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La banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada.

COMMON STAFF COSTS [2 fiches]

Fiche 1 2002-03-19

Anglais

Subject field(s)
  • Financial and Budgetary Management
  • Corporate Management (General)
DEF

An arrangement whereby the parties involved agree to share specified costs but not to participate directly in or assign staff to a common undertaking.

CONT

... where a service or facility is shared by two or more departments and where by Treasury Board direction, one department incurs the costs and recovers a portion of them from other department(s) ..., total costs should be prorated among the departments according to a written cost-sharing arrangement.

OBS

cost-shared agreement: term used by Parks Canada.

PHR

To enter into a cost-sharing arrangement.

Terme(s)-clé(s)
  • cost sharing arrangement
  • cost sharing agreement

Français

Domaine(s)
  • Gestion budgétaire et financière
  • Gestion de l'entreprise (Généralités)
DEF

Entente en vertu de laquelle les parties conviennent d'assumer une partie des coûts d'une entreprise commune mais sans y participer directement et sans y affecter du personnel.

CONT

Contrairement au régime en place, qui repose en partie sur des accords de partage des coûts, le TSC [Transfert social canadien] constituera un mécanisme de financement global, comme le FPE [financement des programmes établis].

OBS

entente à frais partagés; entente de partage des frais : termes en usage à Parcs Canada.

PHR

Conclure une entente à frais partagés.

Espagnol

Campo(s) temático(s)
  • Gestión presupuestaria y financiera
  • Gestión de la empresa (Generalidades)
Terme(s)-clé(s)
  • sistema de coparticipación en los costes
Conserver la fiche 1

Fiche 2 1996-07-12

Anglais

Subject field(s)
  • Workplace Organization
  • Office-Work Organization
CONT

Executive suites are very common in most U. S. cities and may include an inexpensive marketing package to help you develop a local corporate image. These suites offer economic overhead through pooled secretarial support, office space, photocopying, mail handling and telephone answering services. Telephones are answered with your firm's name and you pay a monthly rental and phone answering fee plus additional charges for specific services used or furniture rented. Costs of these services vary by region and by size of space. You are usually free to move within the building as your space needs change. You will probably find it more economical to open your own office once you have more than five staff on site.

Français

Domaine(s)
  • Organisation du travail et équipements
  • Organisation du travail de bureau

Espagnol

Conserver la fiche 2

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