TERMIUM Plus®
The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.
PRICE ACCEPTANCE [1 record]
Record 1 - internal organization data 2007-05-18
Record 1, English
Record 1, Subject field(s)
- Human Behaviour
- Pricing Theory
- Marketing Research
- Motivation and Advertising Psychology
Record 1, Main entry term, English
- psychological price
1, record 1, English, psychological%20price
correct
Record 1, Abbreviations, English
Record 1, Synonyms, English
- price of acceptance 2, record 1, English, price%20of%20acceptance
Record 1, Textual support, English
Record number: 1, Textual support number: 1 CONT
Several price policies can be grouped under the general heading of psychological policies ... price lining, prestige pricing above competitive market levels, and the use of customary prices at the market level. 3, record 1, English, - psychological%20price
Record 1, French
Record 1, Domaine(s)
- Comportement humain
- Théorie des prix
- Étude du marché
- Motivation et psychologie de la publicité
Record 1, Main entry term, French
- prix psychologique
1, record 1, French, prix%20psychologique
correct, masculine noun
Record 1, Abbreviations, French
Record 1, Synonyms, French
- prix d'acceptabilité 2, record 1, French, prix%20d%27acceptabilit%C3%A9
correct, masculine noun
- prix de vente psychologique 3, record 1, French, prix%20de%20vente%20psychologique
masculine noun
Record 1, Textual support, French
Record number: 1, Textual support number: 1 DEF
Prix théorique pour lequel les ventes d'un produit pourraient être maximum en fonction des seuils psychologiques auxquels fait face le consommateur (seuil inférieur qui induit une peur sur la qualité du produit et seuil maximum pour lequel le consommateur juge le produit trop cher). 3, record 1, French, - prix%20psychologique
Record number: 1, Textual support number: 1 OBS
Le prix d'acceptabilité est obtenu en interrogeant un échantillon de clients potentiels de manière à situer leurs seuils de prix. Basé sur une optique consommateur, le prix d'acceptabilité n'est pas forcément celui qui maximise le chiffre d'affaires ou les bénéfices, il peut également se situer sous le coût de revient. La méthode est en fait peu utilisée car elle comporte de nombreuses limites. 2, record 1, French, - prix%20psychologique
Record 1, Spanish
Record 1, Textual support, Spanish
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