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La banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada.

PRESSION CONDUITE GENERALE [24 fiches]

Fiche 1 2019-07-18

Anglais

Subject field(s)
  • Rail Transport Operations
  • Railroad Safety
OBS

A turbine-equipped sense and braking unit (SBU) uses brake pipe air to drive a small electrical generator to power the SBU. The air that is used is vented to the atmosphere, and brake pipe air is replaced by the pressure-maintaining feature of the locomotives.

Français

Domaine(s)
  • Exploitation (Transport par rail)
  • Sécurité (Transport par rail)
OBS

Une unité de détection et de freinage(UDF) à turbine se sert de l'air dans la conduite générale pour faire fonctionner une petite génératrice électrique qui alimente l'UDF. L'air ainsi utilisé est évacué à l'air libre, et l'air de la conduite générale est remplacé par le mécanisme de maintien de la pression des locomotives.

Espagnol

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Fiche 2 2019-02-07

Anglais

Subject field(s)
  • Closing Devices and Nozzles (Mechanical Components)
  • Braking Devices (Mechanical Components)
  • Rolling Stock (Railroads)
Terme(s)-clé(s)
  • equalizing reservoir cutoff valve
  • equalising reservoir cut-off valve
  • equalising reservoir cutoff valve

Français

Domaine(s)
  • Obturateurs et buses (Composants mécaniques)
  • Freins (Composants mécaniques)
  • Matériel roulant (Chemins de fer)
DEF

Valve agissant sur la valve-relais et le régulateur de pression pour empêcher un desserrage intempestif des freins lorsque le robinet d’isolement de la conduite générale est fermé ou en position «marchandises» […]

OBS

[…] cette valve permet cependant le desserrage gradué lorsque le robinet d’isolement [de la conduite générale] est en position «voyageurs».

Espagnol

Conserver la fiche 2

Fiche 3 2019-02-07

Anglais

Subject field(s)
  • Closing Devices and Nozzles (Mechanical Components)
  • Braking Devices (Mechanical Components)
  • Rolling Stock (Railroads)
DEF

A valve that responds to variations in brake pipe pressure to apply or release the brake cylinders.

Terme(s)-clé(s)
  • equalising valve

Français

Domaine(s)
  • Obturateurs et buses (Composants mécaniques)
  • Freins (Composants mécaniques)
  • Matériel roulant (Chemins de fer)
DEF

Valve qui réagit aux variations de pression dans la conduite générale pour augmenter ou diminuer la pression dans les cylindres de frein.

Espagnol

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Fiche 4 2017-06-09

Anglais

Subject field(s)
  • Rolling and Suspension Components (Railroad)
CONT

The equalizing piston has a stem attached, the end of which forms a valve, the brake pipe exhaust valve. The pressure above and below the equalizing piston are equal and therefore the piston has to move down, seating the brake pipe exhaust valve.

Français

Domaine(s)
  • Roulement et suspension (Chemins de fer)
CONT

Quand la pression de la conduite générale est égale à celle qui règne dans le réservoir de manœuvre, le piston égalisateur est en équilibre de pression.

Espagnol

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Fiche 5 2016-12-22

Anglais

Subject field(s)
  • Rail Transport Operations
  • Railroad Safety
CONT

The train was equipped with a train information and braking system (TIBS) consisting of a sense and brake unit (SBU) mounted on the last car of the equipment left standing on the main track and an input and display unit (IDU) in the locomotive cab. The IDU displays the pressure in the brake pipe, emits an audible alarm when pressure drops below 48 pounds per square inch, and warns of zero brake pipe pressure. Also, movement of standing cars causes the display on the IDU to indicate the direction of movement of the car on which the IDU is mounted. ... The TIBS is equipped with an emergency braking feature that can be used to remotely trigger an emergency brake application.

