [Canadian Tourism Commission] and provides effective oversight. They are appointed based on the full range of skills, experience and competencies required to add value to the CTC’s decisions on strategic opportunities and risks. The board is supported by three board committees: audit and pension, human resources, and governance and nominating.

French

Domaine(s)
  • Comités et commissions (Admin.)
  • Tourisme (Généralités)
CONT

Le conseil d’administration de la CCT [Commission canadienne du tourisme] supervise l’ensemble des activités de la CCT. Ses 12 membres sont nommés en fonction de la gamme complète d’habiletés, d’expérience et de compétences dont la CCT a besoin pour ajouter de la valeur à ses décisions en matière de possibilités stratégiques et de risques. Trois comités épaulent le conseil d’administration : le comité de vérification et des pensions, le comité des ressources humaines et le comité de la régie interne et des nominations.

Spanish

Save record 1

Record 2 2011-11-09

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Management Operations (General)
  • Transfer of Personnel
OBS

The Governance and Nominating Committee ensures that the proper framework is in place for the CFI to operate in the most efficient and accountable manner. Among other things, this Committee is responsible for amendments to by-laws, human resources policies, succession planning, the annual performance evaluation of the President, and the code of conduct that governs the Board of Directors, CFI employees, and reviewers. The Committee regularly reviews Board effectiveness and establishes procedures to follow when filling vacancies on the Board and for Members.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Opérations de la gestion (Généralités)
  • Mobilité du personnel
OBS

Le Comité de régie et de mise en candidature offre un cadre qui permet à la FCI d’opérer de façon efficace et d’assurer les plus hauts niveaux de responsabilisation. Entre autres activités, ce comité est responsable de proposer des amendements aux règlements, aux politiques de ressources humaines et aux plans de relève de la FCI, de faire l’évaluation annuelle du rendement du président et de rédiger le code de déontologie auquel doivent se conformer les administrateurs, les employés de la FCI et les évaluateurs externes. Le comité est responsable d’examiner l’efficacité du conseil d’administration à intervalle régulier et également définit les procédures à suivre pour combler les postes vacants au sein du conseil d’administration ou parmi les membres de la Fondation.

Spanish

Save record 2

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