TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

MICROINFLUENCER [1 record]

Record 1 2020-04-28

English

Subject field(s)
  • Collaborative and Social Communications
  • Marketing
DEF

A low-reach content creator with a smaller audience base than a typical influencer and with established credibility who regularly achieves high engagement with followers for a lower cost-per-engagement due to their knowledge about a specialty niche.

CONT

Micro-influencers are typically eager to serve as tastemakers for their followers when they believe in a brand.

French

Domaine(s)
  • Communications collaboratives et sociales
  • Commercialisation
CONT

Les micro-influenceurs sont globalement plus abordables et moins «gourmands» que les grands influenceurs [...] Rapporté à leur nombre d'abonnés, leur influence ou pouvoir de persuasion peut parfois être cependant plus important [...] Plusieurs études semblent logiquement montrer que l'engagement sur les publications des micro-influenceurs est en moyenne nettement plus élevé que celui observé sur les publications des [étoiles] des réseaux sociaux. Du fait de l'éventuelle spécialisation sur un domaine d'activité, l'affinité avec la marque ou le produit promu peut être plus forte.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Comunicaciones colaborativas y sociales
  • Comercialización
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