Français

Domaine(s)
  • Exploitation (Transport par rail)
  • Sécurité (Transport par rail)
DEF

Système équipé de composants radio en tête et en queue de train ayant pour fonction de surveiller et d’afficher la pression dans la conduite générale du dernier wagon, de déclencher un freinage d’urgence en queue de train à partir de la tête, et de calculer et d’afficher les mesures de distance.

Espagnol

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Fiche 6 2016-07-27

Anglais

Subject field(s)
  • Traction (Rail)
  • Railroad Safety
CONT

Locomotive event recorders are installed to record the following data: a) speed, b) distance, c) time, d) direction, e) brake pipe pressure, f) independent brake pressure, g) throttle position, h) dynamic brake, i) horn and bell, j) Reset Safety Control function, k) PC switch, l) various mechanical and electrical functions.

Français

Domaine(s)
  • Traction (Chemins de fer)
  • Sécurité (Transport par rail)
CONT

Le consignateur d’événements est installé pour enregistrer l'information suivante : a) vitesse, b) distance, c) heure, d) direction, e) pression dans la conduite générale, f) pression dans la canalisation du frein direct, g) position du manipulateur, h) frein rhéostatique, i) sifflet et cloche, j) réarmement des dispositifs de sécurité, k) interrupteur PC, l) diverses fonctions mécaniques et électriques.

Espagnol

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Fiche 7 2016-02-19

Anglais

Subject field(s)
  • Braking Devices (Mechanical Components)
  • Railroad Safety
CONT

Electronically-controlled pneumatic (ECP) brakes — This braking system is an alternative to conventional air brakes. The system sends electrical signals to the cars, instantaneously applying the brakes (quick response braking); it does not rely on the flow of air from the locomotive to each car to activate the brakes. Information is also exchanged between the locomotives and each car. When the system senses that the brake pipe pressure has dropped below 50 psi, a “low brake pressure condition” message is initiated. This message results in all of the ECP-equipped cars and the ECP-equipped locomotives automatically applying their brakes in emergency.

Français

Domaine(s)
  • Freins (Composants mécaniques)
  • Sécurité (Transport par rail)
CONT

Le système de freinage pneumatique à commande électronique – Ce type de circuit de freins peut se substituer à des freins à air conventionnels. Le système transmet des signaux électriques aux wagons de façon à serrer immédiatement les freins(freinage rapide) ;il ne dépend pas de la circulation d’air de la locomotive à chacun des wagons pour déclencher le serrage des freins. Des données sont également transmises entre les locomotives et chaque wagon. Lorsque le système détecte que la pression dans la conduite générale a baissé à moins de 50 lb/po2, un message de «basse pression du circuit de freinage» est transmis. Ce message entraîne automatiquement le freinage d’urgence de tous les wagons et de toutes les locomotives munis d’un système de freinage pneumatique à commande électronique.

Espagnol

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Fiche 8 2016-02-19

Anglais

Subject field(s)
  • Rail Transport Operations
  • Railroad Safety
CONT

An analysis of the SBU [sense and braking unit] data determined that when the SBU first recorded movement (start-to-move) at Nantes, brake pipe pressure at the rear of the train was 29 psi.

Français

Domaine(s)
  • Exploitation (Transport par rail)
  • Sécurité (Transport par rail)
CONT

Une analyse des données de l'UDF [unité de détection et de freinage] a révélé que, lorsque l'UDF a enregistré le premier mouvement(début du déplacement) à Nantes, la pression dans la conduite générale à la queue du train était de 29 lb/po2.

Espagnol

Conserver la fiche 8

Fiche 9 1994-10-01

Anglais

Subject field(s)
  • Closing Devices and Nozzles (Mechanical Components)
  • Rolling Stock (Railroads)
  • Braking Devices (Mechanical Components)
CONT

The feed valve is a manually adjusted valve which automatically maintains a predetermined normal pressure in the brake system.

