TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

INCORRECT INFORMATION [14 records]

Record 1 2025-04-08

English

Subject field(s)
  • Cognitive Psychology
  • Epidemiology
CONT

Reporting bias occurs when the participant, consciously or unconsciously, provides incorrect information. This can happen when the participant tries to please the investigator by supplying the presumed "correct" answer.

French

Domaine(s)
  • Psychologie cognitive
  • Épidémiologie
CONT

Le biais de déclaration («reporting bias») survient lorsqu'un sujet interrogé, en particulier sur des sujets sensibles (utilisation de stupéfiants, d'alcool, relations sexuelles ...) oriente inconsciemment ses réponses pour «plaire» à l'observateur ou a tendance à répondre selon les normes sociales en vigueur et donc à sur ou sous-déclarer des comportements réprouvés par la société.

Spanish

Save record 1

Record 2 2024-04-11

English

Subject field(s)
  • Information Processing (Informatics)
  • Lexicology, Lexicography, Terminology
CONT

Deactivations... The author may decide to deactivate a record(i. e. change its status from Active to Inactive) for the following cases :incorrect record; identical duplicate record; record whose information is on another record; record whose entry term is plural when there is another record with the same concept and a singular entry term, or vice versa; single-language-module record(unless it is easy to complete) ;and record whose information has been transferred to another record.

French

Domaine(s)
  • Traitement de l'information (Informatique)
  • Lexicologie, lexicographie et terminologie
CONT

Désactivation [...] Le rédacteur peut choisir de désactiver une fiche, c'est-à-dire de faire passer une fiche de l'état Actif à Inactif, dans les cas suivants : fiche erronée; double identique; fiche dont les renseignements se trouvent sur une autre fiche; fiche dont la vedette est au pluriel quand il existe une autre fiche sur la même notion avec la vedette au singulier, ou l'inverse; demi-fiche (à moins qu'elle ne soit facile à compléter); fiche dont l'information a été reportée sur une autre fiche.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Tratamiento de la información (Informática)
  • Lexicología, lexicografía y terminología
Save record 2

Record 3 2020-11-13

English

Subject field(s)
  • Information Processing (Informatics)
  • IT Security
DEF

... the process of analyzing data, especially when data comes from multiple sources[, and addressing] errors such as incorrect spellings, different ways of labeling the same information, inconsistent field length, missing values, and conflicting data, such as having two part numbers for the same part.

Key term(s)
  • data clean up

French

Domaine(s)
  • Traitement de l'information (Informatique)
  • Sécurité des TI

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Tratamiento de la información (Informática)
  • Seguridad de IT
Save record 3

Record 4 2008-06-17

English

Subject field(s)
  • Banking
DEF

A fee charged to research missing or incorrect customer information.

French

Domaine(s)
  • Banque
DEF

Frais facturés pour la recherche d'informations manquantes ou incorrectes d'un client.

CONT

Frais d'enquête par câble pour une erreur non attribuable à la banque.

Spanish

Save record 4

Record 5 2007-09-18

English

Subject field(s)
  • Offences and crimes
  • Accounting
CONT

Corporate fraud can include fraud by or against a company. Fraud against a company can happen through misappropriation of corporate assets by a company senior officer or by staff. Criminals use numerous methods to defraud companies for whom they work. These include fictitious revenues, concealed liabilities and expenses, and asset or revenue understatements or overstatements. Fraud by a company may be committed by providing incorrect or misleading information to shareholders or regulators, including financial reporting fraud-where incorrect or misleading information is provided for individual financial gain.

French

Domaine(s)
  • Infractions et crimes
  • Comptabilité
CONT

Fraude industrielle peut inclure les fraudes commises par une compagnie ou contre une compagnie. Par exemple, un cadre ou un employé qui détourne des biens de la compagnie commet une fraude contre une compagnie. Les criminels ont recours à de nombreuses méthodes pour frauder la compagnie pour laquelle ils travaillent, par exemple des revenus fictifs, un passif et des dépenses dissimulés, la sous-évaluation ou la surévaluation des biens. Dans le cas d'une fraude par une compagnie, il peut s'agir d'information incorrecte ou trompeuse transmise aux actionnaires ou aux autorités de réglementation, ce qui constitue également une fraude en matière de communication de l'information financière où la personne transmet de l'information incorrecte ou trompeuse à dessein de profit personnel.

Spanish

Save record 5

Record 6 2005-11-08

English

Subject field(s)
  • Computer Programs and Programming
  • Education Theory and Methods
CONT

Graphic Feedback. Very effective feedback can be given graphically. Extended verbal explanations may sometimes be eliminated in favor of a well-placed arrow or picture. Figure... shows a display..., in which the student must identify points on a number line by indicating the numbers where balloons are located. When the student gives a correct number, a dart flies across the screen and pops a balloon. If the student gives an incorrect number, a dart flies across the screen and sticks in a part of the number line where there is no balloon. It is immediately obvious to most students when they are correct, or, when incorrect... The simple location of the dart with respect to the balloons conveys all of this information.

