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La banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada.

MARKETING POLICIES [14 fiches]

Fiche 1 2019-04-03

Anglais

Subject field(s)
  • Non-Gov. Provincial Bodies and Committees (Canadian)
  • Cinematography
OBS

[The organization's] emphasis is on marketing Ontario as a screen-based content creator and production jurisdiction, and working with all levels of government so that policies and programs ensure [its] international competitiveness.

Terme(s)-clé(s)
  • Film Ontario

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités provinciaux non gouv. canadiens
  • Cinématographie
Terme(s)-clé(s)
  • Film Ontario

Espagnol

Conserver la fiche 1

Fiche 2 2017-11-06

Anglais

Subject field(s)
  • Auditing (Accounting)
  • Marketing
CONT

A "marketing audit" is a comprehensive, systematic, independent and periodic evaluation of a company's marketing assets. It is an effective tool in reviewing the competence of a marketing strategy, analyzing the objectives, policies and strategies of the company's marketing department as well as the manner and the means employed in attaining these goals.

OBS

Not to be confused with "marketing control."

Français

Domaine(s)
  • Vérification (Comptabilité)
  • Commercialisation
DEF

Examen critique approfondi, systématique et périodique des grandes orientations marketing de l'entreprise dans son environnement et des moyens qu'elle met en œuvre pour les respecter.

OBS

Ne pas confondre avec «contrôle marketing».

OBS

audit marketing : le Bureau de la traduction du gouvernement du Canada recommande l'usage du terme «audit» comme équivalent de l'anglais «audit» dans le domaine de la comptabilité (REC-13/2013-02).

Espagnol

Conserver la fiche 2

Fiche 3 2017-04-03

Anglais

Subject field(s)
  • Various Proper Names
  • Economic Co-operation and Development
Universal entry(ies)
4163
code de système de classement, voir observation
OBS

Business development officers and marketing researchers and consultants conduct research, formulate policies and manage programs to stimulate industrial and commercial business investment or tourism in urban and rural areas, or to promote commercial or industrial products and services. They are employed by government departments, international organizations, marketing firms and business associations or may be self-employed.

OBS

4163: classification system code in the National Occupational Classification.

Français

Domaine(s)
  • Appellations diverses
  • Coopération et développement économiques
Entrée(s) universelle(s)
4163
code de système de classement, voir observation
OBS

Les agents de développement économique, les recherchistes et les experts-conseils en marketing effectuent des recherches, formulent des politiques et administrent des programmes afin de stimuler les investissements industriels et commerciaux ou le tourisme dans les régions rurales et urbaines, ou afin de promouvoir les produits et services commerciaux ou industriels. Ils travaillent pour des ministères, des organismes internationaux, des entreprises de marketing et des associations de gens d'affaires, ou ils peuvent être des travailleurs autonomes.

OBS

4163 : code du système de classification de la Classification nationale des professions.

Espagnol

Conserver la fiche 3

Fiche 4 2014-07-02

Anglais

Subject field(s)
  • Social Problems
  • General Medicine, Hygiene and Health
CONT

A smoke-free policy is one that limits or eliminates the use of smoke-producing tobacco. The primary concern of a smoke-free policy is secondhand smoke. A tobacco-free policy limits or eliminates the use of any tobacco product, including, but not limited to, spit tobacco, snus, other “smokeless” products, hookah, etc. The primary concern of a tobacco-free policy is overall health and ethical behavior of the institution. A tobacco-free policy also addresses tobacco sales, marketing, and sponsorship. The acceptance of tobacco industry funding is not allowed. Some tobacco-free policies have also required the college or university to divest all stocks held in tobacco companies... "Tobacco free" emphasizes the health of all, including the user. "Smoke free" is primarily about the health of other people(due to secondhand smoke exposure).

Français

Domaine(s)
  • Problèmes sociaux
  • Médecine générale, hygiène et santé
Terme(s)-clé(s)
  • politique anti-tabac

Espagnol

Conserver la fiche 4

Fiche 5 2014-07-02

Anglais

Subject field(s)
  • Social Problems
  • General Medicine, Hygiene and Health
CONT

A smoke-free policy is one that limits or eliminates the use of smoke-producing tobacco. The primary concern of a smoke-free policy is secondhand smoke. A tobacco-free policy limits or eliminates the use of any tobacco product, including, but not limited to, spit tobacco, snus, other “smokeless” products, hookah, etc. The primary concern of a tobacco-free policy is overall health and ethical behavior of the institution. A tobacco-free policy also addresses tobacco sales, marketing, and sponsorship. The acceptance of tobacco industry funding is not allowed. Some tobacco-free policies have also required the college or university to divest all stocks held in tobacco companies... "Tobacco free" emphasizes the health of all, including the user. "Smoke free" is primarily about the health of other people(due to secondhand smoke exposure).

Français

Domaine(s)
  • Problèmes sociaux
  • Médecine générale, hygiène et santé
Terme(s)-clé(s)
  • politique anti-tabac

Espagnol

Conserver la fiche 5

Fiche 6 2010-04-06

Anglais

Subject field(s)
  • National Bodies and Committees (Canadian)
OBS

Information confirmed by the Canadian Dental Association (CDA).

OBS

The CDAnet committee oversees and directs the ongoing development, operations and policies of the CDAnet system. In addition, the Committee oversees and directs the promotion and marketing of CDAnet and other related electronic services.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités nationaux canadiens
OBS

Information confirmée par L'Association dentaire canadienne (ADC).

OBS

Le Comité de CDAnet supervise et dirige le développement incessant, les opérations et les politiques du réseau CDAnet. Il supervise et dirige également la promotion et le marketing de CDAnet et des autres services électroniques connexes.

Espagnol

Conserver la fiche 6

Fiche 7 2007-10-29

Anglais

Subject field(s)
  • Titles of Conventions, Treaties and Agreements (Documents)
  • Internet and Telematics
OBS

Decimal Technologies inc. The basic problem is the same in every sector. All service-based industries must grapple with the problem of how to offer the best service at the lowest cost. The following list outlines some of the ways our ABC MB Solution can help you make strategic decisions : Provides financial justification for adding new services; Provides detailed assessment of marketing strategy; Identifies low value-added activities and recommends outsourcing management of them; Recommends a marketing strategy that focuses on profitable products and eliminates non-profitable ones; Uses activity-based management to implement cost reduction policies; Effectively compares distribution channels.

OBS

ABC MB used by the SIGMA solution.

Français

Domaine(s)
  • Titres de conventions, de traités et d'accords (Documents)
  • Internet et télématique
OBS

Decimal Technologies inc. On réalise rapidement que peu importe le secteur où l'on évolue, le problème demeure le même. Le grand défi de toute entreprise de services est de savoir comment celle-ci pourrait offrir les meilleurs services au moindre coût? Voici quelques-unes des décisions pouvant être prises avec l'aide de la solution ABC MB : Ajout de nouveaux services accompagnés de la justification financière requise; Revoir avec exactitude la stratégie de commercialisation; Identifier les activités dont la valeur ajoutée est moindre et possiblement en impartir la gestion; Favoriser la commercialisation des produits rentables et en revanche éliminer les produits non rentables; Établir une politique de réduction de coûts selon une gestion par activités; Effectuer des comparaisons efficaces entre les divers canaux de distribution et prendre les décisions qui s'imposent.

OBS

ABC MB employée dans le cadre de la solution SIGMA.

Espagnol

Conserver la fiche 7

Fiche 8 2007-02-05

Anglais

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Cheese and Dairy Products
OBS

The National Milk Marketing Plan establishes each province's share of the MSQ(Milk Sharing Quota), and provides for the sharing of any quota increase or decrease. Each province allocates its respective share of the MSQ to its producers according to its own policies, and in accordance with pooling agreements.

Français

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Laiterie, beurrerie et fromagerie
OBS

Le Plan national de commercialisation du lait prévoit la part du QMM (Quota de mise en marché) de chaque province et contient des dispositions pour le partage de toute augmentation ou diminution de ce quota. Chaque province répartit sa part du QMM entre ses producteurs selon ses propres politiques, et dans le cadre des ententes de mise en commun.

Espagnol

Conserver la fiche 8

Fiche 9 2004-10-22

Anglais

Subject field(s)
  • Titles of International Programs
  • Farm Management and Policy
  • Agricultural Economics
OBS

The main goals of the Network will be to provide rural women with access to credit for micro-business projects, to ensure that government policies are sensitive to and supportive of the special needs of rural women producers and to eliminate the gender bias in the ownership of land, so that women will have the same opportunities as men to own property.... The network would also seek to provide marketing support for rural women producers and to offer training, research, technical support and outreach services.