Français

Domaine(s)
  • Obturateurs et buses (Composants mécaniques)
  • Matériel roulant (Chemins de fer)
  • Freins (Composants mécaniques)
DEF

Dispositif permettant de régler la pression dans le réservoir principal à une valeur précise, en vue de l'alimentation du réservoir d’égalisation et de la conduite générale.

Espagnol

Conserver la fiche 9

Fiche 10 1993-07-07

Anglais

Subject field(s)
  • Compressors
  • Rolling Stock (Railroads)
  • Braking Devices (Mechanical Components)
DEF

Supplying air into the brake pipe to prevent brake pipe leakage from increasing a desired brake pipe reduction.

Français

Domaine(s)
  • Compresseurs
  • Matériel roulant (Chemins de fer)
  • Freins (Composants mécaniques)
DEF

Introduction d’air dans la conduite générale pour compenser les fuites qui y existent et les empêcher de faire baisser la pression en deçà d’une dépression commandée.

Espagnol

Conserver la fiche 10

Fiche 11 1993-07-02

Anglais

Subject field(s)
  • Measuring Instruments (Engineering)
  • Rolling Stock (Railroads)
  • Braking Devices (Mechanical Components)
DEF

Gauge that indicates brake pipe pressure; some cabooses have three of these.

Français

Domaine(s)
  • Instruments de mesure (Ingénierie)
  • Matériel roulant (Chemins de fer)
  • Freins (Composants mécaniques)
DEF

Manomètre qui indique la pression de la conduite générale; certains fourgons de queue en ont trois.

Espagnol

Conserver la fiche 11

Fiche 12 1993-07-02

Anglais

Subject field(s)
  • Closing Devices and Nozzles (Mechanical Components)
  • Rolling Stock (Railroads)
  • Braking Devices (Mechanical Components)
DEF

Valve that regulates the pressure in the brake pipe according to that in the equalizing reservoir.

Français

Domaine(s)
  • Obturateurs et buses (Composants mécaniques)
  • Matériel roulant (Chemins de fer)
  • Freins (Composants mécaniques)
DEF

Valve qui règle la pression dans la conduite générale d’après celle existant dans le réservoir d’égalisation.

Espagnol

Conserver la fiche 12

Fiche 13 1993-06-30

Anglais

Subject field(s)
  • Closing Devices and Nozzles (Mechanical Components)
  • Rolling Stock (Railroads)
  • Braking Devices (Mechanical Components)
DEF

Valve that, when a car is empty, functions to control the brake cylinder pressure on that car to 50 or 60% of that applied to a loaded car for each amount of brake pipe reduction.

Français

Domaine(s)
  • Obturateurs et buses (Composants mécaniques)
  • Matériel roulant (Chemins de fer)
  • Freins (Composants mécaniques)
DEF

Appareil qui, lorsque le wagon est vide, intervient à chaque dépression réalisée dans la conduite générale pour limiter la pression aux cylindres de frein à 50 ou 60 % de celle qui est appliquée sur les wagons chargés.

Espagnol

Conserver la fiche 13

Fiche 14 1993-06-30

Anglais

Subject field(s)
  • Closing Devices and Nozzles (Mechanical Components)
  • Rolling and Suspension Components (Railroad)
  • Braking Devices (Mechanical Components)
DEF

Valve found on freight cars whose brake pipe is more than 75 feet long. During brake applications, this valve, which is mounted directly on the brake pipe, causes the brake pipe pressure to reduce at the same rate as on a 50-foot car.

OBS

It consists of: . a pipe bracket . a quick service valve, B-1 . a vent valve, No. 8.

OBS

The B-1 quick service valve is the only quick service valve that we use on freight cars and it is always part of an A-1 reduction relay valve.

Français

Domaine(s)
  • Obturateurs et buses (Composants mécaniques)
  • Roulement et suspension (Chemins de fer)
  • Freins (Composants mécaniques)
DEF

Dispositif qui équipe les wagons dont la conduite générale a plus de 75 pieds. Pendant les freinages, ce dispositif monté directement sur la conduite générale y fait baisser la pression aussi vite que sur un wagon de 50 pieds.

