TERMIUM Plus®

La banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada.

MARKETING POLICY [38 fiches]

Fiche 1 2022-08-31

Anglais

Subject field(s)
  • Collaboration with the FAO
  • Commercial Fishing
  • Environmental Management
  • Ecology (General)
CONT

The estimation of fisheries potential from individual lakes, reservoirs and rivers is important for management. Such estimates can be used to guide policy with regard to the amount of investment in administrative, transport, marketing, and research infrastructure to be invested, to assess the number of fishermen who should be permitted access and the food supplies to be anticipated. Knowledge of fisheries potential is also important in estimating the exploitation status of the waterbody for formulating management strategies...

Français

Domaine(s)
  • Collaboration avec la FAO
  • Pêche commerciale
  • Gestion environnementale
  • Écologie (Généralités)

Espagnol

Campo(s) temático(s)
  • Colaboración con la FAO
  • Pesca comercial
  • Gestión del medio ambiente
  • Ecología (Generalidades)
Conserver la fiche 1

Fiche 2 2017-03-21

Anglais

Subject field(s)
  • Management Operations (General)
  • Organization Planning
CONT

Strategic benchmarking is primarily used to discover high performance practices and successful approaches in the areas of strategy formulation, managerial/policy deployment, technological advances, and product/marketing development and planning.

Français

Domaine(s)
  • Opérations de la gestion (Généralités)
  • Planification d'organisation
DEF

[Méthode] d'évaluation de la performance permettant à une entreprise de comparer ses procédures, pratiques et résultats à ceux d'entreprises œuvrant dans un environnement similaire au sien.

OBS

L'analyse comparative est utilisée dans le but d'identifier de nouvelles méthodes de travail plus efficaces.

Espagnol

Conserver la fiche 2

Fiche 3 2017-02-13

Anglais

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Federal Administration
OBS

The Marketing and Communications Services Directorate is the departmental focal point for strategic advice, planning and implementation of social marketing, Health Canada's Internet, public opinion research and evaluation, and the policy lead for corporate consultation.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Administration fédérale
OBS

La Direction des services de marketing et de communication est le centre névralgique du Ministère pour ce qui est de la formulation de conseils stratégiques, de la planification et de la mise en œuvre d'initiatives de marketing social, de recherches sur l'opinion publique et d'évaluations, et elle assume la responsabilité stratégique dans le cadre de consultations ministérielles.

Espagnol

Conserver la fiche 3

Fiche 4 2017-02-01

Anglais

Subject field(s)
  • Private-Sector Bodies and Committees
  • Trade
OBS

The Abbotsford Downtown Business Association is a business improvement association creating promotion, marketing, business support and business zoning policy designed to improve the livability and merchant sustainability in the historic downtown Abbotsford, BC district.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités du secteur privé
  • Commerce

Espagnol

Conserver la fiche 4

Fiche 5 2017-01-03

Anglais

Subject field(s)
  • Marketing Research
  • Merchandising Techniques
DEF

Strategy designed to increase product sales in current markets by means of a more aggressive marketing policy, for example, lower prices and greater publicity.

OBS

Other strategies include new markets, new products or a combination of both, as part of a diversification plan.

OBS

market penetration: term extracted from the “Glossaire de l’économie” and reproduced with permission of the Organisation for Economic Co-operation and Development.

Français

Domaine(s)
  • Étude du marché
  • Techniques marchandes
DEF

Action d'une entreprise qui cherche à augmenter sur ses marchés les ventes de ses produits ou de ses services sans modifier ceux-ci, l'effort portant sur des techniques et des moyens mercatiques plus agressifs.

OBS

pénétration du marché : terme extrait du «Glossaire de l’économie» et reproduit avec l’autorisation de l’Organisation de coopération et de développement économiques.

Espagnol

Campo(s) temático(s)
  • Estudio del mercado
  • Técnicas mercantiles
DEF

Estrategia de crecimiento con los productos y en los mercados actuales mediante una política de mercadología más agresiva (por ejemplo, baja de precios y aumento de publicidad). Otras estrategias son el desarrollo de nuevos mercados (introducción), de nuevos productos (lanzamiento), o ambas combinadas en una estrategia de diversificación.

OBS

penetración del mercado: término y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Conserver la fiche 5

Fiche 6 2016-11-01

Anglais

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Marketing
OBS

A directorate of Agriculture and Agri-Food Canada.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Commercialisation
OBS

Une direction d'Agriculture et agroalimentaire Canada.

