TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

APPEAL DOCUMENT [1 record]

Record 1 2015-03-24

English

Subject field(s)
  • Public Service
  • Personnel and Job Evaluation
  • Business and Administrative Documents
DEF

At the Public Service of Canada a document stating the grounds on which an appeal is based.

French

Domaine(s)
  • Fonction publique
  • Évaluation du personnel et des emplois
  • Écrits commerciaux et administratifs
CONT

Chaque appel interjeté en vertu de l'article 21 ou de l'article 31 de la Loi doit être fait par écrit et adressé à la Commission [de la Fonction publique] et doit indiquer les motifs sur lesquels il se fonde; cet écrit est ci-après appelé le «document d'appel».

CONT

Document d'appel. L'appelant peut interjeter appel au moyen d'une lettre à cet effet ou en utilisant la formule de la Commission de la Fonction publique intitulée «Notification d'appel» qu'on peut se procurer à tous les bureaux du personnel.

Spanish

Save record 1

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2024
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: