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DIESEL TIMING [3 fiches]

Fiche 1 2005-09-19

Anglais

Subject field(s)
  • Diesel Motors
CONT

Improper diesel timing, even by a few degrees, can cause extremely high peak combustion pressures and quickly wreck the engine.

Français

Domaine(s)
  • Moteurs diesel
OBS

[...] la distribution peut être décalée à la suite d'une rupture de chaîne ou parce que la clavette d'un pignon de distribution a été cisaillée.

OBS

On écrirait mieux «diésel».

OBS

diésel : Cette graphie, puisée des Rectifications de l'orthographe recommandées par le Conseil supérieur de la langue française, est attestée dans le Petit Robert (2004).

Espagnol

Conserver la fiche 1

Fiche 2 2005-08-16

Anglais

Subject field(s)
  • Fueling Systems (Motor Vehicles)
CONT

Fuel in the D4D is pressurised to an extremely high 135mpa within the "common rail" that feeds all four cylinders (older diesel engines have a separate pipe leading from the pump to each cylinder). The high pressure injection creates better fuel atomisation for complete burning and increased power output. And because there is less fuel wasted through inefficient combustion, the D4D delivers better fuel economy too.

OBS

A common rail engine is designed to supply constant fuel pressure to electronically controlled injectors through a shared fuel reservoir. This means that the fuel supply is not dependent on the engine revs. A common rail system is built around four basic components : a high pressure pump with pressure regulator and inlet metering valve, a rail which contains a pressurised reserve of fuel, injectors which inject precise amounts of fuel into the combustion chamber as required and a Diesel Control Unit-the ’brain’ of the system, which precisely controls injector flow and timing as well as rail pressure while continuously monitoring the operating conditions of the engine.

Français

Domaine(s)
  • Alimentation (Véhicules automobiles)
DEF

Rampe d'alimentation commune, maintenue à très haute pression, qui permet une injection directe du carburant dans chaque cylindre du moteur.

OBS

Le secret de la «rampe commune», c'est son tube interposé entre la pompe d'injection et les injecteurs. Alors que dans un système d'injection directe classique, la pression dépend du régime-moteur, cette rampe commune, d'un volume de quelques centimètres cubes, va jouer le rôle de réserve de pression. Ainsi, quel que soit le régime-moteur, le moteur dispose d'une pression pouvant atteindre 1500 bars.

Espagnol

Conserver la fiche 2

Fiche 3 1981-12-16

Anglais

Subject field(s)
  • Diesel Motors
DEF

(...) a compact, high-speed(...) variable timing, governor-controlled, flange-mounted, single plunger injection unit designed for use on small and medium-sized diesel engines.

Terme(s)-clé(s)
  • Bosch pump

Français

Domaine(s)
  • Moteurs diesel
CONT

La pompe d'injection Bosch type PF est une pompe individuelle à piston à simple effet et course invariable dont la commande est assurée par un arbre à cames (...)

Terme(s)-clé(s)
  • pompe Bosch

Espagnol

Conserver la fiche 3

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