Espagnol

Conserver la fiche 6

Fiche 7 2016-03-11

Anglais

Subject field(s)
  • Organizations, Administrative Units and Committees
  • Marketing Research
  • Environment
OBS

Marketing Policy and Environment Policy Directorate : designation approved by the Terminology Committee of Agriculture and Agri-Food Canada.

Français

Domaine(s)
  • Organismes, unités administratives et comités
  • Étude du marché
  • Environnement
OBS

Direction des politiques commerciales et environnementales : désignation approuvée par le Comité de terminologie d'Agriculture et Agroalimentaire Canada.

Espagnol

Conserver la fiche 7

Fiche 8 2014-07-02

Anglais

Subject field(s)
  • Social Problems
  • General Medicine, Hygiene and Health
CONT

A smoke-free policy is one that limits or eliminates the use of smoke-producing tobacco. The primary concern of a smoke-free policy is secondhand smoke. A tobacco-free policy limits or eliminates the use of any tobacco product, including, but not limited to, spit tobacco, snus, other “smokeless” products, hookah, etc. The primary concern of a tobacco-free policy is overall health and ethical behavior of the institution. A tobacco-free policy also addresses tobacco sales, marketing, and sponsorship. The acceptance of tobacco industry funding is not allowed. Some tobacco-free policies have also required the college or university to divest all stocks held in tobacco companies... "Tobacco free" emphasizes the health of all, including the user. "Smoke free" is primarily about the health of other people(due to secondhand smoke exposure).

Français

Domaine(s)
  • Problèmes sociaux
  • Médecine générale, hygiène et santé
Terme(s)-clé(s)
  • politique anti-tabac

Espagnol

Conserver la fiche 8

Fiche 9 2014-07-02

Anglais

Subject field(s)
  • Social Problems
  • General Medicine, Hygiene and Health
CONT

A smoke-free policy is one that limits or eliminates the use of smoke-producing tobacco. The primary concern of a smoke-free policy is secondhand smoke. A tobacco-free policy limits or eliminates the use of any tobacco product, including, but not limited to, spit tobacco, snus, other “smokeless” products, hookah, etc. The primary concern of a tobacco-free policy is overall health and ethical behavior of the institution. A tobacco-free policy also addresses tobacco sales, marketing, and sponsorship. The acceptance of tobacco industry funding is not allowed. Some tobacco-free policies have also required the college or university to divest all stocks held in tobacco companies... "Tobacco free" emphasizes the health of all, including the user. "Smoke free" is primarily about the health of other people(due to secondhand smoke exposure).

Français

Domaine(s)
  • Problèmes sociaux
  • Médecine générale, hygiène et santé
Terme(s)-clé(s)
  • politique anti-tabac

Espagnol

Conserver la fiche 9

Fiche 10 2012-04-10

Anglais

Subject field(s)
  • Market Prices
  • Sales (Marketing)
  • Foreign Trade
CONT

Pricing policy can be merely an approved method of calculating prices; it can be a set of principles for maximising profits; or it can be a powerful tool in marketing. Pricing policy as a concept of marketing is concerned with the relationship of price, value, elasticity and cost, and the pursuit of corporate objectives.

Français

Domaine(s)
  • Prix (Commercialisation)
  • Vente
  • Commerce extérieur
DEF

Ensemble de stratégies et de lignes de conduite définies par la direction, sur lesquelles se fondent le choix des prix et des conditions de vente ainsi que l'élaboration des tarifs.

OBS

La politique de prix est l'une des composantes de la politique de marketing.

Espagnol

Campo(s) temático(s)
  • Precios (Comercialización)
  • Ventas (Comercialización)
  • Comercio exterior
Conserver la fiche 10

Fiche 11 2010-12-16

Anglais

Subject field(s)
  • Titles of Documents and Works
  • Administrative Structures (Publ. Admin.)
  • Inventory and Material Management
  • Government Contracts
OBS

Comprehensive listing of all the arrangements and services in place for one client nationally. To be used as a marketing tool listing the services already rendered to a specific client nation-wide. These compendia are developed by Corporate Policy and Planning of GOS.

Terme(s)-clé(s)
  • Compendium of Public Works and Government Services Canada

Français

Domaine(s)
  • Titres de documents et d'œuvres
  • Structures de l'administration publique
  • Gestion des stocks et du matériel
  • Marchés publics
OBS

Source : Politique et Planification ministérielles, TPSGC [Travaux publics et Services gouvernementaux Canada].

