TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

COMPANY SALES [62 records]

Record 1 2025-03-12

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Communication and Information Management
  • Corporate Management
CONT

The role of a communication specialist involves building relationships between a company and the public and fostering a positive public image. They typically work with marketing and sales teams to help develop strategies that increase and solidify a company's reputation in the public space.

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Gestion des communications et de l'information
  • Gestion de l'entreprise
CONT

Un spécialiste en communication est responsable de la création et de la mise en œuvre de stratégies de communication efficaces pour promouvoir les produits, services et initiatives d'une entreprise. Ils doivent être capables de communiquer efficacement à un éventail de publics, en fournissant des informations précises et opportunes dans différents formats.

Spanish

Save record 1

Record 2 2024-10-25

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Sales (Marketing)
CONT

Corporate sales managers plan, organize, direct, control and evaluate the activities of establishments and departments involved in commercial, industrial, institutional, e-business and wholesale and retail sales.

CONT

It is the job of a corporate sales manager to ensure that the company maintains a number of sales that is necessary to survive and making a profit. Corporate sales managers establish goals regarding sales based on real data. They are also in charge of overseeing all sales activities and establishing strategies that will help the company meet those goals.

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Vente
CONT

Les directeurs des ventes corporatives planifient, organisent, dirigent, contrôlent et évaluent les activités d'établissements et de services voués aux ventes commerciales, industrielles, institutionnelles, électroniques et aux ventes en gros et au détail.

Spanish

Save record 2

Record 3 2024-05-27

English

Subject field(s)
  • Foreign Trade
CONT

Only prohibited or actionable subsidies violate the ASCM [Agreement on Subsidies and Countervailing Measures]. An actionable subsidy is a subsidy that is "specific"(i. e., essentially a subsidy that is targeted to a particular company or industry or group of companies or industries) and causes adverse effects(e. g., lost sales, lower prices) to foreign competitors of the subsidy recipient.

French

Domaine(s)
  • Commerce extérieur
CONT

La deuxième catégorie de subventions visées par l'accord […] est celle des subventions donnant lieu à une action. Contrairement aux subventions prohibées, les subventions donnant lieu à une action ne sont pas prohibées d'office. Il s'agit de subventions qui, en raison des effets défavorables qu'elles peuvent entraîner, sont susceptibles d'être contestées par les États membres de l'[Organisation mondiale du commerce].

Spanish

Save record 3

Record 4 2022-07-06

English

Subject field(s)
  • Management Operations
  • Economics
CONT

Global value chain refers to five interrelated activities, taking place in more than one country, that provide a company with opportunities to increase its competitive advantage by adding value to its products and services. Those activities are : inbound logistics[, ] operations[, ] outbound logistics[, ] marketing and sales[, and] service...

French

Domaine(s)
  • Opérations de la gestion
  • Économique
CONT

La chaîne de valeur mondiale fait référence à cinq activités interdépendantes se déroulant dans plus d'un pays et [offrant] à une entreprise la possibilité d'accroître son avantage concurrentiel en ajoutant de la valeur à ses produits et services. Ces cinq activités sont : la logistique amont[,] les opérations[,] la logistique externe[,] le marketing et les ventes, [et] le service.

Spanish

Save record 4

Record 5 2022-05-31

English

Subject field(s)
  • Trade Fairs, Exhibitions, and Shows
CONT

Trade shows are typically held to raise awareness and boost sales of new or upcoming products. They are not normally open to the public and are instead attended by company representatives and the media.

French

Domaine(s)
  • Salons, foires et expositions (Commerce)
CONT

Les foires commerciales sont généralement organisées pour faire connaître les produits, nouveaux ou à venir, et en stimuler les ventes. Habituellement, elles ne sont pas ouvertes au public, mais plutôt destinées aux représentants d'entreprises et aux médias.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Salones, ferias y exposiciones comerciales
DEF

Manifestaciones exclusivas comerciales que permiten a un país presentar sus especialidades.

CONT

Actualmente, las ferias son grandes espacios dedicados a toda clase de certámenes, salones, exposiciones comerciales, etc., de celebración casi siempre periódica.

PHR

participación en ferias comerciales.

Save record 5

Record 6 2018-12-14

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Commercial Establishments
CONT

The shop manager is responsible and accountable for all operational aspects of assigned shop and responsible for supervising all functions. Committed to ensuring outstanding service by creating and environment that is focused on providing an experience that exceeds customer expectations. [Establishes] and [maintains] superior professional standards in the areas of sales, customer service, visual presentation, inventory management, operations, personnel management and development. Demonstrates and upholds the values and vision of the company.

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Établissements commerciaux
CONT

Responsabilité du gérant de boutique : assurer la mise en marché des produits; assurer le prêt aux affaires; contrôler les inventaires; assurer les suivis auprès des fournisseurs; suivre les ventes [de la boutique]; gérer une équipe de 3 à 6 employés; former une équipe mobilisée et performante; offrir un excellent service à la clientèle; participer à des événements corporatifs; travailler en collaboration avec le marketing pour positionner la boutique.

Spanish

Save record 6

Record 7 2018-11-14

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Commercial Establishments
  • Sales (Marketing)
CONT

Department managers are responsible for all the functions of a sales department. They oversee the staff and implement strategies to increase productivity. These managers also conduct training and seminars to motivate and build the skills of their team members. Managers continually assess their employee productivity levels and help them to achieve their sales goals. It is their jobs to produce methods that will benefit the department and by extension the business. They support business efforts and implement company changes. These managers must maintain quality customer service in their departments by training staff on sales pitches, how to cold call, and stress management techniques, such as how to cope with disgruntled callers. Their main goal is to have higher sales each month and generate new business opportunities.

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Établissements commerciaux
  • Vente
CONT

Le chef de rayon organise sa surface de vente. Il en assure l'approvisionnement, la maintenance et l'animation promotionnelle. Il contrôle l'application de la législation commerciale. Il assure une veille professionnelle sur son secteur d'activité afin d'être réactif sur ce qui peut influencer les résultats de son univers marchand. Le chef de rayon recueille les informations commerciales et de gestion et les analyse, il met en œuvre des plans d'actions et élabore des objectifs en déterminant les moyens nécessaires pour les atteindre. Il planifie et vérifie le travail de son équipe, dont il assure aussi la formation et l'évolution.

