TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

MEMBERSHIP MARKETING [10 records]

Record 1 2017-03-14

English

Subject field(s)
  • Organizations, Administrative Units and Committees
  • Agriculture
  • Marketing
OBS

CAMA is a network of agribusiness marketing professionals with chapters in Alberta, Saskatchewan, Manitoba, Ontario and Quebec. Membership is made up of agencies, media, associations, retailers, and other agricultural related firms – all offering a network environment to help improve marketing and communication skills.

French

Domaine(s)
  • Organismes, unités administratives et comités
  • Agriculture
  • Commercialisation
OBS

L'Association canadienne d'agrimarketing (ACAM) est un réseau pancanadien de professionnels en marketing agroalimentaire. Par le biais de chapitres situés en Alberta, en Saskatchewan, au Manitoba, en Ontario et au Québec, l'ACAM offre des occasions de choix aux acteurs de l'industrie de l'agrimarketing.

OBS

Association canadienne d'agrimarketing (Saskatchewan) : traduction non officielle donnée à titre d'information seulement.

Spanish

Save record 1

Record 2 2011-11-22

English

Subject field(s)
  • National Bodies and Committees (Canadian)
  • Poultry Production
OBS

Turkey Farmers of Canada(TFC) is a national organization representing Canada's registered turkey farmers. Originally formed under the Federal Farm Products Agencies Act in 1974 as the Canadian Turkey Marketing Agency(CTMA), the organization became known as Turkey Farmers of Canada in March 2009, in order to better reflect the organization's membership and business activity. TFC' s main objectives are to encourage cooperation throughout the turkey industry and to promote the consumption of turkey in Canada, while at the same time acting as the voice for Canadian turkey farmers both domestically and internationally.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités nationaux canadiens
  • Élevage des volailles
OBS

À titre d’organisation nationale, Les Éleveurs de dindon du Canada (ÉDC) représentent les éleveurs de dindon enregistrés du Canada. Créée à l’origine aux termes de la Loi sur les offices des produits agricoles du Canada en 1974 sous la dénomination d’Office canadien de commercialisation du dindon (OCCD), l’organisation est devenue Les Éleveurs de dindon du Canada en mars 2009 afin de mieux refléter sa composition et ses activités commerciales. Les principaux objectifs des ÉDC consistent à encourager la collaboration dans toute l’industrie du dindon et favoriser la consommation de dindon au Canada tout en étant le porte-parole des éleveurs canadiens de dindon tant à l’intérieur qu’à l’extérieur du pays.

Spanish

Save record 2

Record 3 2010-07-22

English

Subject field(s)
  • National Bodies and Committees (Canadian)
  • Grain Growing
OBS

The Canada Grains Council, founded in 1969, is a major link between government and non-government organizations in the grain industry. Its 29 member-organizations represent thousands of individuals in every sector of the grains community.... Membership on the Council is open to all non-government organizations or associations whose members are directly engaged in the production, handling, transportation, processing or marketing of grain and grain products. The Council draws on the expertise of its general membership and advisory group to serve on its working committees.

Key term(s)
  • Canada Grain Council
  • CGC

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités nationaux canadiens
  • Culture des céréales
OBS

Le Conseil des grains du Canada, fondé en 1969, est un intermédiaire important entre les organismes publics et privés de l'industrie du grain. Ses vingt-neuf organismes membres représentent des milliers de personnes de chaque secteur de l'industrie. [...] C'est un organisme sans but lucratif, financé conjointement par ses membres et par le gouvernement fédéral. Toutes les associations ou organismes privés dont les membres s'occupent de production, de manutention, de transport, de traitement ou de commercialisation du grain et des produits à base de grain peuvent devenir membres du Conseil. Les membres et le comité consultatif du Conseil sont appelés à mettre leurs connaissances techniques au service des comités d'étude du Conseil.

OBS

Renseignement confirmé par l'organisme.

Key term(s)
  • Commission canadienne des céréales
  • Conseil canadien des céréales
  • CGC

Spanish

Save record 3

Record 4 2010-04-06

English

Subject field(s)
  • National Bodies and Committees (Canadian)
OBS

Information confirmed by The Canadian Dental Association (CDA).

OBS

The Canadian Dental Association(CDA). The Communications and Membership Committee oversees and coordinates all communications and communications-related activities, such as membership promotion, membership services, publications, marketing and public relations, as the apply to all areas within CDA.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités nationaux canadiens
OBS

Information confirmée par L'Association dentaire canadienne (ADC).