Terme(s)-clé(s)
  • Résumé des services de Travaux publics et Services gouvernementaux Canada

Espagnol

Conserver la fiche 11

Fiche 12 2008-09-15

Anglais

Subject field(s)
  • Non-Gov. Provincial Bodies and Committees (Canadian)
OBS

The Ontario Pork Producers’ Marketing Board provides an effective and responsible regulatory marketing system that promotes a healthy, vibrant and responsive pork industry for the province of Ontario. The Board represents pork producers in many areas, including hog marketing, consumer education, research, government representation, trade policy, environmental issues, animal care and food quality assurance.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités provinciaux non gouv. canadiens

Espagnol

Conserver la fiche 12

Fiche 13 2007-04-23

Anglais

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Marketing
OBS

Industy Canada. The CMB ensures that the Communications Policy of the Government of Canada is properly applied to all departmental communications activities. It also manages communications planning, advisory services, advertising, media relations, marketing, public opinion research, publications, Internet presence, ministerial event participation and other key communications activities within the department..

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Commercialisation
OBS

Industrie Canada. La DGCM s'assure que la Politique de communication du gouvernement du Canada est dûment suivie dans le cadre de toutes les activités du Ministère. De plus, elle gère la planification des communications, les services consultatifs, la publicité, les relations avec les médias, le marketing, la recherche sur l'opinion publique, les publications, la visibilité du Ministère sur Internet, la participation aux activités ministérielles et d'autres activités clés de communication au sein du Ministère.

Espagnol

Conserver la fiche 13

Fiche 14 2007-04-12

Anglais

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Cheese and Dairy Products
OBS

The Canadian Milk Supply Management Committee, chaired by the Commission, is a permanent body created by the provincial signatories to the National Milk Marketing Plan and is responsible for policy determination and supervision of the provisions of the Plan. The CDC acts as the national facilitator and mediator in helping build consensus between all parties. This Committee serves as the key national body for policy development and discussions respecting the dairy production and processing sectors. Representatives of national consumer and producer organizations also participate as non-voting members.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Laiterie, beurrerie et fromagerie
OBS

La Commission canadienne du lait (CCL) préside et appuie le CCGAL et son secrétariat, un comité technique assurant l'analyse économique et les conseils aux membres du CCGAL. Le Comité canadien de gestion des approvisionnements de lait (CCGAL) constitue l'organisme national clé pour le développement de politiques et les discussions concernant les secteurs de la production et de la transformation du lait. Des représentants d'organismes nationaux de consommateurs, de transformateurs et de producteurs participent aux travaux du CCGAL à titre de membres sans droit de vote.

Espagnol

Conserver la fiche 14

Fiche 15 2006-10-17

Anglais

Subject field(s)
  • Federal Administration
  • Management Control
  • Hygiene and Health
CONT

Communications, Marketing and Consultation Directorate(CMCD) is the departmental focal point for strategic advice, planning and implementation in communications, public opinion research, social marketing, Web and creative services, and the policy lead for corporate consultation. Additionally, the Branch is highly engaged in proactive and reactive issues management and support to the Minister, the Deputy Minister and to Program Branches.

Français

Domaine(s)
  • Administration fédérale
  • Contrôle de gestion
  • Hygiène et santé
CONT

Il faut que les responsables de l'élaboration des politiques coopèrent avec les autres ordres de gouvernement à propos des questions stratégiques qui concernent plus d'une sphère de compétence.

Espagnol

Conserver la fiche 15

Fiche 16 2006-10-14

Anglais

Subject field(s)
  • Marketing
CONT

The Dafsa's survey aims at estimating the current and potential market of Employee Saving Plans on the strategic target less than 100 employee companies It also aims to help the players to determine their marketing policy(communication policy, targets and argumentations).

Français

Domaine(s)
  • Commercialisation
DEF

Ensemble des objectifs et des règles d'étude et d'action qui portent sur les marchés à atteindre, la clientèle visée, la part du marché désirée ainsi que l'attitude à prendre vis-à-vis de la concurrence.

Espagnol

Campo(s) temático(s)
  • Comercialización
Conserver la fiche 16

Fiche 17 2005-09-07

Anglais

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Marketing

Français

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Commercialisation
OBS

Manuel des politiques, Statistique Canada.

