TERMIUM Plus®

La banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada.

FACILITATE REPORTING [15 fiches]

Fiche 1 2013-05-24

Anglais

Subject field(s)
  • Communication and Information Management
  • Military (General)
OBS

facilitate reporting : expression used in the context of the Defence Renewal Project.

Français

Domaine(s)
  • Gestion des communications et de l'information
  • Militaire (Généralités)
OBS

faciliter la rédaction de rapports : expression utilisée dans le contexte du Projet de renouvellement de la défense.

Espagnol

Conserver la fiche 1

Fiche 2 2013-03-04

Anglais

Subject field(s)
  • Sociology of Old Age
  • Sociology of the Family
  • Social Problems
CONT

Detecting abuse: ... if you notice any of these symptoms or conditions, contact one of the support services listed below.

CONT

The role of these [mandatory reporting] laws is to facilitate the identification of abused older people, and thereby allow the state to intervene in their situation.

Terme(s)-clé(s)
  • detection of abuse
  • identification of abuse

Français

Domaine(s)
  • Sociologie de la vieillesse
  • Sociologie de la famille
  • Problèmes sociaux
CONT

[...] le dépistage des clientèles exposées est un moyen important de prévention des abus envers les personnes âgées.

OBS

dépister : Rechercher systématiquement et découvrir (ce qui est peu apparent, ce qu'on dissimule).

Espagnol

Conserver la fiche 2

Fiche 3 2011-03-02

Anglais

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Management Operations (General)
OBS

The Management Accountability Division is the departmental focal point for integrated departmental reporting on management accountability. Through a network of departmental contacts, the Division coordinates the Health Canada response to the Treasury Board Portfolio's annual Management Accountability Framework assessment exercise and develops tools and improved processes to increase awareness and facilitate reporting. The Division also provides support to the Chief Financial Officer in his role as Chair of one of the department's main accountability committees-the Senior Management Board Sub-Committee on Finance, Evaluation and Accountability.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Opérations de la gestion (Généralités)
OBS

La Division de la responsabilisation de gestion est la plaque tournante du ministère pour l'établissement de rapports intégré sur la responsabilisation de gestion. Par le biais d'un réseau d'intermédiaires ministériels, la Division coordonne la réponse de Santé Canada à l'exercice d'évaluation annuel du Cadre de responsabilisation de gestion du Portefeuille du Conseil du Trésor et élabore des outils et des processus améliorés en vue de sensibiliser davantage et faciliter la présentation de rapports. La Division fournit également un soutien au Contrôleur ministériel dans son rôle de président d'un des principaux comités de responsabilisation du ministère - le Sous-comité du Conseil de la haute direction sur les finances, l'évaluation et la responsabilisation.

Espagnol

Conserver la fiche 3

Fiche 4 2010-03-23

Anglais

Subject field(s)
  • Public Administration (General)
  • Rights and Freedoms
  • Special-Language Phraseology
CONT

Support the creation of local level complaint centres across Nepal to facilitate community reporting and access to legal aid for the poor.

Français

Domaine(s)
  • Administration publique (Généralités)
  • Droits et libertés
  • Phraséologie des langues de spécialité
CONT

Soutenir la création de centres locaux de réception des plaintes dans tout le Népal pour faciliter la présentation de rapports par les communautés et favoriser l’accès à une assistance juridique pour les pauvres.

Espagnol

Conserver la fiche 4

Fiche 5 2009-07-10

Anglais

Subject field(s)
  • Government Positions
  • Management Operations (General)
OBS

[The] Director, Portfolio Affairs Coordination Office is accountable for : planning and managing secretariat support and policy briefings to portfolio organizations; developing and implementing other processes to facilitate regular dialogue and timely information sharing; coordinating and supporting Portfolio organizations in meeting planning, reporting and other obligations such as corporate plans, budgets, tabling of Annual Reports in Parliament, input to Departmental planning and reporting processes... ;alerting and advising on potential portfolio issues... ;representing the interests and positions of the Secretariat and the Department at senior levels of the portfolio organizations, with TBS, PCO and other federal players or levels of government; providing advice, resolution options and recommendations on the coherent management of horizontal issues; working collaboratively with other sectors of the Department to strengthen cohesion.

OBS

director, Portfolio Affairs Coordination Office: Natural Resources Canada.

Terme(s)-clé(s)
  • director, Portfolio Affairs Co-ordination Office

Français

Domaine(s)
  • Postes gouvernementaux
  • Opérations de la gestion (Généralités)
OBS

directeur/directrice, Bureau de la coordination des affaires du portefeuille : traductions proposées.

