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HYDROGEN INJECTION [5 fiches]

Fiche 1 2021-10-21

Anglais

Subject field(s)
  • Missiles and Rockets
CONT

The systems that will need to be engineered for a flight ready nuclear gas core rocket are as follows :hydrogen turbopumping, propellant storage tank, porous cavity liner, hydrogen-seed injection, uranium storage and injection, reactivity control, shielding, rocket nozzle, reflector-moderator, pressure vessel, and heat rejection.

Français

Domaine(s)
  • Missiles et roquettes

Espagnol

Conserver la fiche 1

Fiche 2 2009-04-24

Anglais

Subject field(s)
  • Thermonuclear fusion
CONT

High-speed injection of pellets, composed of frozen hydrogen isotopes and multimillimeter in size, is commonly used for core fueling of magnetically confined plasmas for controlled thermonuclear fusion research. [...] The process and benefits of plasma fueling by pellet injection have been thoroughly documented in the literature.

Français

Domaine(s)
  • Fusion thermonucléaire
CONT

Côté alimentation du plasma, on dispose de trois moyens d'injection de combustible dans la décharge : l'injection de gaz[,] l'injection de neutres [et] l'injection de glaçons, qui consiste à injecter de petites billes de deutérium ou de tritium sous forme de glace. On utilise des systèmes qui ressemblent à des pistolets à air comprimé, capables d'injecter les glaçons de deutérium à plusieurs kilomètres par seconde. Le dispositif est complexe, mais conduit à des efficacités de remplissage du plasma bien meilleures que l'injection de gaz [...]

Espagnol

Conserver la fiche 2

Fiche 3 2008-07-23

Anglais

Subject field(s)
  • Launchers (Astronautics)
CONT

Hypersonic propulsion. Color Enhanced Supersonic Hydrogen Flame Through funding from the Hyper-X Program Office at NASA Langley, an experimental study of a dual-mode scramjet combustor is being conducted at the Aerospace Research Laboratory of the University of Virginia. Using conventional instrumentation and multiple laser-based diagnostic techniques, the study aims to further the understanding of the fuel-air mixing and combustion processes within the combustor and to resolve the uncertainty in CFD predictions of such flows. The majority of the experiments are being conducted using a high-enthalpy, continuous-flow facility. This facility simulates Mach 5 flight of a scramjet operating with ramp fuel injection of hydrogen. NASA Langley is performing numerical modeling of the combustor and these results are being compared with the experimental measurements.

Français

Domaine(s)
  • Lanceurs (Astronautique)
CONT

Depuis une dizaine d'années, la recherche aéronautique s'intéresse à la propulsion hypersonique, permettant d'atteindre des vitesses supérieures à Mach 6. [...] La technologie de motorisation privilégiée pour la propulsion hypersonique est le statoréacteur, dont la particularité est qu'il n'embarque pas de comburant à bord mais capte celui-ci dans l'air environnant : l'air est capté en amont du moteur et comprimé par un système de tuyère convergente. Le mélange carburant embarqué-air comprimé brûle dans la chambre de combustion avant d'être décomprimé, provoquant ainsi l'accélération des gaz et la poussée nécessaire au vol.

Espagnol

Conserver la fiche 3

Fiche 4 1981-07-20

Anglais

Subject field(s)
  • Aeroindustry
CONT

Unlike hydrogen injection, a solution which failed to yield useful results, other tests proved that modifications to the engine, including a leaner mixture, better cooling, fuel injection and phased ignition could provide the necessary improvements.

Français

Domaine(s)
  • Constructions aéronautiques
CONT

Des essais d'injection d'hydrogène ont montré que cette solution n'apportait pas d'avantages importants, mais qu'une modification du réglage du moteur, un appauvrissement du mélange air-carburant, un meilleur refroidissement, l'injection de carburant et l'adoption d'un système d'allumage séquentiel pouvaient apporter les améliorations souhaitées.

Espagnol

Conserver la fiche 4

Fiche 5 1981-07-20

Anglais

Subject field(s)
  • Aeroindustry
CONT

Unlike hydrogen injection, a solution which failed to yield useful results, other tests proved that modifications to the engine, including a leaner mixture, better cooling, fuel injection and phased ignition could provide the necessary improvements.

Français

Domaine(s)
  • Constructions aéronautiques
CONT

Des essais d'injection d'hydrogène ont montré que cette solution n'apportait pas d'avantages importants, mais qu'une modification du réglage du moteur, un appauvrissement du mélange air-carburant, un meilleur refroidissement, l'injection de carburant et l'adoption d'un système d'allumage séquentiel pouvaient apporter les améliorations souhaitées.

Espagnol

Conserver la fiche 5

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