Espagnol

Conserver la fiche 17

Fiche 18 2005-06-23

Anglais

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Federal Administration
OBS

The Portfolio Affairs Office(PAO) provides a strategic focus to the Department's interactions with members of the Portfolio by coordinating and integrating issues related to the policy, resources planning, reporting, marketing, communications and governance practices of the 20 boards, agencies and Crown corporations for which the Minister of Canadian Heritage is responsible.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Administration fédérale
OBS

Le Bureau des affaires du Portefeuille (BAP) fournit une orientation stratégique aux rapports entre le Ministère et les membres du Portefeuille en coordonnant et en intégrant les questions liées à la politique, à la planification des ressources, à la reddition des comptes, au marketing et aux communications et à la bonne régie des 20 commissions, agences et sociétés d'État qui composent le portefeuille de la ministre du Patrimoine canadien.

Espagnol

Conserver la fiche 18

Fiche 19 2002-06-07

Anglais

Subject field(s)
  • Provincial Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Economic Co-operation and Development
OBS

Manitoba Agriculture and Food. Policy and Economics Division co-ordinates long-term policy and program development for Manitoba Agriculture and Food. Conducts research and analysis, and provides agricultural and food statistics, marketing and production information for the general public and staff. Provides funding for the administration of various boards and commissions.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités de gouvernements provinciaux canadiens
  • Coopération et développement économiques
OBS

Agriculture et Alimentation Manitoba. La Division de la politique et de l'économie coordonne l'élaboration des programmes et de la politique à long terme d'Agriculture et Alimentation Manitoba. Effectue des recherches et des analyses, fournit au public et au personnel du ministère des statistiques sur l'agriculture et l'alimentation et des renseignements sur la production et la commercialisation. Fournit des fonds pour l'administration de divers conseils et commissions.

Espagnol

Conserver la fiche 19

Fiche 20 2001-05-10

Anglais

Subject field(s)
  • Real Estate
CONT

Management and administration of third party commercial leases shall include : operating the facility in a business-like manner, in keeping with first-class standards for comparable retail space; marketing of retail spaces to maintain high occupancy rates; obtaining the highest possible net income for the asset with regard to the rental, lettings and operating policy of PWGSC [Public Works and Government Services Canada] ;...

Français

Domaine(s)
  • Immobilier

Espagnol

Conserver la fiche 20

Fiche 21 2001-03-19

Anglais

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Grain Growing
OBS

The Market and Policy Analysis Division is generally responsible for the analysis and evaluation of the performance and structure of the grain industry and the development of policies and programs, with respect to both domestic and international matters, with a view to improving industry performance. The Division also participates in the assembly and analysis of market information to assist in the identification of marketing market development opportunities and the formulation of initiatives for their exploitation. There are also domestic statutory programs, such as the Prairie Grain Advance Payments Act, which are the responsibility of the Division.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Culture des céréales
OBS

La Division de l'analyse du marché et de la politique est, généralement parlant, chargée d'analyser les accomplissements et la structure de l'industrie céréalière ainsi que d'élaborer des politiques et des programmes à caractère national aussi bien qu'international qui viseraient à en accroitre le rendement. La Division participe également à des études de marché dans le but de découvrir de nouveaux débouchés et de formuler les politiques nécessaires à leur exploitation. Enfin, la Division est aussi chargée d'administrer des programmes nationaux découlant de certaines lois : par exemple, de la Loi sur les paiements anticipés pour le grain des Prairies.

Espagnol

Conserver la fiche 21

Fiche 22 2001-03-19

Anglais

Subject field(s)
  • Private-Sector Bodies and Committees
  • Grain Growing
OBS

The Western Barley Growers Association was formed in 1978 to represent barley growers in the four western provinces in their dealings with governments and other organizations. The Association's effort are dedicated to : Grower representation on policy making and research boards affecting the barley producer; grower investigation into current marketing, handling and transportation procedures for both malt and feed varieties; grower liaison with the livestock industry; grower liaison with the malting, brewing and food industries and providing pertinent findings and information to the grower.

OBS

Information confirmed with the organization which is established in Calgary, Alberta.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités du secteur privé
  • Culture des céréales
OBS

La Western Barley Growers Association a été fondée en 1978 pour représenter les producteurs d'orge des quatre provinces de l'Ouest auprès des gouvernements et des autres organismes. Elle s'applique à : représenter les producteurs à des conseils de recherches et à des comités de direction susceptibles de les intéresser; étudier les techniques de commercialisation, de manutention et de transport actuellement utilisées pour les différentes variétés brassicoles et fourragères; entretenir des relations avec les éleveurs; entretenir des relations avec les industries de la malterie, de la brasserie et de l'alimentation et informer et conseiller les producteurs.