Spanish

Save record 7

Record 8 2018-08-03

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Sales (Marketing)
CONT

Sales planning managers fulfill a position of leadership by providing the overall direction for the sales division of a company, and they are expected to improve the sales division's performance by a certain percentage within finite periods of time. These managers create both short-and long-term plans for a division and assist in their implementation, and then create objective frameworks to accurately gauge these processes. They also oversee the operations of the overall department and create reports to determine whether plans are met or should be modified.

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Vente

Spanish

Save record 8

Record 9 2018-06-01

English

Subject field(s)
  • Electronic Commerce
CONT

Affiliate marketing involves a company that recruits affiliates to sell its products or services online. When affiliates sign up at the provider's website, they are provided with a specific link to that website. When visitors to the affiliate's site click on the advertisements and go to the advertiser's site, the affiliate may receive a commission if that click leads to a sale. The advantage of affiliate links is that they track sales and offer opportunity to those who are interested(affiliates) in selling another party's products.

French

Domaine(s)
  • Commerce électronique
CONT

Nous avons déjà abordé à ce propos l'exemple du site de jardinage qui peut proposer une rubrique dédiée à la présentation des différentes marques et des modèles d'outillage de jardin, pour lesquels un lien affilié renverra les visiteurs vers un site marchand.

Spanish

Save record 9

Record 10 2017-08-31

English

Subject field(s)
  • Foreign Trade
  • Taxation
CONT

Usually organized as a subsidiary of a parent domestic company, the DISC can engage in exporting both as a principal and as commission agent, and provided that at least 95% of its assets are export-related and at least 95% of its income is derived from export sales and rentals, up to 50% of taxable income of the DISC is not currently taxes.

OBS

domestic international sales corporation; DISC: terms and text reproduced from The Encyclopedia of Banking and Finance, Tenth Edition (1993), by Glenn G. Munn, F.L. Garcia and Charles J. Woelfel, with the permission of the copyright holder, The McGraw-Hill Companies Inc.

French

Domaine(s)
  • Commerce extérieur
  • Fiscalité

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Comercio exterior
  • Sistema tributario
Save record 10

Record 11 2014-12-12

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Foreign Trade
OBS

Ottawa : Canadian Commercial Corporation, 1995. Contents : What does CCC do?? U. S. markets; World-wide services; Sales to the United Nations.--What does CCC offer small and medium-sized enterprises(SME’S) ?--What does CCC offer a larger company?--Advantages to the Canadian exporter.--Advantages to foreign buyers.--When should you call CCC?

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Commerce extérieur
OBS

Ottawa : Corporation commerciale canadienne, 1995. Sommaire: Que fait la CCC? Marchés des Etats-Unis; Services Internationaux; Ventes aux Nations Unies. --Qu'est-ce que la CCC offre aux petits et moyennes entreprises (PME)? --Qu'est-ce que la CCC offre à une plus grande entreprise? --Avantages pour l'exportateur canadien.--Avantages pour les acheteurs étrangers.--Quand devrais-je appeler la CCC

Spanish

Save record 11

Record 12 2012-01-11

English

Subject field(s)
  • Restrictive Practices (Law)
  • Trade
CONT

Depending on sales, this could give Bigg Juice a stepping stone to a Canada-wide market presence. The Laval company launched this product just a little over a year ago.

French

Domaine(s)
  • Pratiques restrictives (Droit)
  • Commerce
OBS

pancanadien : relatif à l'ensemble des provinces et des territoires canadiens. (Dictionnaire du français plus, 1988, édition CEC, p. 181).

Spanish

Save record 12

Record 13 2011-08-10

English

Subject field(s)
  • Foreign Trade
CONT

Domestic sales requirements... require a company to sell a certain proportion of its output locally, which amounts to a restriction on exportation.

French

Domaine(s)
  • Commerce extérieur
CONT

Prescriptions de vente sur le marché national. L’entreprise est obligée de vendre une certaine proportion de sa production sur le marché national, ce qui équivaut à une restriction à l’exportation.

Spanish

Save record 13

Record 14 2011-06-23

English

Subject field(s)
  • Merchandising Techniques
  • Customer Relations
CONT

Relationship marketing is a strategy that is aimed at cultivating, maintaining, and growing strong business relationships between buyers and sellers. The idea is that instead of using an approach that attracts the buyer for a one-time sale, the company focuses efforts on earning the business of that buyer for an extended period of time, resulting in a steady flow of sales from the same client.

French

Domaine(s)
  • Techniques marchandes
  • Relations avec la clientèle
DEF

Technique mercatique visant à créer ou à renforcer des liens personnalisés de confiance entre fournisseur et client.

OBS

mercatique relationnelle : terme et définition publiés au Journal officiel de la République française le 28 juillet 2001.

Spanish

Save record 14

Record 15 2010-04-16

English

Subject field(s)
  • Financial and Budgetary Management
  • Phraseology
DEF

Average number of days during which suppliers finance a company, calculated by dividing the balance of supplier's accounts by net sales and multiplying by 365 days.

OBS

average payment period: term and definition reproduced from the CAPITAL Business Dictionary with the permission of LID Editorial Empresarial.

French

Domaine(s)
  • Gestion budgétaire et financière
  • Phraséologie
DEF

Période moyenne qui s'écoule avant que l'entreprise ou l'organisme ne règle ses comptes fournisseurs.

OBS

Cette période correspond au nombre de jours que l'on obtient en multipliant le solde moyen des comptes fournisseurs par 365, puis en divisant le produit obtenu par le chiffre des achats de l'exercice.

OBS

période moyenne de paiement : terme extrait du CAPITAL Business Dictionary et reproduit avec l'autorisation de LID Editorial Empresarial.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Gestión presupuestaria y financiera
  • Fraseología
DEF

Número de días que por término medio financian los proveedores a una empresa. Se calcula dividiendo el saldo de la cuenta de proveedores entre la cifra de ventas neta, y multiplicando por 365 días. Si el valor añadido es muy alto, a veces se usa la cifra de ventas a precio de coste, aunque no es lo habitual ya que se prefiere comparar con el período medio de cobro y de maduración.

OBS

periódo medio de pago; PMP: términos y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 15

Record 16 2008-03-07

English

Subject field(s)
  • Investment
  • Stock Exchange
  • Banking
DEF

A fee (sales charge or load) that investors pay when selling mutual fund shares within a specified number of years, which usually ranges between five to ten years. The fee amounts to a percentage of the value of the share being sold. The fee percentage is highest in the first year and decreases yearly until the specified holding period ends, at which time it drops to zero.

CONT

Deferred Sales Charge -a fee you pay when you sell your shares. Also known as a "back-end load," this fee typically goes to the brokers that sell the fund’s shares. ... the amount of this type of load will depend on how long the investor holds his or her shares and typically decreases to zero if the investor holds his or her shares long enough.