OBS

Il est composé : . d’un bloc de couplage de tuyauterie . d’une valve d’accélération de dépression B-1 . d’une valve de mise à l’atmosphère no 8.

OBS

La valve d’accélération de dépression B-1 est la seule valve de ce nom qu’on emploie sur les wagons et elle fait toujours partie d’un disposition de dépression A-1.

Espagnol

Conserver la fiche 14

Fiche 15 1993-06-30

Anglais

Subject field(s)
  • Rolling Stock (Railroads)
  • Braking Devices (Mechanical Components)
DEF

Feature that makes for reliability in releasing the brakes. It operates with a differential of approximately 1 1/2 to 2 psi brake pipe pressure over auxiliary reservoir pressure.

OBS

AB, ABD, ABDW control valves.

Français

Domaine(s)
  • Matériel roulant (Chemins de fer)
  • Freins (Composants mécaniques)
DEF

Fonction qui permet d’assurer le desserrage des freins dès que la pression de la conduite générale dépasse de 1 1/2 à 2 livres celle du réservoir auxiliaire.

OBS

distributeurs AB, ABD, ABDW.

Espagnol

Conserver la fiche 15

Fiche 16 1993-06-30

Anglais

Subject field(s)
  • Closing Devices and Nozzles (Mechanical Components)
  • Rolling Stock (Railroads)
  • Braking Devices (Mechanical Components)
DEF

Valve that supplies or vents brake pipe air in response to pressure changes in the equalizing reservoir.

Français

Domaine(s)
  • Obturateurs et buses (Composants mécaniques)
  • Matériel roulant (Chemins de fer)
  • Freins (Composants mécaniques)
DEF

Valve qui augmente ou diminue la pression d’air dans la conduite générale en fonction des variations de pression établies dans le réservoir d’égalisation.

Espagnol

Conserver la fiche 16

Fiche 17 1993-06-30

Anglais

Subject field(s)
  • Rolling and Suspension Components (Railroad)
  • Braking Devices (Mechanical Components)
DEF

Feature that vents the brake pipe air locally during a service brake application to accelerate the building of brake cylinder pressure.

OBS

ABDW control valve.

Français

Domaine(s)
  • Roulement et suspension (Chemins de fer)
  • Freins (Composants mécaniques)
DEF

Fonction qui permet, à chaque dépression, de vider localement la conduite générale pour faire augmenter rapidement la pression aux cylindres de frein.

OBS

distributeur ABDW.

Espagnol

Conserver la fiche 17

Fiche 18 1993-06-21

Anglais

Subject field(s)
  • Compressors
  • Rolling Stock (Railroads)
  • Braking Devices (Mechanical Components)
DEF

Air reservoir which supplies air to move the emergency valve during a sudden drop in brake pipe pressure.

Français

Domaine(s)
  • Compresseurs
  • Matériel roulant (Chemins de fer)
  • Freins (Composants mécaniques)
DEF

Réservoir qui envoie de l'air de commande à la valve de serrage d’urgence lorsque la pression baisse subitement dans la conduite générale.

Espagnol

Conserver la fiche 18

Fiche 19 1993-06-21

Anglais

Subject field(s)
  • Closing Devices and Nozzles (Mechanical Components)
  • Rolling Stock (Railroads)
  • Braking Devices (Mechanical Components)
DEF

Valve that vents auxiliary reservoir air when brake pipe pressure exceeds auxiliary reservoir. Due to friction in the sliding valve and piston of the service valve, it may not move to release when the brake pipe pressure increases by small amounts (less than 5 psi).

