TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

ADMINISTRATION AFFAIRES [2 records]

Record 1 2006-04-11

English

Subject field(s)
  • Corporate Management (General)
DEF

A collective term referring to the system, function, process or office of planning, providing, coordinating, directing, evaluating, and controlling all available efforts and resources of a business organization for the accomplishment of all objectives and policies.

French

Domaine(s)
  • Gestion de l'entreprise (Généralités)
DEF

Ensemble des méthodes de rationalisation des activités et des ressources d'une entreprise en vue d'introduire le maximum d'efficacité dans la réalisation de ses objectifs.

OBS

Gestion des affaires : ne pas confondre avec la gestion d'affaires : acte d'une personne (appelée gérant) qui a voulu agir pour le compte d'un tiers (appelé géré), dans son intérêt, sans avoir reçu mandat de celui-ci. (droit civil)

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Gestión de la empresa (Generalidades)
Save record 1

Record 2 2004-01-08

English

Subject field(s)
  • School and School-Related Administration
  • Industry/University Relations
DEF

The designation of a subject offered in college and sometimes in secondary school.

French

Domaine(s)
  • Administration scolaire et parascolaire
  • Relations industrie-université
CONT

Le programme de baccalauréat en administration des affaires (B.A.A.), programme universitaire de premier cycle, a pour objectif de former des diplômés aptes à travailler dès la fin de leurs études dans le domaine des fonctions spécialisées propres au secteur administratif de l'économie.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Administración escolar y paraescolar
  • Relaciones industria/universidad
DEF

Carrera [...] que tiene como objetivo formar profesionales que puedan desempeñarse eficientemente en actividades y tareas de carácter administrativo, a niveles intermedios y superiores dentro de las organizaciones estatales y privadas.

CONT

El profesional de la Administración de Empresa podrá desempeñar funciones directivas, ejecutivas y actividades de apoyo en la planificación, organización, y control de la gestión empresarial. Por el enfoque de su formación, este profesional desarrollará actividades y funciones administrativas para poder encauzar el esfuerzo de personas y el uso de recursos físicos, financieros, administrativos, mercadológicos y tecnológicos hacia el cumplimiento de los objetivos de la organización.

Save record 2

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2024
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: