TERMIUM Plus®

La banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada.

ATTENTE DIDACTIQUE [1 fiche]

Fiche 1 1989-09-25

Anglais

Subject field(s)
  • Artificial Intelligence
  • Continuing Education
CONT

A curriculum is quite clearly a plan. Even a local explanation can be considered a plan. A nontrivial explanation is a plan, a kind of mini-curriculum, for leading the student along a local learning path. A didactic operation can generate diagnostic expectations. AI research on planning distinguishes situations in which the actual effects of operation in an didactic episode can be accurately predicted from those in which they cannot, and in which the execution of a plan requires some monitoring (Charniak and Mc Dermott, 1986).

OBS

Strategies of knowledge communication must involve constant revision and adaptation and must interleave diagnosis with planned action. Diagnostic expectations that articulate goals and possible outcomes can be both local, monitoring the unfolding of the plan, and global, building up a long-term context and creating continuity throughout the tutorial session.

Français

Domaine(s)
  • Intelligence artificielle
  • Éducation permanente

Espagnol

Conserver la fiche 1

Avis de droit d’auteur pour la banque de données TERMIUM Plus®

© Services publics et Approvisionnement Canada, 2024
TERMIUM Plus®, la banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada
Un produit du Bureau de la traduction

En vedette

Portail linguistique du Canada

Accédez à une collection de ressources canadiennes sur tous les aspects du français et de l'anglais, y compris des jeux.

Outils d'aide à la rédaction

Les outils d’aide à la rédaction du Portail linguistique ont fait peau neuve! Faciles à consulter, ils vous donnent accès à une foule de renseignements utiles pour mieux écrire en français et en anglais.

Lexiques et vocabulaires

Accédez aux lexiques et vocabulaires du Bureau de la traduction.

Date de modification :