OBS

Le Comité des communications et du recrutement supervise et coordonne tout le travail des communications et toutes les activités qui y sont reliées comme la promotion de l'adhésion à l'ADC, les services aux membres, les publications, le marketing et les relations publiques, et ce tels qu'ils s'appliquent à tout ce que fait l'ADC.

Spanish

Save record 4

Record 5 2007-04-23

English

Subject field(s)
  • Provincial Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Agriculture - General
OBS

The Agricultural Research Institute of Ontario is a corporate body reporting directly to the Minister of Agriculture, Food and Rural Affairs. It was created by the ARIO Act(in 1962) with the following specific duties :-to inquire into problems of research with respect to agriculture, veterinary medicine and consumer studies;-to select and recommend areas of research for the betterment of agriculture, veterinary medicine and consumer studies; and-to stimulate interest in research as a means of developing in Ontario a high degree of efficiency in the production and marketing of agricultural products. The ARIO is comprized of farmers and agribusiness people in a membership that reflects the broadly based nature of Ontario's agricultural industry.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités de gouvernements provinciaux canadiens
  • Agriculture - Généralités

Spanish

Save record 5

Record 6 2007-01-05

English

Subject field(s)
  • National Bodies and Committees (Canadian)
  • Marketing
OBS

The Marketing Research and Intelligence Association(MRIA) is a Canadian not-for-profit association representing all aspects of the market intelligence and survey research industry, including social research, competitive intelligence, data mining, insight, and knowledge management. The MRIA was founded on November 21, 2004, after the membership of the three Canadian associations representing the industry voted overwhelmingly in favour of merging. The newly created body, which begins operations on January 1, 2005, presents a unified voice for the industry, pulling together all of the products and services formerly offered to the public and the respective members of the now dissolved Canadian Association of Market Research Organizations(CAMRO), the Canadian Survey Research Council(CSRC) and the Professional Marketing Research Society(PMRS).

Key term(s)
  • Canadian Association of Marketing Research Organisations

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités nationaux canadiens
  • Commercialisation

Spanish

Save record 6

Record 7 2006-05-04

English

Subject field(s)
  • National Bodies and Committees (Canadian)
  • Animal Husbandry
OBS

Chicken Farmers of Canada(CFC) is a national organization, funded completely through farmer levies paid according to the amount of chicken marketed. We were established in 1978 under the Farm Products Agencies Act. CFC operates within a regulatory environment pursuant to the Federal-Provincial Agreement for Chicken signed by federal and provincial governments and the provincial chicken boards in July 2001. The mission is to build an evidence-based, consumer-driven Canadian chicken industry that provides opportunities for profitable growth for all stakeholders. The Canadian Chicken Marketing Agency(CCMA) is established by a federal-provincial agreement signed by the federal government, provincial agriculture ministers and chicken farmers in member provinces.(In March 1998, the CCMA officially changed its name to Chicken Farmers of Canada(CFC) to better reflect its membership.)

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités nationaux canadiens
  • Élevage des animaux
OBS

Les Producteurs de poulet du Canada (PPC) sont une organisation nationale entièrement financée par les prélèvements perçus auprès des producteurs selon le volume de poulet qu'ils commercialisent. L'organisation a été créée en 1978, en vertu de la Loi sur les offices des produits agricoles. Les activités des PPC se déroulent dans l'environnement réglementaire prévu par l'Accord fédéral-provincial sur le poulet signé en juillet 2001 par les gouvernements fédéral et provinciaux et les offices provinciaux de commercialisation du poulet. La mission est de créer une industrie canadienne du poulet fondée sur des faits vérifiables, capable de répondre aux besoins des consommateurs et qui offre à tous les intervenants une occasion de croissance rentable. Mise sur pied de l'Office canadien de commercialisation des poulets (OCCP) à la suite de la ratification d'un accord fédéral-provincial par le gouvernement fédéral, les ministres provinciaux de l'Agriculture et les producteurs de poulet des provinces signataires. En mars 1998, afin de mieux refléter la diversité de ses membres, l'Office canadien de commercialisation des poulets change officiellement son nom et devient Les Producteurs de poulet du Canada (PPC).

Spanish

Save record 7

Record 8 2005-05-12

English

Subject field(s)
  • Non-Gov. Provincial Bodies and Committees (Canadian)
  • Hunting and Sport Fishing
OBS

The Saskatchewan Outfitters Association is a business organization whose membership consists of hunting and fishing outfitters in Saskatchewan. The purpose of the Association is to encourage and promote a standard of services within the membership, to establish in areas of marketing and promotion and to inform its members of services that assist in their operation within the industry.

Key term(s)
  • Outfitters Association of Saskatchewan

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités provinciaux non gouv. canadiens
  • Chasse et pêche sportive
Key term(s)
  • Association des pourvoiries de la Saskatchewan

Spanish

Save record 8

Record 9 2005-04-11

English

Subject field(s)
  • National Bodies and Committees (Canadian)
  • Food Industries
OBS

Based in Ottawa, Ontario, the Canadian Produce Marketing Association(CPMA) is a not-for-profit organization representing companies that are active in the marketing of fresh fruits and vegetables in Canada from the farm gate to the dinner plate. CPMA members include major grower/shippers/packers, importer/exporters, carriers, brokers, wholesalers, retailers, fresh cuts and foodservice distributors, integrating all segments of the fresh produce industry. The CPMA is proud to represent over 550 international and Canadian members who are responsible for 90% of the fresh fruit and vegetable sales in Canada at an estimated value of 6 billion Canadian dollars. The CPMA is funded by the industry through voluntary membership and various services, activities and sponsorship programs. CPMA's vision is to increase the market of fresh fruit and vegetables in Canada by encouraging cooperation and information exchange among all segments, at the domestic and international level, of the produce industry.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités nationaux canadiens
  • Industrie de l'alimentation
OBS

L'Association canadienne de la distribution de fruits et légumes (ACDFL), dont le siège se trouve à Ottawa, en Ontario, est un organisme sans but lucratif qui représente des entreprises participant à la commercialisation des fruits et des légumes frais au Canada, depuis les étapes de la production jusqu'à leur distribution aux consommateurs. Ainsi, elle compte parmi ses membres d'importantes entreprises de production, d'expédition et de conditionnement, d'import-export, de transport, de courtage, de commerce de gros et de détail, de transformation et de services alimentaires. L'ACDFL est fière de représenter plus de 550 entreprises sises au Canada et à l'étranger qui, ensemble, effectuent plus de 90 % des ventes de fruits et de légumes frais importés et de culture canadienne réalisées au Canada, dont la valeur s'établit à quelque six milliards de dollars canadiens. L'ACDFL, à laquelle l'adhésion est volontaire, est financée par les droits d'adhésion des membres ainsi que par divers services, activités et programmes de commandite. L'ACDFL a pour objectif d'augmenter les ventes de fruits et de légumes frais au Canada, en favorisant la coopération et l'échange d'informations entre tous les segments du secteur, à l'échelle nationale et internationale.

Spanish

Save record 9

Record 10 2001-03-19

English

Subject field(s)
  • Provincial Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Oilseed Crops
OBS

The Saskatchewan Canola Growers’ Association was formed in 1968 by rapeseed growers to promote research, production and marketing of rapeseed(now known for the most part as canola). It is strictly a producer organization and voting membership is available only to bona fide canola or rapeseed growers in Saskatchewan. It is a non-commercial and non-political organization. Their main purpose is to increase the profits from growing canola. They work closely with grain companies, crushers, the Canola Council of Canada and government agencies toward the improvement of grading, handling and marketing of canola. The Association encourages and sponsors research by the provincial departments of agriculture and universities, and sponsors courses for producers to increase their knowledge of Canada's grain handling and marketing systems. Membership includes a subscription to two publications concerning the industry.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités de gouvernements provinciaux canadiens
  • Culture des plantes oléagineuses
OBS

La Saskatchewan Canola Growers' Association a été fondée en 1968 par des colzatiers afin d'encourager la recherche et de favoriser la production et la commercialisation du colza (surtout appelé canola, de nos jours). L'Association regroupe exclusivement des producteurs et seuls les colzatiers reconnus de la Saskatchewan peuvent y adhérer à titre de membres ayant droit de vote. Cette association est avant tout un organisme apolitique et non commercial qui cherche principalement à accroître les bénéfices des producteurs de canola. Elle collabore étroitement avec les compagnies de grain, les huileries, le Conseil du canola du Canada et les organismes gouvernementaux en vue d'améliorer les techniques d'agréage, de manutention et de commercialisation du canola. L'Association favorise et subventionne des projets de recherches dans les universités et les ministères provinciaux de l'agriculture. Elle commandite des cours à l'intention des producteurs pour que ceux-ci puissent enrichir leur connaissance des réseaux canadiens de manutention et de commercialisation du grain. Chaque membre de l'Association reçoit deux publications sur l'industrie.

Spanish

Save record 10

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