Français

Domaine(s)
  • Obturateurs et buses (Composants mécaniques)
  • Matériel roulant (Chemins de fer)
  • Freins (Composants mécaniques)
DEF

Valve qui met le réservoir auxiliaire à l'atmosphère dès que la pression dans la conduite générale dépasse d’une certaine valeur celle du réservoir auxiliaire; son utilité tient au fait que le frottement des pièces dans la valve de commande de frein automatique peut les empêcher de passer en desserrage en présence de faibles augmentations de pression, par exemple de moins de 5 livres/pouce2.

Espagnol

Conserver la fiche 19

Fiche 20 1993-05-19

Anglais

Subject field(s)
  • Closing Devices and Nozzles (Mechanical Components)
  • Rolling Stock (Railroads)
  • Braking Devices (Mechanical Components)
DEF

Valve that exhausts brake pipe air in response to reduction in equalizing reservoir pressure.

Français

Domaine(s)
  • Obturateurs et buses (Composants mécaniques)
  • Matériel roulant (Chemins de fer)
  • Freins (Composants mécaniques)
DEF

Piston qui vide la conduite générale à la suite d’une baisse de pression créée dans le réservoir d’égalisation.

Espagnol

Conserver la fiche 20

Fiche 21 1986-08-01

Anglais

Subject field(s)
  • Tracks and Roadways (Rail Transport)
CONT

Before making air test, make sure brake system is fully charged

Français

Domaine(s)
  • Voies ferrées
CONT

Avant de procéder à l’exécution de l’essai spécial, il faut partir d’un frein desserré et armé.

OBS

Suite aux explications du demandeur, il a été possible de trouver deux autres contextes décrivant la même situation, mais de façon différente :«Alimenter la conduite générale et les réservoirs de frein de toute la rame, à la pression de régime». En effet, en anglais, «fully charged» signifie que tout le système de frein(les deux organes les plus importants étant la conduite générale et l'ensemble des réservoirs à air) a atteint la pression appropriée pour le fonctionnement. Lire aussi ce second contexte :«Le frein est en ordre lorsque la conduite générale et les réservoirs principaux sont remplis à la pression prescrite»

OBS

armé : terme uniformisé par le CN.

Espagnol

Conserver la fiche 21

Fiche 22 1982-04-06

Anglais

Subject field(s)
  • Braking Devices (Mechanical Components)
OBS

TCN-FRLO-10 402. When the desired amount of reduction has been made, the brake valve handle is moved manually into SERVICE LAP position... The remaining pressure above the equalizing piston is now trapped. (p. 402).

Français

Domaine(s)
  • Freins (Composants mécaniques)
OBS

TRDA 117 interruption des communications. Cette position est utilisée pour maintenir une dépression(baisse de pression) préalablement réalisée dans la conduite générale.

Espagnol

Conserver la fiche 22

Fiche 23 1982-03-12

Anglais

Subject field(s)
  • Rolling and Suspension Components (Railroad)
OBS

TCN-FRLO-10, 457. Holding position is used to hold the locomotive brake applied while the train brakes are being released and their auxiliary reservoirs recharged to feed valve (détendeur) pressure.

Français

Domaine(s)
  • Roulement et suspension (Chemins de fer)
OBS

TRDB, 198. Communication entre les réservoirs principaux et la conduite générale par l'intermédiaire du détendeur qui limite la pression dans cette conduite à 5, 4 bars. Le desserrage des freins et le remplissage des réservoirs auxiliaires se poursuivent.

Espagnol

Conserver la fiche 23

Fiche 24 1982-02-03

Anglais

Subject field(s)
  • Rolling and Suspension Components (Railroad)
OBS

This driver's brake valve is of the self lapping type in which the brake pipe pressure corresponds to the angular displacement of the handle.

Français

Domaine(s)
  • Roulement et suspension (Chemins de fer)
DEF

C'est un robinet de mécanicien du type «manométrique»(à chaque position de la poignée correspond une pression dans la conduite générale) adapté à la conduite des rames automotrices et des convois de composition moyenne.

Espagnol

Conserver la fiche 24

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