Français

Domaine(s)
  • Titres de programmes internationaux
  • Gestion et politique agricole
  • Économie agricole

Espagnol

Campo(s) temático(s)
  • Títulos de programas internacionales
  • Gestión y política agrícola
  • Economía agrícola
OBS

Iniciativa promovida por el IICA en el marco de PADEMUR, que contó con la participación de mujeres de varios países del área (Barbados, Guyana, Haití, Jamaica, Trinidad y Tobago) y que tuvo como resultado la creación de la "Red de Mujeres Productoras Rurales del Caribe", cuyo objetivo es fortalecer las capacidades de este sector de mujeres, a través de diversos medios (normativa, desarrollo de instrumentos e intercambio de información).

Conserver la fiche 9

Fiche 10 2001-03-19

Anglais

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Grain Growing
OBS

The Market and Policy Analysis Division is generally responsible for the analysis and evaluation of the performance and structure of the grain industry and the development of policies and programs, with respect to both domestic and international matters, with a view to improving industry performance. The Division also participates in the assembly and analysis of market information to assist in the identification of marketing market development opportunities and the formulation of initiatives for their exploitation. There are also domestic statutory programs, such as the Prairie Grain Advance Payments Act, which are the responsibility of the Division.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Culture des céréales
OBS

La Division de l'analyse du marché et de la politique est, généralement parlant, chargée d'analyser les accomplissements et la structure de l'industrie céréalière ainsi que d'élaborer des politiques et des programmes à caractère national aussi bien qu'international qui viseraient à en accroitre le rendement. La Division participe également à des études de marché dans le but de découvrir de nouveaux débouchés et de formuler les politiques nécessaires à leur exploitation. Enfin, la Division est aussi chargée d'administrer des programmes nationaux découlant de certaines lois : par exemple, de la Loi sur les paiements anticipés pour le grain des Prairies.

Espagnol

Conserver la fiche 10

Fiche 11 1999-03-10

Anglais

Subject field(s)
  • Marketing
  • Foreign Trade
DEF

A system of supervision involving the use of such devices as records, statistical analyses, correspondence, and personal contact for the purpose of carrying out or adjusting marketing policies and plans.

Français

Domaine(s)
  • Commercialisation
  • Commerce extérieur

Espagnol

Campo(s) temático(s)
  • Comercialización
  • Comercio exterior
Conserver la fiche 11

Fiche 12 1999-02-17

Anglais

Subject field(s)
  • Corporate Economics
  • Investment
DEF

A company experiencing expansion as the result of either or both of the following factors :(1) higher than average expansion of the industry of which it is a part; and(2) particular company policies, such as emphasis on research and development, aggressive marketing and acquisitive expansion, which yield superior results for the particular company in comparison with other companies in the same growth industry.

OBS

growth company: term and text reproduced from The Encyclopedia of Banking and Finance, Tenth Edition (1993), by Glenn G. Munn, F.L. Garcia and Charles J. Woelfel, with the permission of the copyright holder, The McGraw-Hill Companies Inc. In no event shall McGraw-Hill have any liability to any party for special, incidental, tort, or consequential damages arising out of or in connection with the use of this material.

Français

Domaine(s)
  • Économie de l'entreprise
  • Investissements et placements
DEF

Société en pleine expansion dont les bénéfices sont généralement élevés et les liquidités relativement faibles parce que les fonds disponibles sont affectés à l'acquisition de nouvelles immobilisations.

Espagnol

Conserver la fiche 12

Fiche 13 1997-11-25

Anglais

Subject field(s)
  • Economics
  • Silviculture
DEF

... forest management considered as an enterprise for realizing individual and collective gains, and hence concerned mainly with costs and returns, financial and other, as related(a) to public policies, business conditions, and marketing practices,(b) to the character, ownership and working of the forest.

Terme(s)-clé(s)
  • economics of forestry

Français

Domaine(s)
  • Économique
  • Sylviculture
DEF

Science et art de bien administrer les affaires qui se rapportent à la forêt.

Espagnol

Conserver la fiche 13

Fiche 14 1991-12-11

Anglais

Subject field(s)
  • Marketing

Français

Domaine(s)
  • Commercialisation
OBS

(Ensemble de règles régissant l'organisation de la commercialisation. (Vocabulaire de gestion par R. Dubuc)

Espagnol

Conserver la fiche 14

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