Espagnol

Conserver la fiche 5

Fiche 6 2008-09-23

Anglais

Subject field(s)
  • Private-Sector Bodies and Committees
  • Education (General)
OBS

Office of Research(OOR) 's mandate is divided into six main functions :Facilitate and support research funding and proposal development; Provide institutional stewardship; Maintain the information system and the resources needed to support planning, decision making and reporting; Assist research administration from submission of applications to final financial reporting; Promote research and develop networking opportunities; Monitor, update and develop university-wide research policies and guidelines.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités du secteur privé
  • Pédagogie (Généralités)
OBS

Université Concordia.

Espagnol

Conserver la fiche 6

Fiche 7 2008-08-26

Anglais

Subject field(s)
  • National Bodies and Committees (Canadian)
  • The Press (News and Journalism)
  • Information Sources (Journalism)
OBS

The Canadian Press was created by newspaper publishers in 1917 to facilitate the exchange of news across a vast and sparsely populated country. During the First World War when publishers were desperate to bring news of Canadian troops in Europe to their readers, The Canadian Press began generating its own news copy and its war coverage transformed it from a distributor of information to Canada's national news reporting agency. Today, The Canadian Press is a dynamic, agile, bilingual news agency, driven by leading-edge technology and the ability to serve multimedia news to multiple platforms. It provides real-time text, photos, audio, graphics, video and online services to newspapers, broadcasters, publishers, websites, wireless carriers, cable companies, government and corporate clients.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités nationaux canadiens
  • Presse écrite
  • Sources d'information (Journalisme)
OBS

La Presse Canadienne a été créée par les éditeurs de journaux en 1917 pour faciliter l'échange de nouvelles à travers un pays vaste et peu peuplé. Durant la Première Guerre mondiale, alors que les éditeurs tentaient désespérément d'obtenir pour leurs lecteurs des nouvelles des troupes canadiennes en Europe, La Presse Canadienne a commencé à produire ses propres dépêches et ses reportages de guerre ont transformé La Presse Canadienne de distributeur d'information en agence nationale de presse du Canada. Aujourd'hui, La Presse Canadienne est une agence de presse dynamique, souple et bilingue, qui, grâce à une technologie de pointe, offre un contenu multimédia sur de multiples plateformes. La Presse Canadienne fournit en temps réel du texte, des photos, de l'audio, des graphiques, de la vidéo et des services en ligne aux journaux, téléradiodiffuseurs, éditeurs, sites web, fournisseurs sans fil, câblodistributeurs, gouvernements et entreprises.

Espagnol

Conserver la fiche 7

Fiche 8 2006-01-25

Anglais

Subject field(s)
  • Environmental Studies and Analyses
  • Anti-pollution Measures
  • Communication and Information Management
CONT

The [Global Climate Observing System] secretariat was called on to work on the structure and content of an information network clearing house that would facilitate access to and exchange of information on resources, needs, lessons learned and best practices. A set of databases is being developed to feed into this clearing house, drawing on information contributed by partner organizations and submissions by Parties to outline examples of successful national reporting practice.

Français

Domaine(s)
  • Études et analyses environnementales
  • Mesures antipollution
  • Gestion des communications et de l'information
CONT

[...] le secrétariat [du Système mondial d'observation du climat] est prié de continuer ses travaux sur la structure et le contenu d'un bureau de centralisation et de diffusion d'informations qui pourrait faciliter l'obtention et l'échange d'informations sur les ressources, les besoins, les enseignements tirés et les meilleures pratiques. Un ensemble de bases de données est en train d'être créé pour alimenter ce centre d'échange, à partir des informations transmises par les organisations partenaires et des communications présentées par les Parties, afin de montrer comment bien établir les rapports nationaux.

Espagnol

Conserver la fiche 8

Fiche 9 2000-11-16

Anglais

Subject field(s)
  • Taxation
  • Operating Systems (Software)
DEF

A grouping of CO master data elements to facilitate budgeting, reporting, and creating internal orders.

Français

Domaine(s)
  • Fiscalité
  • Systèmes d'exploitation (Logiciels)
DEF

Regroupement d'éléments de données de base CO en vue de faciliter la budgétisation, la production d'états et la création d'ordres internes.

Espagnol

Conserver la fiche 9

Fiche 10 1999-05-14

Anglais

Subject field(s)
  • Titles of Conventions, Treaties and Agreements (Documents)
OBS

In 1992, Environment Canada established the Office of Federal Environmental Stewardship to promote and facilitate the implementation of the Code. It also signed an Environmetal Accountability Parnership(EAP) agreement with the Treasury Board Secretariat to improve co-ordination between them and, primarily, those departments with responsibilities for the management of lands and buildings. This agreement provides a means to build consensus on environmental accountability in government operations, through the EAP Steering Committee and the various technical working groups reporting to it.

Français

Domaine(s)
  • Titres de conventions, de traités et d'accords (Documents)

Espagnol

Conserver la fiche 10

Fiche 11 1998-12-11

Anglais

Subject field(s)
  • Industries - General
  • Trade
CONT

[Consumers] would benefit from clear and consistent information, and improved reporting of disputed transactions would facilitate ongoing monitoring and improvements.

Français

Domaine(s)
  • Industries - Généralités
  • Commerce
CONT

[Les consommateurs] bénéficieraient de renseignements plus précis et uniformes [...] un meilleur compte rendu des transactions litigieuses faciliterait la surveillance et les améliorations continues.

Espagnol

Conserver la fiche 11

Fiche 12 1995-02-17

Anglais

Subject field(s)
  • Federal Administration
  • Translation (General)
CONT

Principles in government accounting are generally statements of accepted practices that have value in complying with the legislation under which the government operates. Over the years, the Government of Canada has developed accounting, financial management and reporting policies and practices which facilitate compliance with legislation and other financial reporting requirements.

Français

Domaine(s)
  • Administration fédérale
  • Traduction (Généralités)
CONT

La comptabilité publique repose sur des principes comptables généralement reconnus qui ont à la fois une valeur pragmatique et pratique et qui sont conformes à la législation régissant les opérations gouvernementales. Au fin des années, le gouvernement du Canada a élaboré de nombreuses conventions et méthodes en matière de comptabilité et de gestion financière pour faciliter l'observation de la loi et des exigences relatives aux rapports financiers.

Espagnol

Conserver la fiche 12

Fiche 13 1995-02-10

Anglais

Subject field(s)
  • Financial and Budgetary Management
CONT

Over the years, the Government of Canada has developed accounting, financial management and reporting policies and practices which facilitate compliance with legislation and other financial reporting requirements.

Terme(s)-clé(s)
  • financial reporting requirements

Français

Domaine(s)
  • Gestion budgétaire et financière
CONT

Au fil des années, le gouvernement du Canada a élaboré de nombreuses conventions et méthodes en matière de comptabilité et de gestion financière pour faciliter l'observation de la loi et des exigences relatives aux rapports financiers.

Terme(s)-clé(s)
  • exigences relatives aux rapports financiers
  • exigences en matière de rapports financiers

Espagnol

Conserver la fiche 13

Fiche 14 1995-02-10

Anglais

Subject field(s)
  • Industry-Government Relations (Econ.)
CONT

Principles in government accounting are generally statements of accepted practices that have value in complying with the legislation under which the government operates. Over the years, the Government of Canada has developed accounting, financial management and reporting policies and practices which facilitate compliance with legislation and other financial reporting requirements.

Terme(s)-clé(s)
  • financial management reporting policies

Français

Domaine(s)
  • Relations de l'industrie avec l'État (Écon.)
CONT

La comptabilité publique repose sur des principes comptables généralement reconnus qui ont à la foi une valeur pragmatique et pratique et qui sont conformes à la législation régissant les opérations gouvernementales. Au fil des années, le gouvernement du Canada a élaboré de nombreuses conventions et méthodes en matière de comptabilité et de gestion financière pour faciliter l'observation de la loi et des exigences relatives aux rapports financiers.

Terme(s)-clé(s)
  • conventions en matière de gestion financière

Espagnol

Conserver la fiche 14

Fiche 15 1995-02-08

Anglais

Subject field(s)
  • Translation (General)
  • Accounting
CONT

Principles in government accounting are generally statements of accepted practices that have value in complying with the legislation under which the government operates. Over the years, the Government of Canada has developed accounting, financial management and reporting policies and practices which facilitate compliance with legislation and other financial reporting requirements.

Français

Domaine(s)
  • Traduction (Généralités)
  • Comptabilité
CONT

La comptabilité publique repose sur des principes comptables généralement reconnus qui ont à la fois une valeur pragmatique et pratique et qui sont conformes à la législation régissant les opérations gouvernementales. Au fil des années, le gouvernement du Canada a élaboré de nombreuses conventions et méthodes en matière de comptabilité et de gestion financière pour faciliter l'observation de la loi et des exigences relatives aux rapports financiers.

Espagnol

Conserver la fiche 15

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