French

Domaine(s)
  • Programmes et programmation (Informatique)
  • Théories et méthodes pédagogiques
DEF

Rétroaction émanant du système sous la forme d'éléments graphiques apparaissant à l'écran suite à une réponse de l'apprenant.

CONT

Les conditions et les actions de clôture peuvent également être laissées sous le contrôle de l'usager : arrêt d'une animation, introduction de préférences sur les modalités, le rythme de l'assistance, le type de rétroaction (graphique, textuelle ou verbale).

Spanish

Save record 6

Record 7 2005-09-14

English

Subject field(s)
  • Artificial Intelligence
  • Education Theory and Methods
CONT

Programmed learning. Derived from B. F. Skinner. Learners are given limited amount of information and proceed at their own pace from one content chunk to the next as they respond to prompts. Correct answers are rewarded, incorrect answers are corrected with immediate feedback.

French

Domaine(s)
  • Intelligence artificielle
  • Théories et méthodes pédagogiques
DEF

[Méthode d'enseignement] incluant une multitude de questions et dont les réponses sont accompagnées de renforcements au fur et à mesure de la progression de l'apprentissage.

CONT

L'enseignement programmé favorise une approche individualisée, où l'élève est au centre de son apprentissage et peut aller à son rythme. Cette formule pédagogique permet d'utiliser les TIC [technologies de l'information et de la communication] principalement comme outil de consultation et comme exerciseur. L'élève doit en effet consulter un certain nombre de documents avant de réaliser des exercices sur l'ordinateur qui lui permettent d'avancer dans le scénario.

OBS

Remplacé par l'enseignement intelligemment assisté par ordinateur.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Inteligencia artificial
  • Teorías y métodos pedagógicos
DEF

Método de instrucción que usa un material de exposición junto con preguntas acopladas a la lógica de bifurcación para fines remediales.

CONT

El aprendizaje programado se ha aplicado en libros llamados textos programados o en las computadoras (ordenadores) como instrucción asistida por la computadora (ordenador).

Save record 7

Record 8 2002-10-01

English

Subject field(s)
  • Internet and Telematics
  • Information Processing (Informatics)
CONT

If a Web site is missing essential metadata, or if its metadata is inaccurate or incorrect, a search engine may fail to spot it or may retrieve information that is irrelevant to searchers.

French

Domaine(s)
  • Internet et télématique
  • Traitement de l'information (Informatique)
CONT

Si des métadonnées essentielles ne sont pas comprises dans un site Web ou si les métadonnées sont inexactes ou incorrectes, le moteur de recherche ne les trouvera pas ou récuperera des renseignements non pertinents pour les utilisateurs.

OBS

Termes (et définitions) tirés des Guides de mise en place des métadonnées de la Normalisation des sites Internet.

Spanish

Save record 8

Record 9 1995-06-08

English

Subject field(s)
  • Informatics
CONT

There are two major types of bugs : those that you are given information about, and those you have to discover yourself. The former are much easier to find and fix that are the latter.... Unknown errors are usually logical and occur when the program executes properly but does not do what you had intended it to do. An example of this would be a calculation using an incorrect formula. Such a program would be acceptable to the computer because it satisfied the command syntax, but on running would produce incorrect results.

French

Domaine(s)
  • Informatique

Spanish

Save record 9

Record 10 1994-11-18

English

Subject field(s)
  • Education Theory and Methods
  • Software
DEF

... in education, the information provided to a learner about what he has done.

DEF

The information received by a learner immediately after each of his responses during a sequence of programmed instruction, which indicates the correctness (or otherwise) of the response.

DEF

The reaction of a program to the student’s response ... Its primary function is to inform the student about the appropriateness of a response. Following correct responses, it may also provide reinforcement for the student. Following incorrect responses, it should provide correction, with the purpose of improving future performance.

CONT

The teacher's feedback can fulfill one or several objectives. It can identify for the student which steps of the work were correct and which were incorrect.... a teacher may observe that, while providing feedback, there was time during which to create a follow-up exercise which invites the student to rehearse information in the feedback just provided.

CONT

Feedback serves mainly to correct misunderstandings on the student’s part....

CONT

... generations of teacher education students ... have not been taught ... how to ask the right kinds of questions, how to react to students’ responses, how to give helpful corrections and feedback....

CONT

... there is little role for delivering cognitive diagnosis of errors in feedback and in many cases the tutor’s feedback should be minimal....

CONT

... Kulhavy (1977) considers that "supplying feedback after an error is probably far more important than providing confirmation".

French

Domaine(s)
  • Théories et méthodes pédagogiques
  • Logiciels
DEF

information, évaluation ou réponse constructive fournie à l'élève par l'enseignant ou l'enseignante suite à une période d'apprentissage qui sert à assister l'élève dans son cheminement d'apprentissage.

DEF

[...] aide que fournit le logiciel relativement à son propre contenu ou à son utilisation (exemple : «Ta réponse est incomplète. Lis bien les explications qui suivent.» ou «Veux-tu vraiment quitter le logiciel?»)

OBS

Approches pédagogiques : Infrastructure pour la pratique de l'enseignement, ministère de l'Éducation de la Saskatchewan, 1993.

Spanish

Save record 10

Record 11 1994-04-27

English

Subject field(s)
  • Artificial Intelligence
  • Continuing Education
DEF

[Feedback that] serves mainly to correct misunderstandings on the student’s part... Feedback can range from a simple yes/no to the provision of substantial corrective information, which can itself take on the form of new instruction.

CONT

Feedback should be corrective. It should provide the student with information to improve future performance. Simply saying "incorrect" after a response is not corrective. A potential danger of corrective feedback is that it may increase student errors. Simple corrective feedback, such as "No, the correct answer is Abraham Lincoln, "does not generally act as a reinforcer....

CONT

The "branching programs" ... offered corrective feedback as well as adapted their teaching to students’ responses.

French

Domaine(s)
  • Intelligence artificielle
  • Éducation permanente
DEF

Rétroaction qui émane du système et qui renseigne l'apprenant sur la source de son (ou de ses) erreur(s), afin de lui permettre d'améliorer ultérieurement sa performance.

CONT

Si l'élève fournit une réponse alors qu'il dispose de toute l'information nécessaire mais que cette réponse s'avère erronée, un feedback de redressement d'erreurs lui sera proposé.

Spanish

Save record 11

Record 12 1993-04-16

English

Subject field(s)
  • Telephone Services
OBS

Measurement Method : The number of adjustments required after service order information is input into the billing system because of errors which would result in incorrect billing; the number of such adjustments is expressed as a percentage of total service orders processed.

French

Domaine(s)
  • Services téléphoniques
OBS

Méthode d'évaluation : Pourcentage de rajustements requis après que les données sur la demande de service ont été introduites dans le système de facturation (à cause d'erreurs résultant d'une facturation incorrecte) par rapport au nombre total de demandes de service traitées.

Spanish

Save record 12

Record 13 1992-10-12

English

Subject field(s)
  • Artificial Intelligence
CONT

An important variant of concept learning from examples is the incremental concept refinement, where the input information includes, in addition to the training examples, previously-learned hypotheses, or human-provided initial hypotheses that my be partially incorrect or incomplete.

French

Domaine(s)
  • Intelligence artificielle
CONT

Affinage de la structure conceptuelle. Une représentation adéquate de la structure conceptuelle, telle que la représentation causale (...), en facilite l'analyse. Cette analyse est destinée à produire des questions focalisées et pertinentes à poser au maître, en vue d'obtenir une version affinée de la structure conceptuelle.

Spanish

Save record 13

Record 14 1990-02-15

English

Subject field(s)
  • Education Theory and Methods
  • Computer Programs and Programming
CONT

At the University of Sheffield..., a system called skip branching was developed(Kay and Sime, 1963). Here the learner tackled a fairly large unit of information first(as in the Crowder system), but made a written response(as in the Skinner system). If the response was correct, the learner moved on to the next major unit of information. If the learner was incorrect, he worked through a linear subsequence of small items... until he eventually arrived at the next main item, where this procedure was then repeated.

French

Domaine(s)
  • Théories et méthodes pédagogiques
  • Programmes et programmation (Informatique)
DEF

Méthode (...) consistant à intercaler entre deux items de la chaîne principale [d'un programme linéaire] un sous-programme permettant un apprentissage programmé, piste nécessaire pour franchir la principale difficulté induite par l'item principal précédent sur lequel achopperait un pourcentage relativement important d'élèves, d'étudiants ou de formés.

CONT

La méthode de "dérivation" (Skip branching). Certains chercheurs britanniques proposent de présenter les programmes selon une méthode qui tient à la fois du linéaire et du ramifié. (...) La séquence principale est suivie par l'élève qui répond positivement à toutes les questions. S'il ne trouve pas de réponse à un des éléments, il lui est présenté une séquence secondaire (...) qui lui explique plus en détail l'information initiale. Ce sous-programme ne lui donne pas une information complémentaire (comme dans un programme ramifié), mais abaisse simplement le niveau de complexité de l'information primitive.

Spanish

Save record 14

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2025
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: