TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

MESSAGE PUBLICITAIRE [7 records]

Record 1 2021-01-27

English

Subject field(s)
  • Advertising Techniques
  • Advertising Agencies and Services
DEF

A public announcement - generally print, audio, or video - made to promote a commodity, service, or idea through various media ...

French

Domaine(s)
  • Techniques publicitaires
  • Agences et services de publicité
OBS

annonce publicitaire; publicité; message publicitaire : termes tirés du mini-lexique «Protection du consommateur» et reproduits avec l'autorisation du Centre de ressources en français juridique de l'Université de Saint-Boniface.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Técnicas publicitarias
  • Agencias y servicios de publicidad
Save record 1

Record 2 2020-06-23

English

Subject field(s)
  • Advertising Agencies and Services
  • Electoral Systems and Political Parties

French

Domaine(s)
  • Agences et services de publicité
  • Systèmes électoraux et partis politiques

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Agencias y servicios de publicidad
  • Sistemas electorales y partidos políticos
Save record 2

Record 3 2018-12-10

English

Subject field(s)
  • Advertising Media
  • Radio Arts
  • Television Arts
DEF

An advertisement broadcast during a sponsored radio or television program or between programs.

French

Domaine(s)
  • Supports publicitaires
  • Radio (Arts du spectacle)
  • Télévision (Arts du spectacle)
DEF

Message faisant la publicité d'un produit ou d'un service et diffusé à la radio ou à la télévision.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Medios de publicidad
  • Radio (Artes escénicas)
  • Televisión (Artes escénicas)
Save record 3

Record 4 2018-12-10

English

Subject field(s)
  • Advertising Techniques
CONT

Publication advertising makes use of newspapers or magazines to deliver the advertising message to measurable groups of readers.

CONT

Several components make up the advertising message: the hook, the slogan, the appeal, and the value. Each component of the advertising message seeks to convince the target market that they should spend money on a product or service.

French

Domaine(s)
  • Techniques publicitaires
CONT

Le message publicitaire peut être communiqué par des moyens que l'on divise couramment en deux séries : les médias et les autres véhicules.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Técnicas publicitarias
DEF

[Mensaje] creado por y para un tipo de actividad social y económica que intenta persuadir a los posibles consumidores de la compra de un tipo de producto mediante una argumentación.

CONT

El principal componente del mensaje publicitario es de carácter informativo, pues éste debe dar a conocer las características del producto y/o servicio que se esté ofreciendo, así como los beneficios.

Save record 4

Record 5 2013-12-02

English

Subject field(s)
  • Advertising Media
  • Radio Arts
  • Television Arts
DEF

A short commercial, one minute or less in length, inserted between radio or television programs, or included in participating programs.

CONT

The ever-present problem of conflict between pedagogical aims and entertaining television was resolved using ... "Ad (advertising) Spots" with technical tricks to drive home a function ...

French

Domaine(s)
  • Supports publicitaires
  • Radio (Arts du spectacle)
  • Télévision (Arts du spectacle)
DEF

Annonce publicitaire ou promotionnelle de courte durée diffusée sur un support audiovisuel.

CONT

[...] l'apport au public d'un programme rendu entièrement gratuit n'est pas sans comporter quelques servitudes. Ce sont d'abord les spots publicitaires, diffusés naturellement aux heures dites «de grande écoute».

OBS

spot: [...] L'Administration préconise «message publicitaire».

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Medios de publicidad
  • Radio (Artes escénicas)
  • Televisión (Artes escénicas)
Save record 5

Record 6 2005-11-02

English

Subject field(s)
  • Advertising Media
DEF

A short section or illustration (as between radio or tv programs or in a magazine) that is often used for advertising.

French

Domaine(s)
  • Supports publicitaires
OBS

À la radio.

OBS

Le terme «spot» est un anglicisme critiqué.

OBS

Pluriel : des flashs ou des flashes.

OBS

flashs (pl.) : Cette graphie, puisée des Rectifications de l'orthographe recommandées par le Conseil supérieur de la langue française, est attestée dans le Petit Robert (2004).

Spanish

Save record 6

Record 7 1988-04-27

English

Subject field(s)
  • Advertising Media
DEF

A recorded radio or TV message supplied to a station containing opening and closing copy, plus music track, leaving mid-section open for local copy.

French

Domaine(s)
  • Supports publicitaires
DEF

Les «donuts» regroupent les messages publicitaires constitués d'une partie fixe (le début et la fin des messages en général) et d'une partie mobile (le centre du message) adaptée à des besoins spécifiques (par exemple, les spéciaux de la semaine pour les détaillants).

Spanish

Save record 7

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2024
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: