TERMIUM Plus®
La banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada.
BACKSIDE THRUST CURVE [1 fiche]
Fiche 1 - données d’organisme interne 2011-06-16
Fiche 1, Anglais
Fiche 1, Subject field(s)
- Aircraft Maneuvers
Fiche 1, La vedette principale, Anglais
- region of reverse command
1, fiche 1, Anglais, region%20of%20reverse%20command
correct
Fiche 1, Les abréviations, Anglais
Fiche 1, Les synonymes, Anglais
- region of reversed command 2, fiche 1, Anglais, region%20of%20reversed%20command
correct
- backside of the thrust curve 3, fiche 1, Anglais, backside%20of%20the%20thrust%20curve
correct
- region of slow flight 4, fiche 1, Anglais, region%20of%20slow%20flight%20
correct
- region of reverse-throttle command 4, fiche 1, Anglais, region%20of%20reverse%2Dthrottle%20command
correct
Fiche 1, Justifications, Anglais
Record number: 1, Textual support number: 1 DEF
A flight regime in which flight at a higher airspeed requires a lower power setting and a lower airspeed requires a higher power setting in order to maintain altitude. 1, fiche 1, Anglais, - region%20of%20reverse%20command
Record number: 1, Textual support number: 1 CONT
T-38 aircrews have been doomed by the flight characteristics on the backside of the thrust curve, a region of slow-speed flight where it takes more thrust to fly slower due to the tremendous rise in drag. Get too slow in this region and the aircraft may not have enough thrust to recover without losing altitude. 5, fiche 1, Anglais, - region%20of%20reverse%20command
Fiche 1, Terme(s)-clé(s)
- back-side of the thrust curve
- back side of the thrust curve
- region of reverse throttle command
Fiche 1, Français
Fiche 1, Domaine(s)
- Manœuvres d'aéronefs
Fiche 1, La vedette principale, Français
- second régime de vol
1, fiche 1, Français, second%20r%C3%A9gime%20de%20vol
correct, nom masculin
Fiche 1, Les abréviations, Français
Fiche 1, Les synonymes, Français
Fiche 1, Justifications, Français
Record number: 1, Textual support number: 1 CONT
Le second régime de vol est la partie du domaine de vol qui se situe aux incidences supérieures à l’incidence pour laquelle l'excédent de puissance est maximum, jusqu’au décrochage. Il se caractérise par l'augmentation de la puissance nécessaire au vol et la diminution de la puissance disponible à mesure que la vitesse décroît. 1, fiche 1, Français, - second%20r%C3%A9gime%20de%20vol
Fiche 1, Espagnol
Fiche 1, Justifications, Espagnol
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