OBS

Renseignement confirmé auprès de l'organisme établi à Calgary (Alberta).

Espagnol

Conserver la fiche 22

Fiche 23 2001-02-20

Anglais

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Marketing Research
OBS

Agriculture and Agri-Food Canada, Policy Branch, Industry Performance and Analysis Directorate.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Étude du marché
OBS

Agriculture et Agroalimentaire Canada, Direction générale des politiques, Direction du rendement et de l'analyse du secteur.

Espagnol

Conserver la fiche 23

Fiche 24 2000-12-12

Anglais

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
OBS

External Affairs Canada.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
OBS

Affaires extérieures Canada.

Espagnol

Conserver la fiche 24

Fiche 25 2000-12-12

Anglais

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Federal Administration
OBS

Environment Canada.

Français

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Administration fédérale
OBS

Environnement Canada.

Espagnol

Conserver la fiche 25

Fiche 26 1999-09-23

Anglais

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Animal Feed (Agric.)
  • Veterinary Medicine
OBS

The Nova Scotia Department of Agriculture and Marketing administers a herd health program whereby it reimburses veterinarians for house calls made to producers of commercial and purebred breeding livestock. The Nova Scotia Swine Herd Health Policy was terminated on March 31, 1996, however, benefits under the program continued until March 31, 1998.

Terme(s)-clé(s)
  • Nova Scotia Swine Herd Health Policy

Français

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Alimentation des animaux (Agric.)
  • Médecine vétérinaire
OBS

Programme géré par le Nova Scotia Department of Agriculture and Marketing. Information confirmée par l'organisme.

Espagnol

Conserver la fiche 26

Fiche 27 1999-07-22

Anglais

Subject field(s)
  • Marketing
  • Public Administration
OBS

Includes information technology outsourcing(Canadian Heritage, National Defence, Industry Canada), and support to the Department of Foreign Affairs and International Trade to develop a policy framework to facilitate the international marketing of public sector expertise.

Français

Domaine(s)
  • Commercialisation
  • Administration publique
OBS

Impartition de technologies d'information (Patrimoine canadien, Défense nationale, Industrie Canada) et appui au ministère des Affaires étrangères et du Commerce international pour élaborer une politique-cadre facilitant le marketing international de l'expertise du secteur public.

Espagnol

Conserver la fiche 27

Fiche 28 1998-05-12

Anglais

Subject field(s)
  • International Bodies and Committees

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités internationaux

Espagnol

Conserver la fiche 28

Fiche 29 1998-02-11

Anglais

Subject field(s)
  • Life Insurance
  • Actuarial Practice
DEF

A premium which does not include marketing overhead expense or a specific profit margin and which is calculated using the valuation assumptions as at the date the policy takes effect.

OBS

Compare to "actual premium".

Français

Domaine(s)
  • Assurance sur la vie
  • Actuariat
DEF

Prime d'où l'on exclut les frais généraux de mise en marché ou une marge de profit spécifiée et que l'on détermine à partir des hypothèses actuarielles en usage à la date d'entrée en vigueur du contrat.

Espagnol

Conserver la fiche 29

Fiche 30 1997-10-24

Anglais

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
OBS

Agriculture and Agri-Food Canada, Policy Branch.

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
OBS

Agriculture et Agroalimentaire Canada, Direction générale des politiques.

Espagnol

Conserver la fiche 30

Fiche 31 1996-12-12

Anglais

Subject field(s)
  • Foreign Trade
  • Marketing
DEF

A policy that insures the policyholder against the failure of a marketing drive.

Français

Domaine(s)
  • Commerce extérieur
  • Commercialisation
DEF

Police qui assure le titulaire contre des initiatives non fructueuses de marketing.

Terme(s)-clé(s)
  • assurance prospection

Espagnol

Campo(s) temático(s)
  • Comercio exterior
  • Comercialización
DEF

Póliza que asegura al titular contra el fracaso de iniciativas de comercialización.

Conserver la fiche 31

Fiche 32 1996-09-04

Anglais

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
OBS

Paper presented to the Canada-US Dairy Policy Workshop held from February 29 to March 2, 1996 at Clearwater, Florida. Information obtained at Agriculture and Agri-Food Canada, Industry Performance and Analysis, Marketing Policy.