OBS

Back-end-load: Also known as a "contingent deferred sales charge or load."

OBS

In the U.K., a back-end load is called "Exit charge."

OBS

Some of the sources consulted give "redemption fee" as a true synonym of "back-end load, "but some sources state that there is a slight difference between the two terms. Back-end load goes to the management company to pay sales commissions and redemption fees return to the fund itself.

Key term(s)
  • back-end loading
  • back end loading
  • back end load
  • rear-end loading
  • rear end load

French

Domaine(s)
  • Investissements et placements
  • Bourse
  • Banque
DEF

Frais (commission, frais de distribution, frais de gestion) portés en diminution du prix de rachat d'un instrument de placement, par exemple, des parts d'un fonds commun de placement.

CONT

Les frais de rachat sont souvent facturés en fonction d'un taux qui diminue progressivement au cours de la période de détention de l'instrument de placement, par exemple, une commission de 6 % s'il y a rachat des titres après un an suivant la date d'achat initiale, 4 % après trois ans et aucune commission après sept ans.

CONT

Les frais de sortie sont des frais exigés à la vente des parts.

Spanish

Save record 16

Record 17 2006-10-16

English

Subject field(s)
  • Investment
DEF

Mutual fund offered by an open-end investment company that imposes no sales charge(load) on its shareholders. Investors buy shares in no-load funds directly from the fund companies, rather than through a broker, as is done in load funds. Many no-load fund families(related groups of funds) allow switching of assets between stock, bond, and money market funds. The listing of the price of a no-load fund in a newspaper is accompanied with the designation NL. The net asset value, market price, and offer prices of this type of fund are exactly the same, since there is no sales charge.

French

Domaine(s)
  • Investissements et placements
DEF

Fonds commun de placement ou société d'investissement à capital variable qui ne perçoit aucun frais lors de l'achat ou du remboursement de ses parts ou de ses actions.

CONT

Un certain nombre de fonds mutuels «sans frais d'acquisition», offerts principalement par des compagnies de fidéicommis et des banques, sont vendus au public pratiquement sans frais directs d'acquisition. Ces fonds ne perçoivent donc pas de frais d'acquisition et se rémunèrent uniquement en prélevant des frais de gestion ou autres frais administratifs.

Key term(s)
  • fonds d'investissement sans frais d'acquisition

Spanish

Save record 17

Record 18 2006-03-21

English

Subject field(s)
  • Training of Personnel
  • Internet and Telematics
  • Education Theory and Methods
CONT

Leading E-learning Company require an experienced Lead E-learning Content Designer/Project Manager. You will be responsible for defining client requirements and designing and developing content solutions to meet client needs. You must have strong E-learning courseware design experience and strong customer Account Management/Client facing experience. This is a very client facing role and will involve an element of sales. You must have previously worked for an E-learning provider in a similar role and preference will be given to candidates who have strong client relationships that they may be able to bring across to my client.

French

Domaine(s)
  • Perfectionnement et formation du personnel
  • Internet et télématique
  • Théories et méthodes pédagogiques

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Capacitación del personal
  • Internet y telemática
  • Teorías y métodos pedagógicos
Save record 18

Record 19 2005-05-26

English

Subject field(s)
  • Corporate Economics
  • Foreign Trade
DEF

Path taken by a company to place itself in the world market. The process normally begins with either direct or indirect exports. As international operations grow, foreign sales affiliates tend to be established or foreign production licences are sold. The third phase consists in moving production to a foreign country, and in the last phase all operations such as sales, production, personnel and purchasing management are carried out on a global basis and the company becomes identified more on a global level rather than originating in a particular country.

OBS

internationalisation process: term and definition reproduced from the CAPITAL Business Dictionary with the permission of LID Editorial Empresarial.

Key term(s)
  • internationalization process

French

Domaine(s)
  • Économie de l'entreprise
  • Commerce extérieur
DEF

Changements stratégiques d'une entreprise pour se situer dans le marché mondial. Le processus commence par des exportations directes ou indirectes. Quand les opérations internationales augmentent, l'entreprise établit des filiales à l'étranger, ou bien vend des licences pour produire. La troisième phase se produit quand la production se déplace à l'étranger, et dans la dernière phase, toutes les opérations, comme par exemple, les ventes, la production, la gestion du personnel et les achats, se font globalement, de façon à ce que l'entreprise se mondialise et perde son identité nationale.

OBS

processus d'internationalisation : terme et définition extraits du CAPITAL Business Dictionary et reproduits avec l'autorisation de LID Editorial Empresarial.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Economía empresarial
  • Comercio exterior
DEF

Camino que sigue una empresa para situarse en el mercado mundial. El proceso empieza normalmente por exportaciones directas o indirectas. Al crecer las operaciones internacionales, se suelen establecer filiales de venta en el extranjero o se venden licencias para producir. La tercera fase consiste en mover también la producción al extranjero, y en la última fase todas las operaciones como ventas, producción, gestión de personal y de compras son globales, de forma que la empresa se identifica más como global que como procedente de cierto país.

OBS

proceso de internacionalización: término y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 19

Record 20 2005-05-19

English

Subject field(s)
  • Education Theory and Methods
  • Training of Personnel
  • Internet and Telematics
DEF

E-learning that is intended for all or most employees within a company. Often part of a strategic change of direction with a very short timeline. Also used to support a core process such as sales.

CONT

Designing, developing and deploying effective and comprehensive enterprise-wide online learning solutions is difficult and expensive. Most [universities] do not have the internal resources, funding and/or expertise for such a large undertaking. As such, universities will look to outsource to providers who can assist them in the development, maintenance and management of their online learning efforts.

French

Domaine(s)
  • Théories et méthodes pédagogiques
  • Perfectionnement et formation du personnel
  • Internet et télématique
CONT

En 2000, le marché canadien de l'apprentissage en ligne en entreprise était évalué à 145 millions de dollars canadiens, une augmentation de 59 p. 100 par rapport à 1999.

Key term(s)
  • apprentissage en ligne d'entreprise

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Teorías y métodos pedagógicos
  • Capacitación del personal
  • Internet y telemática
Save record 20

Record 21 2004-09-24

English

Subject field(s)
  • Corporate Management (General)
  • Production Management
  • Sales (Marketing)
DEF

Factor that determines the production or sales of a company at a given moment. Although it is normally client demand it can also be buying or production capacity.

CONT

Once [the limiting factor] identified, it is easier to concentrate efforts to overcome [it].

