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La banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada.

MIXAGE IMAGE [6 fiches]

Fiche 1 2025-03-27

Anglais

Subject field(s)
  • Simulation (Cybernetic Systems)
  • Collaboration with WIPO
CONT

Optical see-through head-mounted displays (OST-HMD) find myriads of applications from scientific visualization to defense applications, from medical visualization to engineering processes, and from training to entertainment. In mixed or augmented reality systems, OST-HMDs have been one of the basic vehicles for combining computer-generated virtual scene with the views of a real-world scene. Typically through an optical combiner, an OST-HMD maintains a direct view of the physical world and optically superimposes computer-generated images onto the real scene. Compared with a video see-through approach where the real-world views are captured through cameras, it has the advantage of introducing minimal degradation to the real world scene. Therefore an OST-HMD is preferred for applications where a non-blocked real-world view is critical.

CONT

An augmented reality system comprises a real reference generator for displaying a real reference on a calibration screen, an optical see-through display having a fixed position with respect to the real reference generator and a virtual reference generator for displaying a virtual reference on the optical see-through display. The augmented reality system further comprises an input device for aligning a view of the virtual reference with a view of the real reference through the optical see-through display, wherein the virtual reference is moved on the optical see-through display, and a processor for determining one or more parameters for rendering a virtual object as part of a real scene seen through the optical see-through display.

OBS

optical see-through head mounted display; OST-HMD; optical see-through display; optical see-through: data validated by Canadian subject-field experts from École Polytechnique de Montréal, MasterpieceVR and McGill University.

Français

Domaine(s)
  • Simulation (Systèmes cybernétiques)
  • Collaboration avec l'OMPI
CONT

Pour la visualisation du virtuel, on utilise des dispositifs d’affichages dédiés qui permettent alors de mixer réel et virtuel. On peut distinguer différentes classes de système : les affichages de type casque(HMD) : le système est couplé à la tête de l'utilisateur et ils se distinguent en deux catégories. Le casque dit semi-transparent optique(optical see-through HMD), constitué d’un écran LCD [affichage à cristaux liquides] couplé à un miroir semi-transparent dont le mixage réel et virtuel est fait par l'œil de l'utilisateur […]. Puis, on a le casque dit semi-transparent vidéo(video see-through HMD) dont le mixage est fait entre un rendu graphique et l'image provenant d’une caméra, ce mélange étant alors présenté à l'utilisateur […]

Espagnol

Campo(s) temático(s)
  • Simulación (Sistemas cibernéticos)
  • Colaboración con la OMPI
CONT

Pantalla óptica transparente (optical see-through display). Estos elementos de visualización son pantallas que permiten al usuario ver el mundo real con sus propios ojos a través del dispositivo y que sobreponen la información gráfica en la vista del usuario mediante un sistema de proyección óptico. Se proporciona una vista directa del entorno con una presentación simultánea de imágenes generadas por ordenador.

Conserver la fiche 1

Fiche 2 2025-03-27

Anglais

Subject field(s)
  • Simulation (Cybernetic Systems)
  • Collaboration with WIPO
CONT

... types of augmented reality (AR) systems are: video see-through, and optical see-through. In a video see-through system the user sees a live video of the real world and sees objects augmented onto this video. For example, video see-through may be applied for use on a phone display. In contrast to a video see-through display to display AR [augmented reality] and a representation of the real world in a video display, in an optical see-through display, the user sees objects augmented directly onto the real-world. As described herein, optical see-through displays (OSDs) includes head mounted displays (HMDs).

OBS

video see-through display; video see-through: data validated by Canadian subject-field experts from École Polytechnique de Montréal, MasterpieceVR and McGill University.

Français

Domaine(s)
  • Simulation (Systèmes cybernétiques)
  • Collaboration avec l'OMPI
CONT

Pour la visualisation du virtuel, on utilise des dispositifs d’affichages dédiés qui permettent alors de mixer réel et virtuel. On peut distinguer différentes classes de système : les affichages de type casque(HMD [head mounted display]) : le système est couplé à la tête de l'utilisateur et ils se distinguent en deux catégories. Le casque dit semi-transparent optique(optical see-through HMD), constitué d’un écran LCD couplé à un miroir semi-transparent dont le mixage réel et virtuel est fait par l'œil de l'utilisateur […]. Puis, on a les casques dit semi-transparent vidéo(video see-through HMD) dont le mixage est fait entre un rendu graphique et l'image provenant d’une caméra, ce mélange étant alors présenté à l'utilisateur […]

Espagnol

Campo(s) temático(s)
  • Simulación (Sistemas cibernéticos)
  • Colaboración con la OMPI
CONT

Pantalla de mezcla de imágenes (video see-through display). Estos elementos de visualización constan de unas cámaras que se utilizan para grabar el mundo real y el sistema integra estas imágenes reales con las sintéticas y a continuación presenta la imagen compuesta a los ojos del usuario.

Conserver la fiche 2

Fiche 3 2007-10-29

Anglais

Subject field(s)
  • Photoelectricity and Electron Optics

Français

Domaine(s)
  • Photo-électricité et optique électronique
CONT

À la Librascope, filiale de Singer, un afficheur polychrome exploite la transition smectique-nématique dans un cristal liquide chauffé. Chaque cellule est associée à un filtre coloré rouge ou vert; deux cellules et deux filtres permettent de réaliser une image en rouge, vert et jaune par mixage ou en noir, les deux cellules diffusant alors la lumière. On a obtenu des images colorées de haute résolution de 2 048 X 2 048 points en chauffant très localement les deux lames de cristaux liquides à l'aide d’un fin pinceau laser Yag balayant l'écran.

Espagnol

Conserver la fiche 3

Fiche 4 2005-05-02

Anglais

Subject field(s)
  • Video Technology
  • Cinematography
DEF

An audio track audio recorder designed to play back in synchronization with a motion picture, typically during the mixing of film or video soundtrack.

OBS

dubber: term linked with the conception and development of large-format film technology.

Français

Domaine(s)
  • Vidéotechnique
  • Cinématographie
DEF

Poste de lecture audio employé pour effectuer la synchronisation avec l'image lors du mixage des bandes sonores.

OBS

Terme établi dans le cadre de la conception et de la mise au point de la technique du cinéma grand format.

Espagnol

Conserver la fiche 4

Fiche 5 2003-10-20

Anglais

Subject field(s)
  • Video Technology
  • Computer Graphics
DEF

The insertion of live or still video [in part of a video signal] with the capability of blended imaging.

Français

Domaine(s)
  • Vidéotechnique
  • Infographie
DEF

Insertion, dans un segment de signal vidéo, de vidéo fixe ou animée comprenant accessoirement le mixage d’image.

Espagnol

Conserver la fiche 5

Fiche 6 1996-12-09

Anglais

Subject field(s)
  • Computer Graphics
  • Applications of Automation
  • Photoelectricity and Electron Optics
DEF

An operation whose resulting pixel value is a linear combination of the values of the two component pixels. [ISO/IEC JTC N1746, 1995]

Français

Domaine(s)
  • Infographie
  • Automatisation et applications
  • Photo-électricité et optique électronique
DEF

Opération qui combine linéairement les valeurs de deux pixels pour obtenir la valeur d’un troisième pixel. [ISO/CEI JTC N1746, 1995]

Espagnol

Conserver la fiche 6

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