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La banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada.

ARTIFICIAL EXPERT [8 fiches]

Fiche 1 2014-11-26

Anglais

Subject field(s)
  • Artificial Intelligence
CONT

It is said that intelligence is the ability to solve new problems based on previous experience, e. g. to learn from mistakes. Although today's expert systems can solve a variety of problems without being reprogrammed, they are not intelligent in this sense.... the knowledge base is not a substitute for intelligence. A better name is "artificial expertise"...

Français

Domaine(s)
  • Intelligence artificielle
CONT

Les mécanismes permettant [...] de vérifier la validité d'un raisonnement posent des problèmes de mise en œuvre [...] car il s'agit de restituer à des utilisateurs l'expertise naturelle à partir de laquelle a été formulée et implantée une expertise artificielle dans une base de connaissances.

OBS

Contraster avec «expertise naturelle».

Espagnol

Conserver la fiche 1

Fiche 2 2010-02-22

Anglais

Subject field(s)
  • Position Titles
  • Rail Transport

Français

Domaine(s)
  • Titres de postes
  • Transport par rail
OBS

Nouveau poste aux Systèmes d'information de système expert (DINA) et intelligence artificielle (DINA). Solution confirmée par IBM.

Espagnol

Conserver la fiche 2

Fiche 3 2003-09-19

Anglais

Subject field(s)
  • Artificial Intelligence
  • Internet and Telematics
CONT

A fuzzy expert system is a form of artificial intelligence that uses a collection of membership functions(fuzzy logic) and rules(instead of Boolean logic) to reason about data.

Français

Domaine(s)
  • Intelligence artificielle
  • Internet et télématique
CONT

Le système GEODES (GEOgraphic Decision Expert System) est un système expert flou utilisant plusieurs types de données (rasteur ou vecteur) et manipulant plusieurs types de règles (simples, multiples, graduelles) fournissant des cartes solutions montrant les zones favorables au problème dans des domaines tels que la géographie, l'écologie, l'agriculture, l'industrie.

Espagnol

Conserver la fiche 3

Fiche 4 1989-06-19

Anglais

Subject field(s)
  • Meetings
OBS

Conference held January 29, 1987 at National Research Council Canada. Information obtained from Associate Committee on Artificial Intelligence, National Research Council Canada.

Terme(s)-clé(s)
  • Symposium on Artificial Intelligence

Français

Domaine(s)
  • Réunions
OBS

Renseignement obtenu du Comité associé de l'intelligence artificielle, Conseil national de recherche Canada.

Espagnol

Conserver la fiche 4

Fiche 5 1989-05-30

Anglais

Subject field(s)
  • Artificial Intelligence
CONT

In his landmark paper entitled "AI in CAI : an artificial-intelligence approach to computer-assisted instruction", Carbonell(1970b) defines the difference between what he calls frame-oriented CAI and the new paradigm he was then proposing under the name of information-structure-oriented CAI. The use of the word frame-oriented to describe the CAI systems then prevalent refers to the prestored instructional units, often called frames, in which CAI encodes lessons prepared by a human expert. These units contain small portions of the curriculum and are successively displayed on the screen for presentation and questions. Their exact sequence is determined by fixed branching decisions based on a predefined set of possible answers expected from the student.

Français

Domaine(s)
  • Intelligence artificielle
OBS

Voir cadre, orienté-objet, orienté-tâches, orienté-modèles.

Espagnol

Conserver la fiche 5

Fiche 6 1987-12-15

Anglais

Subject field(s)
  • Artificial Intelligence
CONT

Artificial experts, often called Knowledge Based Systems, Expert Systems, or Advisory Systems, involve more than simple question answering.

Français

Domaine(s)
  • Intelligence artificielle

Espagnol

Conserver la fiche 6

Fiche 7 1987-02-27

Anglais

Subject field(s)
  • Artificial Intelligence
CONT

Probability judgment in Artificial Intelligence and expert systems.

Français

Domaine(s)
  • Intelligence artificielle

Espagnol

Conserver la fiche 7

Fiche 8 1986-05-12

Anglais

Subject field(s)
  • Artificial Intelligence
CONT

... scientific issues central to artificial intelligence underlie knowledge engineering and can be enumerated as the parts of an expert system. First is the problem of knowledge representation.... Second is the problem of knowledge utilisation. How can this knowledge be used in problem solving? In other words, how should the inference engine be designed?

Français

Domaine(s)
  • Intelligence artificielle

Espagnol

Conserver la fiche 8

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