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CONDITIONNEMENT SYSTEMATIQUE [3 fiches]

Fiche 1 2013-09-13

Anglais

Subject field(s)
  • Education Theory and Methods
  • Human Behaviour
CONT

If cognitive learning emphasizes intellectual skills devoid of emotion, and affective learning emphasizes feelings and emotions, then it is obvious that both cognitive and affective learning can be, and usually are, closely linked.

CONT

Emotional Learning. The fourth general approach is derived from the classical conditioning paradigm; that is, unpleasant emotional reactions can be systematically reduced by pairing the eliciting stimuli with more pleasant stimuli. Relaxation techniques and systematic desensitization are procedures derived for emotional learning.

Français

Domaine(s)
  • Théories et méthodes pédagogiques
  • Comportement humain
CONT

Apprentissage affectif. La quatrième méthode générale découle du paradigme suivant du conditionnement classique :«les réactions affectives désagréables peuvent être réduites systématiquement en assortissant les stimuli déclencheurs de stimuli plus agréables». Les techniques de relaxation et la désensibilisation systématique ont leur origine dans l'apprentissage affectif.

CONT

L’auteur conclut par sa conviction de l’émergence à terme d’un véritable mouvement socio-culturel en faveur de l’apprentissage affectif ...

Espagnol

Conserver la fiche 1

Fiche 2 1987-08-17

Anglais

Subject field(s)
  • Human Behaviour
DEF

A technique used in behavior therapy in which anxiety reduction is sought by first encouraging the individual affected to imagine anxiety-provoking stimuli in a way that will produce maximal anxiety. As the situation is a controlled one, with no possibility of objective danger, these reactions are not reinforced on the principle that nonreinforcement will result in their extinction.

Français

Domaine(s)
  • Comportement humain
DEF

L'auteur décrit les cinq grands types de techniques thérapeutiques qui peuvent s’appliquer chez les enfants. Celle-ci sont : la désensibilisation systématique, l'apprentissage par imitation(modelling), la thérapie implosive(flooding), l'aversion et les techniques de conditionnement opérant.(La Montagne, Y., La thérapie comportementale en psychiatrie infantile, Rev. Neuropsychiatr. Infant. Hyg. Mentale Enfance; France; 1975, Vol. 23; no 5-6; pp. 259-266)

Espagnol

Conserver la fiche 2

Fiche 3 1981-10-13

Anglais

Subject field(s)
  • Organization Planning
  • Psychology (General)

Français

Domaine(s)
  • Planification d'organisation
  • Psychologie (Généralités)

Espagnol

Conserver la fiche 3

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