TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

DELEGATION DOCUMENT [1 record]

Record 1 1996-12-19

English

Subject field(s)
  • Auditing (Accounting)
  • Government Accounting
CONT

Delegation documents should be standardized to make it easier to administer the departmental system of authorizations and wherever departmental authorities must be honoured.

French

Domaine(s)
  • Vérification (Comptabilité)
  • Comptabilité publique
DEF

Document dans lequel on indique des postes auxquels le ministre ou l'administrateur général délègue des pouvoirs de signer des documents financiers ou tout autre type de documents importants reliés à la gestion du personnel par exemple.

CONT

Les documents de délégation devraient être normalisés de manière à faciliter l'administration du système des autorisations tant au sein du ministère qu'à d'autres paliers où les autorisations ministérielles doivent être honorées.

Spanish

Save record 1

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2024
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: