TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

CO-LOCATION [9 records]

Record 1 2022-01-04

English

Subject field(s)
  • Radiotelephony
  • Telecommunications
OBS

Co-location permits competing companies to locate on each other's facilities.

French

Domaine(s)
  • Radiotéléphonie
  • Télécommunications
OBS

La co-location permet à des sociétés concurrentes de partager entre elles les installations de chacune.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Radiotelefonía
  • Telecomunicaciones
DEF

Servicio por el que un operador facilita espacio en sus instalaciones, acondicionamiento, medios técnicos, seguridad y vigilancia y energía a otros operadores para que estos puedan realizar interconexión o acceso a la red o instalaciones del arrendador [...].

Save record 1

Record 2 2021-12-06

English

Subject field(s)
  • Telecommunications
CONT

"Co-location" refers to an arrangement whereby competitors of a telephone company can locate facilities at or near the telephone company's central offices. This arrangement allows competitors to use their own transmission facilities to deliver their customers traffic to the public switched telephone network.

French

Domaine(s)
  • Télécommunications
CONT

Le terme «co-implantation» désigne un arrangement en vertu duquel les concurrents d'une compagnie de téléphone peuvent implanter leurs installations dans les centraux de la compagnie de téléphone ou à proximité d'eux. Cet arrangement permet aux concurrents d'utiliser leurs propres installations de transmission pour acheminer le trafic de leurs clients au réseau téléphonique public commuté.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Telecomunicaciones
CONT

Los acuerdos de coubicación o uso compartido de instalaciones serán normalmente objeto de acuerdo técnico y comercial entre las partes afectadas.

Save record 2

Record 3 1999-07-14

English

Subject field(s)
  • Office-Work Organization
CONT

... to explore options, including co-location and common reception...

French

Domaine(s)
  • Organisation du travail de bureau
CONT

[...] examiner les possibilités d'accroître l'efficacité de la prestation des services, notamment le partage des bureaux, un service d'accueil commun [...].

OBS

Source(s) : Entente Canada-Colombie-Britannique sur le développement du marché du travail (avril 1997).

Spanish

Save record 3

Record 4 1995-09-27

English

Subject field(s)
  • Special Rail Transport
CONT

This scenario represents the case where sharing or acquisition of an existing right-of-way is not considered practical for the reasons discussed previously but where the high speed rail right-of-way would share an existing corridor in order to mitigate the impacts of establishing a new rail corridor. Generally, this is best achieved by developing a high speed right-of-way alongside the conventional rail right-of-way minimizing the impact on adjacent land use and gaining the benefit of co-location in an established corridor from an environmental impact viewpoint.

French

Domaine(s)
  • Transports ferroviaires spéciaux
CONT

En vertu de ce scénario, le partage ou l'acquisition d'une emprise existante n'est pas jugé pratique pour les raisons que l'on a vues plus haut, sauf lorsque l'emprise de la ligne grande vitesse partage un corridor existant afin d'atténuer les conséquences de l'aménagement d'un nouveau couloir ferroviaire. En général, la meilleure façon d'y parvenir est d'aménager une emprise de ligne grande vitesse le long de l'emprise ferroviaire ordinaire, ce qui, dans l'optique des impacts environnementaux, minimise l'impact sur l'utilisation des terrains attenants et offre l'avantage d'une co-implantation dans un couloir déjà établi.

OBS

Dépouillement terminologique du premier rapport final sur le projet de train rapide - Service Transports.

Spanish

Save record 4

Record 5 1995-09-27

English

Subject field(s)
  • Special Rail Transport
CONT

This scenario represents the case where sharing or acquisition of an existing right-of-way is not considered practical for the reasons discussed previously but where the high speed rail right-of-way would share an existing corridor in order to mitigate the impacts of establishing a new rail corridor. Generally, this is best achieved by developing a high speed right-of-way alongside the conventional rail right-of-way minimizing the impact on adjacent land use and gaining the benefit of co-location in an established corridor from an environmental impact viewpoint.

French

Domaine(s)
  • Transports ferroviaires spéciaux
CONT

En vertu de ce scénario, le partage ou l'acquisition d'une emprise existante n'est pas jugé pratique pour les raisons que l'on a vues plus haut, sauf lorsque l'emprise de la ligne grande vitesse partage un corridor existant afin d'atténuer les conséquences de l'aménagement d'un nouveau couloir ferroviaire. En général, la meilleure façon d'y parvenir est d'aménager une emprise de ligne grande vitesse le long de l'emprise ferroviaire ordinaire, ce qui, dans l'optique des impacts environnementaux, minimise l'impact sur l'utilisation des terrains attenants et offre l'avantage d'une co-implantation dans un couloir déjà établi.

OBS

Dépouillement terminologique du premier rapport final sur le projet de train rapide - Service Transports.

Spanish

Save record 5

Record 6 1995-09-27

English

Subject field(s)
  • Special Rail Transport
CONT

This scenario represents the case where sharing or acquisition of an existing right-of-way is not considered practical for the reasons discussed previously but where the high speed rail right-of-way would share an existing corridor in order to mitigate the impacts of establishing a new rail corridor. Generally, this is best achieved by developing a high speed right-of-way alongside the conventional rail right-of-way minimizing the impact on adjacent land use and gaining the benefit of co-location in an established corridor from an environmental impact viewpoint.

French

Domaine(s)
  • Transports ferroviaires spéciaux
CONT

En vertu de ce scénario, le partage ou l'acquisition d'une emprise existante n'est pas jugé pratique pour les raisons que l'on a vues plus haut, sauf lorsque l'emprise de la ligne grande vitesse partage un corridor existant afin d'atténuer les conséquences de l'aménagement d'un nouveau couloir ferroviaire. En général, la meilleure façon d'y parvenir est d'aménager une emprise de ligne grande vitesse le long de l'emprise ferroviaire ordinaire, ce qui, dans l'optique des impacts environnementaux, minimise l'impact sur l'utilisation des terrains attenants et offre l'avantage d'une co-implantation dans un couloir déjà établi.

OBS

Dépouillement terminologique du premier rapport final sur le projet de train rapide - Service Transports.

Spanish

Save record 6

Record 7 1995-09-27

English

Subject field(s)
  • Special Rail Transport
CONT

This scenario represents the case where sharing or acquisition of an existing right-of-way is not considered practical for the reasons discussed previously but where the high speed rail right-of-way would share an existing corridor in order to mitigate the impacts of establishing a new rail corridor. Generally, this is best achieved by developing a high speed right-of-way alongside the conventional rail right-of-way minimizing the impact on adjacent land use and gaining the benefit of co-location in an established corridor from an environmental impact viewpoint.

French

Domaine(s)
  • Transports ferroviaires spéciaux
CONT

En vertu de ce scénario, le partage ou l'acquisition d'une emprise existante n'est pas jugé pratique pour les raisons que l'on a vues plus haut, sauf lorsque l'emprise de la ligne grande vitesse partage un corridor existant afin d'atténuer les conséquences de l'aménagement d'un nouveau couloir ferroviaire. En général, la meilleure façon d'y parvenir est d'aménager une emprise de ligne grande vitesse le long de l'emprise ferroviaire ordinaire, ce qui, dans l'optique des impacts environnementaux, minimise l'impact sur l'utilisation des terrains attenants et offre l'avantage d'une co-implantation dans un couloir déjà établi.

OBS

Dépouillement terminologique du premier rapport final sur le projet de train rapide - Service Transports.

Spanish

Save record 7

Record 8 1994-08-01

English

Subject field(s)
  • Real Estate
OBS

... seeking substitution by real property of space for co-location initiatives through forgiveness of rent.

French

Domaine(s)
  • Immobilier
OBS

On demande à la Direction générale d'accepter un loyer inférieur à celui auquel elle serait en droit de s'attendre.

Spanish

Save record 8

Record 9 1983-02-10

English

Subject field(s)
  • Air Navigation Aids
OBS

associated VOR and DME facilities shall be located in accordance with(...) coaxial co-location : the VOR and DME antennas are located on the same vertical axis(...)

French

Domaine(s)
  • Aides à la navigation aérienne
OBS

Les VOR et DME associés seront co-implantés conformément (...) [à la] co-implantation coaxiale: les antennes du VOR et du DME sont disposées sur le même axe vertical (...)

Spanish

Save record 9

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