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La banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada.

UBIQUITOUS COMPUTING [5 fiches]

Fiche 1 2021-12-08

Anglais

Subject field(s)
  • Informatics
CONT

... the concept of embodied computing signals what happens when computational artifacts are manipulating us from the inside, computationally enhancing our bodies, while they share visceral information about ourselves with external (sometimes institutionally disciplinary) entities.

CONT

[The contributors’] intention in using the term "embodied computing" is to refer to all types of body-affixed technologies ...

CONT

Embodied computing in the context of entertainment and communication systems can use mixed reality to allow the concepts of ubiquitous computing, tangible interaction, and social computing to be concretely implemented.

Français

Domaine(s)
  • Informatique

Espagnol

Campo(s) temático(s)
  • Informática
Conserver la fiche 1

Fiche 2 2021-12-08

Anglais

Subject field(s)
  • Informatics
CONT

Pervasive computing, also called ubiquitous computing, is the growing trend of embedding computational capability(generally in the form of microprocessors) into everyday objects to make them effectively communicate and perform useful tasks in a way that minimizes the end user's need to interact with computers as computers.

CONT

Ubiquitous computing, or ubicomp, is defined by embedded, networked devices that become a part of the fabric of our lives.

Français

Domaine(s)
  • Informatique
CONT

L'objectif de l'informatique ubiquitaire est de permettre l'interconnexion de tous les domaines de la vie en permettant la circulation ubiquitaire des données. L'interaction et l'adaptation transparente de l'environnement avec l'utilisateur est fondée sur le concept de contexte et la conception d'applications sensibles à ce contexte et à ses changements. Les informations du contexte sont acquises à partir de capteurs physiques ou virtuels.

Espagnol

Campo(s) temático(s)
  • Informática
CONT

La computación ubicua [puede definirse] como la integración de los sistemas de información en el mundo real. De esta forma los computadores dejan de ser objetos diferenciados y se logra el acceso a la información en cualquier momento y a través de diversos dispositivos, dando paso a la generación de la tecnología ubicua, en donde se encuentra inmersa la tecnología y el ser humano […]

Conserver la fiche 2

Fiche 3 2018-03-28

Anglais

Subject field(s)
  • Information Theory
  • History of Technology
CONT

This is in fact, the third computer age... Several names such as ubiquitous computing, ambient intelligence, invisible computing, disappearing computer, Internet of things, etc. were created to indicate different aspects of the new computing age...

Français

Domaine(s)
  • Théorie de l'information
  • Histoire des techniques
CONT

Après l'ère des ordinateurs centraux et celle des ordinateurs personnels, nous entrons dans la troisième ère de l'informatique, celle de «l'intelligence ambiante», où de nombreux ordinateurs sont intégrés aux objets qui nous entourent.

Espagnol

Conserver la fiche 3

Fiche 4 2011-07-27

Anglais

Subject field(s)
  • Internet and Telematics
CONT

Community 2. 0 is about user-generated content and collaboration. It is a "contribution culture". It is all the more prevalent because our community now comes with us through our handhelds, our phones, our laptops. It is mobile, it is ubiquitous, and it is continuous computing.

Français

Domaine(s)
  • Internet et télématique
CONT

La communauté 2.0 s'exprimera également sur les grands portails consacrés aux nouvelles technologies. C'est le cas par exemple du portail ZDNet, qui permet aux utilisateurs de commenter les articles, ou de les ajouter directement à leur profil [...]

Espagnol

Campo(s) temático(s)
  • Internet y telemática
DEF

Comunidad virtual con la capacidad tecnológica de la Web 2.0 que permite la interacción de los miembros.

Conserver la fiche 4

Fiche 5 2001-06-21

Anglais

Subject field(s)
  • Organizations, Administrative Units and Committees
  • Artificial Intelligence
  • Audiovisual Techniques and Equipment
OBS

The CV Research Group was created in 2001 in the Institute for Information Technology (IIT) of the National Research Council of Canada (NRC).

OBS

The objective of the CV Group is direct fundamental research into this field, and to develop new and useful technologies. Target application areas include : Augmented Reality, Broadband Visual Communications, security and surveillance, advanced editing systems, ubiquitous and wearable computing, and advanced video-conferencing.

Français

Domaine(s)
  • Organismes, unités administratives et comités
  • Intelligence artificielle
  • Audiovisuel (techniques et équipement)
OBS

Le Groupe de recherche en vidéo informatique (GVI) a été créé en 2001 à l'Institut de technologie de l'information (ITI) du Conseil national de recherches du Canada (CNRC).

OBS

Le GVI a pour objectif de mener des travaux de recherche fondamentale dans ce secteur et de développer des technologies nouvelles et utiles. Les domaines d'application visés comprennent la réalité amplifiée, les communications visuelles à large bande, la sécurité et la surveillance, les systèmes d'édition avancés, l'informatique ubiquiste et prête-à-porter et la vidéoconférence avancée.

Espagnol

Conserver la fiche 5

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