OBS

limiting factor: term and definition reproduced from the CAPITAL Business Dictionary with the permission of LID Editorial Empresarial.

French

Domaine(s)
  • Gestion de l'entreprise (Généralités)
  • Gestion de la production
  • Vente
DEF

Facteur qui détermine la production ou les ventes d'une entreprise. Normalement, il s'agit de la demande des clients, mais il peut s'agir de la capacité d'achat ou de production.

CONT

Une fois [le facteur limitatif] identifié, il est plus facile de concentrer tous les efforts pour surmonter le problème.

OBS

facteur limitatif : terme et définition extraits du CAPITAL Business Dictionary et reproduits avec l'autorisation de LID Editorial Empresarial.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Gestión de la empresa (Generalidades)
  • Gestión de la producción
  • Ventas (Comercialización)
DEF

Factor que en un momento dado determina la producción o las ventas de una empresa. Aunque habitualmente es la demanda de los clientes también puede ser la capacidad de compra o de producción.

CONT

Una vez identificado [el factor limitativo] es más fácil concentrar los esfuerzos para su superación.

OBS

factor limitativo: término y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 21

Record 22 2004-05-31

English

Subject field(s)
  • Types of Industrial Operations
  • Food Industries
CONT

Heinz is the most global U. S.-based food company, with a world-class portfolio of powerful brands holding number-one and number-two market positions in more than 50 countries. The Heinz brand is a $2. 5 billion global icon and Heinz's top-15 power brands account for two-thirds of annual sales.

OBS

food company: term extracted from the Glossaire de l’agriculture anglais/français and reproduced with the authorization of the OECD.

French

Domaine(s)
  • Types d'exploitation industrielle
  • Industrie de l'alimentation
CONT

Nestlé est la première entreprise alimentaire dans le monde, elle est présente dans plus de 180 pays, son chiffre d'affaires atteint 260 milliards de francs français, avec 500 usines réparties sur les cinq continents et 225 000 collaborateurs.

Spanish

Save record 22

Record 23 2004-05-17

English

Subject field(s)
  • Gemmology
  • Diamond Industry
DEF

One of ten sales scheduled each year at which the Central Selling Organization (CSO) offers rough diamonds to selected clients (who are, accordingly, called sightholders).

CONT

Sight. Euphemism employed by the Diamond Trading Company to describe the process by which a buyer is allowed to purchase a selection of rough diamonds that has been picked out for him by the De Beers affiliate in London. In recent times, 10 such sales have been held annually for some 220 invited customers(cutters and dealers). About 80% of the world's gem diamond rough has entered commerce in this manner.

French

Domaine(s)
  • Gemmologie
  • Industrie diamantaire
DEF

L'une des dix ventes organisées chaque année à l'occasion desquelles la Central Selling Organization (CSO) offre des diamants bruts à des clients choisis (qui, par conséquent, sont appelés clients invités).

CONT

Vue désigne à la fois le lot de diamants et la vente sur invitation de ce lot. Les diamants de plus de 14,7 carats sont exclus de ces lots et négociés séparément. Le lot est indivisible et le prix ne se discute pas.

Spanish

Save record 23

Record 24 2004-05-17

English

Subject field(s)
  • Marketing
  • Market Prices
DEF

Price fixed for a new market in which a company wishes to launch a product previously launched in other areas. It is usually slightly lower in order to favour initial sales, although a skimming strategy may also be adopted.

OBS

introductory price: term and definition reproduced from the CAPITAL Business Dictionary with the permission of LID Editorial Empresarial.

French

Domaine(s)
  • Commercialisation
  • Prix (Commercialisation)
DEF

Prix incitatif, annoncé comme tel au moment de la mise en vente d'un nouveau produit ou d'un nouveau service, généralement inférieur à celui qui suivra la période de lancement.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Comercialización
  • Precios (Comercialización)
DEF

Precio que se fija para un nuevo mercado en el que se quiere introducir un producto previamente lanzado en otras zonas. Suele ser ligeramente inferior, para favorecer las primeras compras, aunque también se puede seguir una estrategia de desnatado.

OBS

precio de introducción: término y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 24

Record 25 2004-04-19

English

Subject field(s)
  • Stock Exchange
  • Investment
  • Commercial and Other Bodies (Law)
DEF

A disclosure required of officers, directors, and large stockholders of corporations(i. e., the "insiders").... the directors and officers of any company whose stock is listed on a national securities exchange [is required] to file a monthly report showing :(1) all purchases or sales made during the previous month;(2) the total number of shares held at the end of the month.

French

Domaine(s)
  • Bourse
  • Investissements et placements
  • Organismes commerciaux ou non (Droit)
DEF

Déclaration remise par un initié aux autorités en valeurs mobilières concernées pour qu'elles fassent connaître au public les changements apportés par cet initié dans la participation qu'il détient dans un émetteur.

OBS

En Belgique, s'il n'existe pas de déclaration d'initié, toute personne qui détient au moins 5% des actions d'une société cotée doit faire une «déclaration de participation importante».

Spanish

Save record 25

Record 26 2003-01-16

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Insurance
DEF

Intermediary that handles insurance operations. May be an agent(representative or not) belonging to the sales team of a particular insurance company or a broker with the authority to subscribe policies with whatever company considered appropriate.

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Assurances
DEF

Intermédiaire qui intervient dans la gestion des opérations d'assurances. Il peut être un simple agent (représentant ou non) rattaché au réseau commercial d'une compagnie d'assurances concrète, ou un courtier d'assurances ayant la liberté de placer l'opération d'assurances dans la compagnie qu'il considère comme la plus importante.

OBS

Voir groupe de base 6231 dans la Classification nationale des professions.

OBS

Le terme «agent d'assurance» est le terme courant. Cependant dans la pratique, l'agent doit préciser le type d'assurance dans lequel il se spécialise. C'est pourquoi, la forme «agent en assurance» est utilisée dans certaines expressions telles «agent en assurance de personnes, agent en assurance des biens, etc.».

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Nombramiento de cargos (Generalidades)
  • Seguros
DEF

Intermediario que interviene en la gestión de operaciones de seguros. Puede ser un simple agente (representante o no) afecto a la red comercial de una compañía concreta de seguros, o un corredor de seguros con libertad para colocar la operación de seguros en la compañía que considere más importante.

OBS

agente de seguros: término y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 26

Record 27 2002-11-14

English

Subject field(s)
  • Trade
  • Electronic Commerce
CONT

As a Web merchant, you will pay separate merchant-bank account charges. Expect to pay setup fees of up to $200, a monthly statement fee(typically $10), a per-transaction fee(around 30 cents), and a discount rate ranging from 1% to 4% of each sale. The latter is the interest the card company charges for giving you the money up front before it debits the customer's account. A discount rate(determined by your credit history) of less than 2. 7% is considered good. Reserve fees-a portion of sales retained to cover refunds-can be as large as 15%. The bank can hold reserves for anywhere from several weeks to six months.

CONT

Although e-commerce has its benefits, it can be costly; there may be monthly processing fees, bank fees and reserve fees associated with each sale.

Key term(s)
  • reserve fee

French

Domaine(s)
  • Commerce
  • Commerce électronique
CONT

eBay s'apprête à augmenter aux États-Unis le niveau de ses commissions sur les transactions. À la fin du mois de janvier, les commissions seront rehaussées de 0,25 %. Pour les enchères inférieures à 25 dollars, la commission passera à 5,25 %. Sur la tranche supérieure, pour les offres de 1 000 dollars et plus, la commission atteindra 1,5 %. Les frais de réserve, pour les enchères à prix plancher, passeront d'un à deux dollars.

Spanish

Save record 27

Record 28 2002-04-03

English

Subject field(s)
  • Marketing Research
OBS

market forecast : Almost without exception, it is essential to forecast the market before attempting to predict the company's sales in that market.... There are a number of methods of forecasting markets and company sales....

French

Domaine(s)
  • Étude du marché

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Estudio del mercado
Save record 28

Record 29 2002-03-20

English

Subject field(s)
  • Finance
  • Loans
CONT

The Canada Deposit Insurance Corporation, in this section and section 21 referred to as the "Corporation", where it is satisfied that on sale finance company... has substantially exhausted the sources of funds reasonably available to it,... to enable the sales finance company to meet requirements for liquid funds to discharge its maturing debt obligations.

French

Domaine(s)
  • Finances
  • Prêts et emprunts
CONT

La société d'assurance-dépôts du Canada, dénommée la «Société» [...] peut, sur les avances qui lui sont faites en application de l'article 33, consentir des prêts à court terme moyennant une garantie qu'elle estime suffisante à toute société de crédit [...] afin de lui permettre d'avoir assez de liquide pour acquitter les dettes venant à échéance.

Spanish

Save record 29

Record 30 2002-03-01

English

Subject field(s)
  • Economic Conditions and Forecasting
DEF

revenues from [a company’s] businesses in industries that have not structurally peaked, expressed as a percentage of revenues from its businesses that are on the downward slope....

CONT

The most important new tool to determine whether a company has a real future is what [economist Nuala Beck calls] the Peak-to-Growth Ratio(PGR). This shows what portion of a company's sales are going to the vibrant new economy, compared with what it markets to the tired old one.

Key term(s)
  • peak to growth ratio

French

Domaine(s)
  • Prévisions et conjonctures économiques
DEF

Proportion de ventes de sociétés qui est dirigé vers de nouvelles sociétés et industries d'économie.

Key term(s)
  • rapport de Crête-à-Croissance

Spanish

Save record 30

Record 31 2001-11-19

English

Subject field(s)
  • Sales (Marketing)
DEF

The product of a company or bearing a given trademark for which orders or sales are continually increasing or maintained at a very high level.

Key term(s)
  • top selling product

French

Domaine(s)
  • Vente
DEF

Produit d'une compagnie ou portant une marque de commerce donnée, pour lequel s'enregistrent les ventes les plus élevées ou dont la demande en production augmente constamment ou se maintient à un niveau très élevé.

Spanish

Save record 31

Record 32 2001-10-22

English

Subject field(s)
  • Weightlifting
CONT

The company is achieving a record-breaking year in sales and profits, due in large part to the popularity of Precor treadmills and the EFX Elliptical Fitness Crosstrainer, the revolutionary no-impact aerobic exercise machine.

Key term(s)
  • no impact aerobic exercise machine

French

Domaine(s)
  • Haltérophilie

Spanish

Save record 32

Record 33 2001-09-06

English

Subject field(s)
  • Stock Exchange
  • Investment
DEF

Security analysis based on fundamental facts about a company-sales, earnings, dividend prospects.

CONT

... fundamental analysis (often called security analysis) ... focuses on a thorough knowledge and understanding of an industry and of the individual companies in that industry as the basis for selecting or rejecting common shares.

French

Domaine(s)
  • Bourse
  • Investissements et placements
DEF

Analyse de titres qui repose sur des données essentielles relatives à une société : ventes, bénéfices, dividendes éventuels.

CONT

[...] l'analyse fondamentale (ou analyse des titres) [...] s'appuie sur une bonne connaissance de l'industrie et des compagnies qui la composent afin de procéder à une sélection rigoureuse.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Bolsa de valores
  • Inversiones
Save record 33

Record 34 2001-05-08

English

Subject field(s)
  • Commercial Aviation
  • Statutes and Regulations (Transportation)
  • Regulations (Water Transport)
CONT

A US aircraft lessor has no employees in Canada, no facilities of any kind in Canada,(neither management, sales nor service), no bank accounts in Canada, and is not registered for the GST/HST. The lessor is approached by a Canadian company who wishes to lease an aircraft from the non-resident. The lease is accepted by the lessor in the US, the aircraft is delivered by the lessor in the US, and the aircraft is serviced in Canada by the lessee at its own expense. In such a case, the lessor would not be considered to be carrying on business in Canada.

French

Domaine(s)
  • Aviation commerciale
  • Législation et réglementation (Transports)
  • Réglementation (Transport par eau)
DEF

Personne physique ou morale utilisant contractuellement un aéronef ou un bateau avec équipage pour le transport de passagers ou de marchandises. Ce terme a un sens différent dans le domaine des transports terrestres.

CONT

Une société américaine loue des aéronefs et n'a, au Canada, pas de salariés, pas d'installations (que ce soit pour l'administration, la vente ou l'entretien) et pas de comptes bancaires et n'est pas inscrite aux fins de la TPS/TVH. Une société canadienne veut louer un avion et fait des démarches à ce sujet auprès de la société non résidente. La location est acceptée par le bailleur aux États-Unis, l'aéronef est livré aux États-Unis par le bailleur et l'entretien est effectué au Canada par le preneur à ses propres frais. Dans ce cas, le bailleur n'est pas réputé exploiter une entreprise au Canada.

Spanish

Save record 34

Record 35 2001-05-08

English

Subject field(s)
  • Regulations (Water Transport)
  • Statutes and Regulations (Transportation)
  • Statutes and Regulations (Air Transport)
CONT

A US aircraft lessor has no employees in Canada, no facilities of any kind in Canada,(neither management, sales nor service), no bank accounts in Canada, and is not registered for the GST/HST. The lessor is approached by a Canadian company who wishes to lease an aircraft from the non-resident. The lease is accepted by the lessor in the US, the aircraft is delivered by the lessor in the US, and the aircraft is serviced in Canada by the lessee at its own expense. In such a case, the lessor would not be considered to be carrying on business in Canada.

French

Domaine(s)
  • Réglementation (Transport par eau)
  • Législation et réglementation (Transports)
  • Réglementation et législation (Transp. aérien)
DEF

Personne physique ou morale mettant contractuellement à la disposition d'un affréteur, un aéronef ou un bateau, avec équipage pour le transport de passagers ou de marchandises. Ce terme a un sens différent dans le domaine des transports terrestres.

CONT

Une société américaine loue des aéronefs et n'a, au Canada, pas de salariés, pas d'installations (que ce soit pour l'administration, la vente ou l'entretien) et pas de comptes bancaires et n'est pas inscrite aux fins de la TPS/TVH. Une société canadienne veut louer un avion et fait des démarches à ce sujet auprès de la société non résidente. La location est acceptée par le bailleur aux États-Unis, l'aéronef est livré aux États-Unis par le bailleur et l'entretien est effectué au Canada par le preneur à ses propres frais. Dans ce cas, le bailleur n'est pas réputé exploiter une entreprise au Canada.

Spanish

Save record 35

Record 36 2001-04-27

English

Subject field(s)
  • Corporate Management (General)
  • Commercial Establishments
  • Sales (Marketing)
DEF

Criteria, parameters and procedures used by a company to situate outlets such as stores, bank branches or ... restaurants.

OBS

When analysing potential sales, a study is carried out on the target public, purchasing power, location of nearby company and competitor outlets, as well as available premises, size, prices and the advantages of leasing or buying.

OBS

location strategy: term and definition reproduced from the CAPITAL Business Dictionary with the permission of LID Editorial Empresarial.

French

Domaine(s)
  • Gestion de l'entreprise (Généralités)
  • Établissements commerciaux
  • Vente
DEF

Critères, paramètres et processus utilisés par une entreprise pour situer ses points de vente : magasins, succursales de banques ou restaurants.

OBS

Pour analyser le potentiel des ventes, il est nécessaire d'étudier la population, son pouvoir d'achat, la concurrence, et la localisation des établissements.

OBS

stratégie de localisation : terme et définition extraits du CAPITAL Business Dictionary et reproduits avec l'autorisation de LID Editorial Empresarial.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Gestión de la empresa (Generalidades)
  • Establecimientos comerciales
  • Ventas (Comercialización)
DEF

Criterios, parámetros y procedimientos que utiliza una empresa para situar sus puntos de venta, sean tiendas, sucursales bancarias o restaurantes.

OBS

Para analizar el potencial de ventas se estudia la población que se puede atraer, su capacidad de compra, la situación de otros establecimientos propios y de la competencia y se contrastan con las alternativas de locales existentes con sus superficies, precios y tipos de contrato de alquiler o compra.

OBS

estrategia de localización: término y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 36

Record 37 2001-04-27

English

Subject field(s)
  • Merchandising Techniques
  • Marketing
DEF

Competitive move, whereby a company attacks the main sales outlet of his competitor. This technique should only be applied if the attacker has more resources than the competitor as he will defend himself with everything at his disposal.

OBS

frontal attack: term and definition reproduced from the CAPITAL Business Dictionary with the permission of LID Editorial Empresarial.

French

Domaine(s)
  • Techniques marchandes
  • Commercialisation
DEF

Attaque directe à la principale source de ventes et de bénéfices de la société concurrente. Cette technique n'est employée que si l'attaquant a plus de ressources que le concurrent, car celui-ci se défendra par tous les moyens possibles.

OBS

attaque frontale : terme et définition extraits du CAPITAL Business Dictionary avec l'autorisation de LID Editorial Empresarial.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Técnicas mercantiles
  • Comercialización
DEF

Ataque directo a la fuente principal de ventas y beneficios de la empresa competidora. Esta técnica sólo se aplica cuando el atacante tiene más recursos que el competidor ya que éste se defenderá con todas sus fuerzas.

OBS

ataque frontal: término y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 37

Record 38 2000-11-16

English

Subject field(s)
  • Taxation
  • Operating Systems (Software)
DEF

SAP key term, with which the organizational structure of a customer is represented, with respect to the SAP applications in use.

CONT

Organization units can : all belong to one application(for example, sales organizations in SD) belong to different applications(for example, company code in FI and AM, plant in MM and SD). The representation of customer-specific organizational structures is a prerequisite for making correct application-specific system settings in Customizing. An organization unit represents any type of organizational entity found within a company, ie, subsidiaries, divisions, departments, or special project teams. Organizational units are one of the objects that make up organizational plans.

French

Domaine(s)
  • Fiscalité
  • Systèmes d'exploitation (Logiciels)
DEF

Mot clé du système SAP, représentant la structure organisationnelle d'un client en rapport avec les applications actives du SAP en cours d'utilisation.

CONT

Une unité structurelle peut présenter les caractéristiques suivantes : elle appartient à une application (p. ex., les organisations commerciales dans le SD); elle appartient à différentes applications (p. ex., société dans FI et AM; division dans MM et SD). Il faut au préalable représenter les structures organisationnelles propres au client pour régler correctement, dans Customizing, les paramètres du système propres à l'application. L'unité structurelle correspond à tout type d'entité organisationnelle qui se retrouve dans une société : les filiales, les secteurs, les services ou les équipes de projet spéciaux. Elles représentent l'un des objets qui forment la structure de l'entreprise.

Spanish

Save record 38

Record 39 2000-03-15

English

Subject field(s)
  • Sales (Marketing)
CONT

Essentials of sales forecasting. Market forecast. Almost without exception, it is essential to forecast the market before attempting to predict the company's sales in that market.... The second vital element of the sales forecast is a feasible marketing plan for selling in the forecast market. In some cases... it may involve major changes in the selling organization, in sales manpower, in advertising, in the product sold.... The third element, the sales forecast, then results from a combined consideration of the market outlook, the company's experience and past performance in selling in the market, its future plans and the results expected if the plans are executed successfully, and predicted actions of competitors.... There are a number of methods of forecasting markets and company sales....

French

Domaine(s)
  • Vente
DEF

(...)détermination, pour une période à venir, du montant attendu des ventes, en volume et en valeur.

OBS

La prévision est une fonction nécessaire de l'esprit humain qui appréhende le futur et essaie de cerner les chances d'apparition de tel et tel phénomène(...) On aboutit à des prévisions, c'est-à-dire à un tableau de toutes les hypothèses accompagnées des résultats probables.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Ventas (Comercialización)
Save record 39

Record 40 1999-10-08

English

Subject field(s)
  • Marketing
DEF

Analysis of company sales records to determine what customers are buying-what models, what sizes, and so on.

French

Domaine(s)
  • Commercialisation
DEF

Étude détaillée des données relatives aux ventes d'une entreprise en vue d'obtenir une information plus significative.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Comercialización
Save record 40

Record 41 1999-03-12

English

Subject field(s)
  • Financial and Budgetary Management
  • Sales (Marketing)
DEF

One planning for the selling activities of the business, covering the expected realistic level of sales for the budget period, and the levels of sales staff, advertising, promotion, etc. needed to support this level of sales. A detailed sales budget may provide separately for each product, price line, territory, and industrial market covered by the company.

French

Domaine(s)
  • Gestion budgétaire et financière
  • Vente
DEF

Budget établi par le responsable de la fonction commerciale et dont l'objet est de déterminer le chiffre des ventes ou chiffre d'affaires de l'exercice à venir, chiffre sur lequel se fondent d'autres budgets, notamment le budget de production et le budget des frais de distribution.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Gestión presupuestaria y financiera
  • Ventas (Comercialización)
Save record 41

Record 42 1999-03-10

English

Subject field(s)
  • Marketing
DEF

A portion of sales forecast for a company as assigned to a territory, region, field representative, or branch.

French

Domaine(s)
  • Commercialisation

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Comercialización
DEF

Meta que se asigna a una unidad de comercialización para su empleo en relación con la dirección de los esfuerzos de ventas.

Save record 42

Record 43 1999-01-30

English

Subject field(s)
  • Financial and Budgetary Management
  • Financial Accounting
DEF

Figure obtained by dividing the total sales of a company by its assets. It gives an idea of the extent to which the company's investments are working. Like a commercial margin, the greater the asset turnover of a company, the greater the profitability of its funds.

OBS

asset turnover: term and definition reproduced from the CAPITAL Business Dictionary with the permission of LID Editorial Empresarial.

French

Domaine(s)
  • Gestion budgétaire et financière
  • Comptabilité générale
DEF

Ratio d'activité établissant le nombre de fois où le total de l'actif est compris dans le chiffre d'affaires de l'exercice considéré, indiquant si l'entreprise utilise efficacement ses actifs pour réaliser des ventes. Il correspond au quotient du chiffre d'affaires net par la moyenne du total de l'actif pendant l'exercice.

Key term(s)
  • rotation d'actifs

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Gestión presupuestaria y financiera
  • Contabilidad general
DEF

Cifra que se obtiene dividiendo las ventas anuales de la empresa por los activos totales de la misma. Da una idea de hasta qué punto se moviliza la inversión total de la empresa. A igualdad de margen comercial, la rentabilidad sobre fondos propios será tanto mayor cuanto mayor sea la rotación de activos de la empresa.

OBS

rotación de activos: término y definición extraídos del CAPITAL Business Dictionary con la autorización de LID Editorial Empresarial.

Save record 43

Record 44 1998-11-04

English

Subject field(s)
  • Finance
DEF

The sale by a business of its book debts to a factoring company, who will pay the business the face value of the total of the invoices, less a discount which will take into consideration : the fee, interest rates appertaining at the time, risk of non-payment, etc. The seller of the invoices will do so in order to improve his cash flow. The factoring company, will not necessarily offer any other service, such as guarantee of bad debts, sales ledger accounting, etc. [Klein, Gerald. Dictionary of Banking. Pitman Publishing, 1995].

CONT

Invoice discounting is a working capital facility which provides immediate finance (prepayment) of up to 80% of funds tied up in unpaid debtor invoices, the balance is paid (less costs) as the debtor collections are received. In short invoice discounting is an acceleration of cash flow.

French

Domaine(s)
  • Finances

Spanish

Save record 44

Record 45 1998-04-07

English

Subject field(s)
  • Sales (Marketing)
DEF

Sales of participation in a company where the sale is on a "non-recourse" basis, i. e. the buyer has no recourse against the seller if the project fails to generate money.

Key term(s)
  • non-recourse participation

French

Domaine(s)
  • Vente

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Ventas (Comercialización)
Save record 45

Record 46 1997-08-15

English

Subject field(s)
  • Bankruptcy
DEF

To bring about the legal bankruptcy of ...

CONT

High taxes and poor sales bankrupted the company.

French

Domaine(s)
  • Faillites

Spanish

Save record 46

Record 47 1997-02-25

English

Subject field(s)
  • Banking
  • Translation (General)
CONT

... a large life insurance group, said his company already sold various types of health insurance through Bank of America, and was discussing sales arrangements with several others.

French

Domaine(s)
  • Banque
  • Traduction (Généralités)
CONT

[...] un important groupe d'assurance-vie, a déclaré que sa compagnie proposait déjà différentes formules d'assurance-maladie par l'intermédiaire de la Bank of America et qu'elle négociait des accords de diffusion avec plusieurs autres établissements.

Spanish

Save record 47

Record 48 1997-01-14

English

Subject field(s)
  • Sales (Marketing)
  • Financial Accounting
DEF

A combination of the quantities of a variety of company products leading to a firm's total sales.

French

Domaine(s)
  • Vente
  • Comptabilité générale
DEF

Proportions dans lesquelles se retrouvent dans le chiffre d'affaires ou chiffre des ventes les différents produits, services ou gammes de produits ou services vendus par l'entreprise.

Spanish

Save record 48

Record 49 1996-08-26

English

Subject field(s)
  • System Names
  • Loans
  • Banking
OBS

The Debt Agent System contains information about the role of organizations which are authorized to perform services on the Bank of Canada's behalf. An organization is considered a debt agent if it has been authorized to sell, issue, process or redeem retail debt instruments and/or it is a payroll sales company.

French

Domaine(s)
  • Noms de systèmes
  • Prêts et emprunts
  • Banque

Spanish

Save record 49

Record 50 1995-03-09

English

Subject field(s)
  • Trade
CONT

If MR [X] of [K company] were to follow the sales method of estate freezing, either one may wish to issue separate delayed demand promissory notes rather than one in order to be able to demand payment of one note each year and match the receipt of funds with the reporting and taxation of capital gain.

French

Domaine(s)
  • Commerce
OBS

Pas nécessairement à tous les ans.

Spanish

Save record 50

Record 51 1994-03-22

English

Subject field(s)
  • Translation (General)
CONT

One company in the United States, Bose Corporation, is going one step further. It demands that suppliers do away with sales staff and instead position one of their employees inside Bose full-time to be a vendor representative.

French

Domaine(s)
  • Traduction (Généralités)
CONT

Aux États-Unis, une entreprise, Bose Corporation, va encore plus loin. Elle exige que ses fournisseurs se passent de vendeurs et qu'ils détachent plutôt un de leurs employés chez elle comme représentant à plein temps.

Spanish

Save record 51

Record 52 1993-07-21

English

Subject field(s)
  • Economic Conditions and Forecasting
  • Foreign Trade
CONT

The Export Ratio, which [economist Nuala Beck] often calls the National Trade Bloc Export Ratio, measures the percentage of a company's sales outside of its usual trading bloc. In a world that has so visibly fragmented into different blocs--the North American Free Trade Area, the European Economic Community, Asia-Pacific--it's more important than ever to get a fix on how well a company is doing outside of its traditional market.

Key term(s)
  • national trade block export ratio
  • national trading bloc export ratio

French

Domaine(s)
  • Prévisions et conjonctures économiques
  • Commerce extérieur

Spanish

Save record 52

Record 53 1992-09-14

English

Subject field(s)
  • Air Transport Personnel and Services
  • Air Freight
OBS

Fret Former Communication Operators, who elected "Access"-Is employed by the Company to process routine cargo service information involving the input and retrieval of such data through utilization of standard office and communication equipment(excluding rate and routing decisions and sales solicitation). May also be required to perform routine clerical functions such as filing, typing, manual revisions.

French

Domaine(s)
  • Personnel et services (Transport aérien)
  • Fret aérien

Spanish

Save record 53

Record 54 1989-08-24

English

Subject field(s)
  • Insurance
DEF

A life insurance contract that provides that for the consideration of a premium paid only once, the insurance company will assume the liability on the contract.

CONT

This innovative company is succeeding in convincing customers to repay millions of dollars on their loans and is at the same time generating massive new sales of single-premium life insurance, which is both liquid and nontaxable under the new law.

French

Domaine(s)
  • Assurances

Spanish

Save record 54

Record 55 1988-09-27

English

Subject field(s)
  • Marketing Research
DEF

A product-line strategy wherein a company adds a higher-priced, prestige product to its line in the hope of increasing the sales of the existing products in that line.

French

Domaine(s)
  • Étude du marché
CONT

L'extension de la ligne consiste à prolonger la ligne de produits de l'entreprise au-delà de son étendue actuelle. "Il y a" trois types de décisions d'extension de la ligne : l'extension descendante, l'extension ascendante et l'extension bilatérale.

Spanish

Save record 55

Record 56 1988-06-02

English

Subject field(s)
  • Merchandising Techniques
CONT

UK television production companies often use character merchandising to help meet the costs of making a children's cartoon series. The company sells licenses on their series’ characters to manufacturers of children's products, taking royalties of 5%-10% on sales. FilmFair brought Paddington Bear and The Blunders to TV, planning the character merchandising strategy for both shows to include a range of products.

Key term(s)
  • cartoon character merchandising

French

Domaine(s)
  • Techniques marchandes

Spanish

Save record 56

Record 57 1987-03-04

English

Subject field(s)
  • Marketing Research
  • Statistical Graphs and Diagrams
CONT

Company X, analysing sales and employing what is termed the Bass curve method, illustrated a slow initial growth of the product life cycle.

French

Domaine(s)
  • Étude du marché
  • Diagrammes et graphiques (Statistique)

Spanish

Save record 57

Record 58 1987-01-13

English

Subject field(s)
  • Public Sector Budgeting
  • Government Accounting
DEF

a conditional note granted to a Crown Corporation by the Government and which is forgiven if certain agreed-upon expenditures or activities are carried out.

OBS

For example, if a company increases sales or expenditures in Research and Development, it will not have to pay the value of the note over to the Government.

OBS

Information provided by the Privatization Secretariat, Crown Corporations Directorate, Treasury Board.

French

Domaine(s)
  • Budget des collectivités publiques
  • Comptabilité publique
OBS

Terme utilisé au Secrétariat de la privatisation, Direction générale des sociétés d'état, Conseil du Trésor.

Spanish

Save record 58

Record 59 1986-11-21

English

Subject field(s)
  • Sales (Marketing)
CONT

whereas a company salesman normally sells only his own company's products, the sales agent usually carries product lines for more than one company.

French

Domaine(s)
  • Vente
CONT

les représentants de commerce (V.R.P.) ont un statut spécial. Ils peuvent être à cartes multiples, c'est-à-dire vendre du matériel de plusieurs firmes (...) ou à carte simple c'est-à-dire vendre des produits (...) d'une seule entreprise.

Spanish

Save record 59

Record 60 1985-07-22

English

Subject field(s)
  • Organization Planning
CONT

It ties marketing and sales planning, manufacturing planning, materials planning and financial planning into an overall company game plan.

French

Domaine(s)
  • Planification d'organisation

Spanish

Save record 60

Record 61 1980-07-21

English

Subject field(s)
  • Marketing
OBS

But research cannot take the place of a test market when trying to assess the frequency of purchase, novelty value, and extent to which the new product will substitute for sales of existing company products.

French

Domaine(s)
  • Commercialisation
OBS

Mais elle [la recherche] ne peut, comme le test de marché, permettre d'anticiper la fréquence d'achat, d'évaluer l'attrait de la nouveauté ou de prévoir jusqu'à quel point le nouveau produit se substituera aux produits existants de la société.

Spanish

Save record 61

Record 62 1975-03-11

English

Subject field(s)
  • Marketing Research
  • Surveys (Public Relations)
  • Statistics
CONT

Sales data, labor data, financial statements, production schedules... pertaining to the operations of a single company constitute internal data and are to be found in the internal records of the company.

French

Domaine(s)
  • Étude du marché
  • Enquêtes et sondages (Relations publiques)
  • Statistique
CONT

Ces statistiques [statistiques extérieures] complètent les renseignements intérieurs fournis par l'analyse des commandes reçues ou des ventes.

Key term(s)
  • renseignements intérieurs
  • données internes

Spanish

Save record 62

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2025
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: