TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

ABSTRACT THINKING [1 record]

Record 1 2009-07-22

English

Subject field(s)
  • Psychology (General)
DEF

Thinking characterized by the use of abstractions and generalizations.

CONT

Piaget's theory suggests that children progress from a stage of "concrete thinking" (entered at about age six) to one of "formal thinking" (at about age twelve). It is Papert's belief that this ordering is not in fact universal; ....

OBS

As opposed to "concrete thinking."

French

Domaine(s)
  • Psychologie (Généralités)
CONT

Piaget distingue la «pensée concrète» de la «pensée formelle». La pensée concrète est déjà bien élaborée quand l'enfant, à six ans, aborde sa première année d'école primaire, et elle se renforce dans les années qui suivent. La pensée formelle, quant à elle, ne se développe réellement que lorsque l'enfant a presque le double de cet âge, soit environ douze ans, à un ou deux ans près - et certains spécialistes ont même émis l'idée que bien des personnes ne parviennent jamais à une pensée pleinement formelle.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Psicología (Generalidades)
Save record 1

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2024
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: