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La banque de données terminologiques et linguistiques du gouvernement du Canada.

PROGRAMME GESTION DOCUMENTS [1 fiche]

Fiche 1 1984-09-04

Anglais

Subject field(s)
  • Records Management (Management)
CONT

There are several component parts in a good records management program. Some are: (a) the control of unnecessary record material, i.e. non-record papers; (b) the classification of proper record material; (c) the operational servicing of proper record material; (d) the operational maintenance of proper record material; (e) the regular transfer of dormant record material to low-cost storage; and (f) the wise selection of record material either for disposal or preservation.

Français

Domaine(s)
  • Gestion des documents (Gestion)
CONT

La valeur d'un programme de gestion des documents est liée à divers facteurs, notamment : a) l'élimination des documents inutiles, c'est-à-dire des documents non officiels; b) la classification des documents officiels; c) le service régulier des documents officiels d) l'entretien systématique des documents officiels; e) le transfert régulier des documents inactifs à un centre d'entreposage moins onéreux; f) le triage à bon escient des documents à détruire ou à conserver.

Espagnol

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