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AFTERBURNING THRUST [5 fiches]

Fiche 1 2024-02-26

Anglais

Subject field(s)
  • Turboalternators and Turbogenerators
  • Aircraft Propulsion Systems
CONT

Afterburning gives a significant thrust boost for takeoff particularly from short runways such as those on aircraft carriers, for transonic acceleration and for combat maneuvers, though it is very fuel intensive.

Français

Domaine(s)
  • Turbo-alternateurs et turbogénérateurs
  • Propulsion des aéronefs

Espagnol

Conserver la fiche 1

Fiche 2 1996-03-28

Anglais

Subject field(s)
  • Aircraft Piloting and Navigation
  • Weapon Systems (Air Forces)
  • Aircraft Systems
CONT

Optimized as a Stol strike aircraft with the maximum of internal fuel and with just enough afterburning thrust to meet take-off demands and penetration speed demands, it relied for its operational flexibility on its variable-sweep wing.

Français

Domaine(s)
  • Pilotage et navigation aérienne
  • Systèmes d'armes (Forces aériennes)
  • Circuits des aéronefs
CONT

Conçu à l'origine comme avion d'attaque à décollage court (maximum de carburant interne et poussée avec rechauffe juste suffisante pour satisfaire aux exigences de longueur de roulement et de vitesse en penetration, sa voilure a flèche variable à offert la possibilité d'en dériver un avion de combat air-air à grande autonomie, le Tornado ADV.

Espagnol

Conserver la fiche 2

Fiche 3 1996-03-28

Anglais

Subject field(s)
  • Aircraft Piloting and Navigation
  • Weapon Systems (Air Forces)
  • Aircraft Systems
CONT

Optimized as a Stol strike aircraft with the maximum of internal fuel and with just enough afterburning thrust to meet take-off demands and penetration speed demands, it relied for its operational flexibility on its variable-sweep wing.

Français

Domaine(s)
  • Pilotage et navigation aérienne
  • Systèmes d'armes (Forces aériennes)
  • Circuits des aéronefs
CONT

Conçu à l'origine comme avion d'attaque à décollage court (maximum de carburant interne et poussée avec réchauffe juste suffisante pour satisfaire aux exigences de longueur de roulement et de vitesse en pénétration, sa voilure a flèche variable a offert la possibilité d'en dériver un avion de combat air-air à grande autonomie, le Tornado ADV.

Espagnol

Conserver la fiche 3

Fiche 4 1993-01-14

Anglais

Subject field(s)
  • Aeroindustry
CONT

Dry thrust [of the General Electric F404 engine] is put at 4, 810 kg(10, 600 lb), afterburning thrust "in the 16, 000 lb(7, 250 kg) class".

Français

Domaine(s)
  • Constructions aéronautiques
OBS

La poussée [du moteur General Electric F404] est de 4810 kg sans PC et de l'ordre de 7250 kg avec PC.

Espagnol

Conserver la fiche 4

Fiche 5 1987-02-26

Anglais

Subject field(s)
  • Aircraft Propulsion Systems
CONT

Dry thrust [of the General Electric F404 engine] is put at 4, 810 kg(10, 600 lb), afterburning thrust "in the 16, 000 lb(7, 250 kg) class".

Français

Domaine(s)
  • Propulsion des aéronefs
OBS

La poussée [du moteur General Electric F404] est de 4810 kg sans PC et de l'ordre de 7250 kg avec PC.

Terme(s)-clé(s)
  • poussée sans postcombustion

Espagnol

Conserver la fiche 5

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