TERMIUM Plus®

La banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada.

LOCAL ADVERTISING [14 fiches]

Fiche 1 2021-07-30

Anglais

Subject field(s)
  • Provincial Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Trade
OBS

The LDCC is a public relations/advertising vehicle, a legislative monitor at the municipal, provincial and federal levels of government and [continues] to provide tourist and business information, as well as business programs and events for [its] members. [It continues] to be a leading advocacy role and [an influencer] for the local business community, advancing the economic, commercial and civic interests of the community.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités de gouvernements provinciaux canadiens
  • Commerce

Espagnol

Conserver la fiche 1

Fiche 2 2014-12-08

Anglais

Subject field(s)
  • Communication and Information Management
DEF

A serial publication, usually printed on newsprint and issued daily, on certain days of the week, or weekly, containing news, editorial comments, regular columns, letters to the editor, cartoons, advertising, and other items of current and often local interest to a general readership.

Français

Domaine(s)
  • Gestion des communications et de l'information

Espagnol

Conserver la fiche 2

Fiche 3 2014-12-08

Anglais

Subject field(s)
  • Electoral Systems and Political Parties
  • Advertising
OBS

A local elections third party sponsor is an individual or organization that conducts election advertising independently from any candidate or elector organization.

Français

Domaine(s)
  • Systèmes électoraux et partis politiques
  • Publicité
CONT

La publicité électorale des tiers désigne toute activité publicitaire politique qui favorise un parti politique ou l’élection d’un candidat, ou encore qui s’y oppose, au cours de la période de campagne électorale.

Espagnol

Conserver la fiche 3

Fiche 4 2013-03-08

Anglais

Subject field(s)
  • Government Contracts
CONT

Advertising for tenders will be placed at least twice in two local papers no later than 10 days, including holidays, before the deadline for acceptance of bids...

Français

Domaine(s)
  • Marchés publics

Espagnol

Conserver la fiche 4

Fiche 5 2004-12-07

Anglais

Subject field(s)
  • The Product (Marketing)
  • Trademarks (Law)
  • Copyright, Patent and Trademark Law
DEF

A brand owned by a manufacturer or other producer.

CONT

The national mark may only be applied by an authorized dealer who has registered trade-mark.

CONT

The practice of a national brand subsidizing local advertising costs incurred by a company that sells its product. Typically, the national brand has stringent rules about the advertisement in which the product appears.

Français

Domaine(s)
  • Produit (Commercialisation)
  • Marques de commerce (Droit)
  • Propriété industrielle et intellectuelle
DEF

Marque d'un fabricant dont les produits ou les services qu'elle identifie sont l'objet d'une distribution nationale et ont une part significative du marché.

Espagnol

Campo(s) temático(s)
  • Producto (Comercialización)
  • Marcas de comercio (Derecho)
  • Derecho de propiedad industrial e intelectual
DEF

Marcada de fabricante o productor que por lo general es objeto de amplia distribución geográfica.

Terme(s)-clé(s)
  • marca nacional
Conserver la fiche 5

Fiche 6 2004-07-26

Anglais

Subject field(s)
  • Advertising
CONT

A newspaper usually devotes about 60 per cent of its space to advertising.... Local merchants who have products and services for immediate sale buy most of the advertising space in newspapers.

Français

Domaine(s)
  • Publicité
CONT

Le service de presse collabore avec les journaux en leur apportant des informations intéressantes pour leurs lecteurs. Le service de publicité est un client qui achète "un espace publicitaire".

OBS

espace réservé aux annonces : Lois du Canada 1988, ch. 65, art. 104.

Espagnol

Campo(s) temático(s)
  • Publicidad
Conserver la fiche 6

Fiche 7 2001-03-27

Anglais

Subject field(s)
  • Advertising
CONT

Ticket advertising is a great way for these local businesses to reach potential customers at relatively low expense.

Français

Domaine(s)
  • Publicité

Espagnol

Conserver la fiche 7

Fiche 8 2001-03-27

Anglais

Subject field(s)
  • Advertising Techniques
CONT

You are essential to your local market, so we will assist you professionally in financing your local advertising campaign.

Français

Domaine(s)
  • Techniques publicitaires
CONT

L'exposition sur les modes de vie canadiens est accueillie avec enthousiasme à Hiroshima. Elle sera soutenue par une campagne publicitaire locale imprimée et électronique.

Espagnol

Conserver la fiche 8

Fiche 9 2001-03-27

Anglais

Subject field(s)
  • Advertising Techniques
CONT

Early participation by residents and business operators will ensure greater success for improvement in the target area. Specific outreach efforts include :advertising in local newspapers, door-to-door distribution of bilingual information...

Français

Domaine(s)
  • Techniques publicitaires
CONT

Le «Advertising Index» mesure concrètement le degré d'acceptation ou de rejet des annonces dans les régions-cibles. Dans la région-cible de BMW (la ceinture nord-ouest de la carte), les annonces BMW ont régulièrement l'impact le plus positif de la branche.

Terme(s)-clé(s)
  • région cible
  • secteur cible

Espagnol

Conserver la fiche 9

Fiche 10 2001-02-07

Anglais

Subject field(s)
  • Advertising Media
CONT

The message was carried originally on leaflets, posters, stickers and an advertising van, generating local publicity.

Français

Domaine(s)
  • Supports publicitaires

Espagnol

Conserver la fiche 10

Fiche 11 1998-11-19

Anglais

Subject field(s)
  • Advertising Media
DEF

The name and address of a local retailer, added to a manufacturer-prepared advertisement or advertising piece.

Français

Domaine(s)
  • Supports publicitaires
DEF

Publicité écrite où le fabricant mentionne les concessionnaires régionaux ou locaux de son produit.

Espagnol

Conserver la fiche 11

Fiche 12 1998-10-05

Anglais

Subject field(s)
  • Advertising Media
CONT

the dealer may... use window displays to supplement his own advertising in local newspapers and to feature his store as headquarters for products he himself is promoting.

Français

Domaine(s)
  • Supports publicitaires
CONT

Utilisation de la vitrine d'un point de vente pour présenter un ensemble de matériels de P.L.V. C'est la "page de publicité" du détaillant.

Espagnol

Conserver la fiche 12

Fiche 13 1990-07-12

Anglais

Subject field(s)
  • Tourism (General)
CONT

Senior market development officer. Researches and analyses the local resident population, visiting friends and relatives(VFR) market, corporate and local business market; assesses opportunities for co-operative advertising, promotional activities, and personal selling; and prepares recommendations for action by CMC;...

Français

Domaine(s)
  • Tourisme (Généralités)

Espagnol

Conserver la fiche 13

Fiche 14 1987-02-06

Anglais

Subject field(s)
  • Advertising
OBS

s’oppose, d’une part, à "network advertising" et, d’autre part, à "local retail advertising".

Français

Domaine(s)
  • Publicité

Espagnol

Conserver la fiche 14

Avis de droit d’auteur pour la banque de données TERMIUM Plus®

© Services publics et Approvisionnement Canada, 2025
TERMIUM Plus®, la banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada
Un produit du Bureau de la traduction

En vedette

Portail linguistique du Canada

Accédez à une collection de ressources canadiennes sur tous les aspects du français et de l'anglais, y compris des jeux.

Outils d'aide à la rédaction

Les outils d’aide à la rédaction du Portail linguistique ont fait peau neuve! Faciles à consulter, ils vous donnent accès à une foule de renseignements utiles pour mieux écrire en français et en anglais.

Lexiques et vocabulaires

Accédez aux lexiques et vocabulaires du Bureau de la traduction.

Date de modification :