TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

GROUND PENETRATING RADAR [1 record]

Record 1 2006-05-30

English

Subject field(s)
  • Geophysics
  • Scientific Instruments
  • Drilling and Boring (Construction)
CONT

GeoRadar [TM] manufactures Stepped-FM Ground-Penetrating Radar systems used to find and image buried objects-usually things buried in the ground, but also objects in walls or rebar in concrete. Unlike many methods. GPR can find non-metallic objects: plastic pipe, dead bodies, even voids. The only requirement is that the material have different electrical properties than the host material. Of course, GPR can find metal objects as well.

CONT

Georadar, visualizing the hidden underground.

French

Domaine(s)
  • Géophysique
  • Instruments scientifiques
  • Sondage et forage (Construction)
CONT

L'objectif premier du projet de recherche était d'évaluer la précision de repérage des fuites dans les canalisations de distribution d'eau en plastique à l'aide de l'équipement de détection acoustique qu'utilise couramment l'industrie de la distribution de l'eau en Amérique du Nord, ainsi que les nouvelles techniques prometteuses mises au point par d'autres industries, par exemple le géoradar, la thermographie infrarouge et le gaz de dépistage.

CONT

Le géoradar (Pulse EKKO IV ou Pulse EKKO 100), un appareil de géophysique de surface servant à détecter les variations de la constante diélectrique des matériaux traversés, est particulièrement efficace pour détecter le niveau de la nappe phréatique, les contacts stratigraphiques et les grandes structures sédimentaires marquées par des variations de la granulométrie et de la teneur en eau. Les profondeurs d'investigation ainsi que la résolution des profils varient en fonction des fréquences utilisées. Par exemple, des profils d'environ trente mètres de profondeur ont été obtenus dans les matériaux sableux en utilisant des antennes de 50 Mhz, alors que le signal est atténué très rapidement dans les sédiments argileux.

OBS

géoradar : terme employé à l'École polytechnique de Montréal.

Spanish

Save record 1

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Works and Government Services Canada, 2021
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: