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La banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada.

PAID COMMUNICATION [6 fiches]

Fiche 1 2022-07-13

Anglais

Subject field(s)
  • Social Services and Social Work
  • Sociology of persons with a disability
DEF

A person who accompanies [another] person ... to help with communication, mobility, personal care, medical needs, or with access to goods, services or facilities.

CONT

A support person can be a paid personal support worker, an intervenor, [a] volunteer, [a] family member or [a] friend. A support person might help [the client] with communication, mobility, personal care or with accessing... services.

Français

Domaine(s)
  • Services sociaux et travail social
  • Sociologie des personnes handicapées
DEF

Personne qui accompagne une [autre] personne [...] pour l'aider sur les plans de la communication, de la mobilité, des soins personnels et des besoins médicaux, ou pour faciliter son accès à des biens, à des services ou à des installations.

CONT

Il peut s'agir d'un préposé aux services de soutien à la personne, [d'un intervenant], d'un bénévole, d'un ami ou d'un membre de la famille. La personne de soutien peut aider [le] client [en] communication, mobilité, soins personnels ou accès [aux] services.

Espagnol

Campo(s) temático(s)
  • Servicios sociales y trabajo social
  • Sociología de las personas con discapacidad
Conserver la fiche 1

Fiche 2 2020-02-17

Anglais

Subject field(s)
  • Wireless and Mobile Communications
  • Collaborative and Social Communications
DEF

[An] interruption in interpersonal communication caused by attention paid to personal technological devices.

OBS

Technoference [also] applies more broadly to distraction by technological devices in general.

Français

Domaine(s)
  • Communications sans fil et mobiles
  • Communications collaboratives et sociales
DEF

Interruption de la communication interpersonnelle causée par l'attention portée aux dispositifs technologiques personnels.

Espagnol

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Fiche 3 2015-09-08

Anglais

Subject field(s)
  • Advertising
CONT

A communication that is not considered a grass-roots lobbying communication under the general definition of that term may nonetheless be characterized as a grass-roots lobbying communication by reason of a rule that is applicable to a limited type of paid advertisement that appears in the mass media. This type of communication is a "mass media advertisement. "

Français

Domaine(s)
  • Publicité

Espagnol

Conserver la fiche 3

Fiche 4 2011-01-17

Anglais

Subject field(s)
  • Parliamentary Language
  • Communication and Information Management
CONT

Any paid communication with a public office holder on behalf of a client or employer, including consultations in respect of the development of any legislative proposal, the introduction of a bill or resolution, the making or amendment of a regulation, policy or program, or the awarding of a grant, contribution, tax credit, other financial benefit or of a contract(in the case of a consultant lobbyist), is considered a lobbying activity for which a registration may be required.

Français

Domaine(s)
  • Vocabulaire parlementaire
  • Gestion des communications et de l'information
CONT

Toute communication rémunérée avec un titulaire de charge publique faite au nom d'un client ou d'un employeur y compris des consultations au sujet de l'élaboration d'un projet de loi, du dépôt d'un projet de loi ou d'une résolution, d'un nouveau règlement ou de la modification d'un règlement, d'une politique ou d'un programme, ou de l'attribution d'une subvention, d'une contribution, d'un crédit d'impôt, d'autres avantages financiers ou d'un contrat (dans le cas d'un lobbyiste-conseil), est considérée comme une activité de lobbying qui doit être enregistrée.

Espagnol

Conserver la fiche 4

Fiche 5 1983-06-02

Anglais

Subject field(s)
  • Advertising Agencies and Services
DEF

Any kind of paid public communication or message from an identified source that presents the advertiser's point of view on a recognized controversial issue.

CONT

It also argues for media access for people who want to counter the so-called "advocacy advertising" of such companies as Imperial Oil, which has flooded the country with commercials telling Canadians about "The big, tough, expensive job of developing petroleum".

Français

Domaine(s)
  • Agences et services de publicité

Espagnol

Conserver la fiche 5

Fiche 6 1978-08-02

Anglais

Subject field(s)
  • Postal Correspondence
  • Postage
DEF

A postcard for enclosure with a mailed communication bearing indicia stating that postage for its use in making reply will be paid by the one requesting the reply.

Français

Domaine(s)
  • Objets de correspondance (Postes)
  • Affranchissement du courrier
CONT

Les maisons d'affaires qui expédient des lettres, etc. à l'adresse des personnes desservies par les bureaux «BPFC» [...] ou «CFPO» [...] et «BPN» [...] ou «FMO» [...] peuvent y joindre des enveloppes-réponse et (ou) des cartes-réponse d'affaires portant leur adresse.

OBS

Voir le Tableau 3(4) dans PCOGU-F.

Espagnol

Conserver la fiche 6

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