TERMIUM Plus®

La banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada.

CONCEPTION GUIDEE DIAGNOSTIC [1 fiche]

Fiche 1 1989-09-25

Anglais

Subject field(s)
  • Artificial Intelligence
  • Continuing Education
DEF

Design process by which the didactic module is built around the diagnostic one.

CONT

Opportunistic pedagogical strategies favor a diagnosis -driven process where the monitored activities provide a focus for both diagnostic and didactic activities, but diagnosis is the driving force in that it reveals opportunities for tutorial interventions. Indeed, pedagogical goals are associated with diagnostic units such as issues or rules, and their attainment is monitored by differential modeling. Thus the extent to which tutoring is possible is determined by diagnosis, both quantitatively (the proportion of opportunities that are recognised) and qualitatively (the precision with which the reason for each intervention is identified).

OBS

Contrast with didactics-driver design.

Français

Domaine(s)
  • Intelligence artificielle
  • Éducation permanente

Espagnol

Conserver la fiche 1

Avis de droit d’auteur pour la banque de données TERMIUM Plus®

© Services publics et Approvisionnement Canada, 2024
TERMIUM Plus®, la banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada
Un produit du Bureau de la traduction

En vedette

Portail linguistique du Canada

Accédez à une collection de ressources canadiennes sur tous les aspects du français et de l'anglais, y compris des jeux.

Outils d'aide à la rédaction

Les outils d’aide à la rédaction du Portail linguistique ont fait peau neuve! Faciles à consulter, ils vous donnent accès à une foule de renseignements utiles pour mieux écrire en français et en anglais.

Lexiques et vocabulaires

Accédez aux lexiques et vocabulaires du Bureau de la traduction.

Date de modification :