Français

Domaine(s)
  • Titres de monographies
OBS

Présentation faite au Canada-US Dairy Policy Workshop organisé du 29 février au 2 mars 1996 à Clearwater (Floride). Renseignement obtenu à Agriculture et Agroalimentaire Canada, Rendement et analyse du secteur, Division des politiques de commercialisation.

Espagnol

Conserver la fiche 32

Fiche 33 1996-09-04

Anglais

Subject field(s)
  • Meetings
  • Agriculture - General
OBS

Workshop organized from February 29 to March 2, 1996 in Clearwater, Florida, by two American universities. Information obtained at Agriculture and Agri-Food Canada, Industry Performance and Analysis, Marketing Policy.

Français

Domaine(s)
  • Réunions
  • Agriculture - Généralités
OBS

Atelier organisé du 29 février au 2 mars 1996 à Clearwater (Floride) par deux universités américaines. Renseignement obtenu à Agriculture et Agroalimentaire Canada, Rendement et analyse du secteur, Division des politiques de commercialisation.

Espagnol

Conserver la fiche 33

Fiche 34 1996-06-22

Anglais

Subject field(s)
  • Organizations, Administrative Units and Committees
  • Marketing
  • Administrative Structures (Publ. Admin.)

Français

Domaine(s)
  • Organismes, unités administratives et comités
  • Commercialisation
  • Structures de l'administration publique
OBS

Source [VP-17/88]

Espagnol

Conserver la fiche 34

Fiche 35 1996-02-05

Anglais

Subject field(s)
  • National Bodies and Committees (Canadian)
OBS

Canadian grain policy is in a period of transition. Government intervention in support of the sector is declining and being done in a more market neutral fashion. As a result, government programs are having a progressively smaller influence on production and marketing decisions. Major reforms are in progress in four areas.--Grain Transportation--Canadian Wheat Board Pooling--Transition Programs--Grain Safety Nets.

Terme(s)-clé(s)
  • Canadian Grain Policy

Français

Domaine(s)
  • Organismes et comités nationaux canadiens
OBS

La politique canadienne des grains traverse une période de transition. L'État intervient moins pour appuyer le secteur, quand il intervient, il cherche à influer le moins possible sur les marchés. Ainsi, les programmes gouvernementaux ont de moins en moins d'incidence sur les décisions de production et de commercialisation. Des réformes en profondeur se déroulent sur quatre fronts: -- Transport des grains -- Régime de mise en commun de la Commission canadienne du blé -- La sécurité du revenu dans le secteur des grains -- Aide au transport de céréales fourragères.

Terme(s)-clé(s)
  • Politique canadienne des grains

Espagnol

Conserver la fiche 35

Fiche 36 1994-01-28

Anglais

Subject field(s)
  • Silviculture
CONT

The ticketing policy is the(forest products) marketing board's vehicle for distributing tickets and monitoring wood deliveries. Each policy outlines the procedures and regulations pertaining to the allocation of wood tickets to woodlot owners or contractors.

Français

Domaine(s)
  • Sylviculture
OBS

Source : Office de vente des produits forestiers du Madawaska (au Nouveau-Brunswick).

Espagnol

Conserver la fiche 36

Fiche 37 1994-01-04

Anglais

Subject field(s)
  • Organizations, Administrative Units and Committees

Français

Domaine(s)
  • Organismes, unités administratives et comités

Espagnol

Conserver la fiche 37

Fiche 38 1976-06-19

Anglais

Subject field(s)
  • The Product (Marketing)

Français

Domaine(s)
  • Produit (Commercialisation)

Espagnol

Conserver la fiche 38

Avis de droit d’auteur pour la banque de données TERMIUM Plus®

© Services publics et Approvisionnement Canada, 2025
TERMIUM Plus®, la banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada
Un produit du Bureau de la traduction

En vedette

Portail linguistique du Canada

Accédez à une collection de ressources canadiennes sur tous les aspects du français et de l'anglais, y compris des jeux.

Outils d'aide à la rédaction

Les outils d’aide à la rédaction du Portail linguistique ont fait peau neuve! Faciles à consulter, ils vous donnent accès à une foule de renseignements utiles pour mieux écrire en français et en anglais.

Lexiques et vocabulaires

Accédez aux lexiques et vocabulaires du Bureau de la traduction.

Date de modification :