TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

MARCHE-TEST SIMULE [1 record]

Record 1 2001-07-16

English

Subject field(s)
  • Marketing Research
CONT

Simulated test market is used to measure share of market potential and repeat purchase potential.

French

Domaine(s)
  • Étude du marché
CONT

Le marché-test simulé est un outil d'aide à la décision pour lancer un nouveau produit, relancer un produit ou étendre une gamme. Il s'agit d'une modélisation de ce lancement qui permet : d'évaluer un taux d'essai et un taux de rachat afin de décider de l'intérêt ou non de lancer le produit, de déterminer le volume de ventes que réalisera à terme le produit, en fonction des investissements marketing réalisés en terme de distribution, publicité et promotion, selon leur montant et leur calendrier, d'optimiser le mix de lancement.

Spanish

Save record 1

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2024
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: