TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

ATTITUDE STUDY [4 records]

Record 1 2013-03-04

English

Subject field(s)
  • Statistical Surveys
DEF

A [study] in which a single sample of informants is interviewed, usually about the same variable(e. g., income, voting preference, a certain attitude) and recurrently over an extended period of time, for the purpose of studying the process of change in response.

French

Domaine(s)
  • Sondages et enquêtes (Statistique)

Spanish

Save record 1

Record 2 2005-02-18

English

Subject field(s)
  • Cancers and Oncology
  • Vertebrae and Bone Marrow
CONT

When reading this study it seems that, in front of vertebral metastasis from thyroidal origin, we should choose the most radical therapeutic attitude as much as possible.

French

Domaine(s)
  • Cancers et oncologie
  • Vertèbres et moelle
CONT

Le nombre de jours d'installation des signes neurologiques était en moyenne de 12 jours (2 à 30 jours) mais n'a pu être précisé que dans 8 cas sur 13. Le délai moyen entre le diagnostic du cancer primitif et l'apparition de la métastase vertébrale était de 69 mois (0 mois - 18 ans).

CONT

Tumeurs primitives responsables des métastases vertébrales et localisations rachidiennes des hémopathies malignes.

Spanish

Save record 2

Record 3 2001-04-26

English

Subject field(s)
  • Marketing Research
DEF

Research on consumers designed to detect their attitude towards a product, idea, company or campaign.

OBS

A prior study is normally conducted to identify the initial situation, followed by an evaluation and a final check carried out to determine whether or not objectives have been reached.

OBS

attitude study : term, definition and observation reproduced from the CAPITAL Business Dictionary with the permission of LID Editorial Empresarial.

French

Domaine(s)
  • Étude du marché
DEF

Étude du consommateur dans le but de connaître sa réaction face à un produit [idée, société ou campagne].

OBS

Normalement, on réalise un premier test pour l'étude des conditions de départ, puis un autre pour évaluer la campagne et finalement un troisième pour vérifier si les objectifs ont été atteints.

OBS

étude des comportements : terme, définition et observation extraits du CAPITAL Business Dictionary et reproduits avec l'autorisation de LID Editorial Empresarial.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Estudio del mercado
DEF

Investigación de consumidores para detectar sus actitudes con respecto a un producto, idea, empresa o campaña.

OBS

Se suele realizar un estudio previo para comprobar la situación de partida, otro para testar la campaña y uno final para comprobar si se han alcanzado los objetivos previstos.

OBS

estudio de actitudes: término, definición y observación extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 3

Record 4 1976-06-19

English

Subject field(s)
  • Business and Administrative Documents
  • Parliamentary Language
OBS

papers on Canada's attitude towards any activity under study in relation with international organisations

French

Domaine(s)
  • Écrits commerciaux et administratifs
  • Vocabulaire parlementaire

Spanish

Save record 4

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