TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

WORK MANAGEMENT SERVICES [52 records]

Record 1 2024-09-13

English

Subject field(s)
  • Working Practices and Conditions
  • Labour and Employment
CONT

The employee work agreement (EWA) provides stability for employees and managers. It replaces the former telework forms and interim work agreements.

OBS

[The] EWA specifies [the employee's] work arrangement as : an agreement between [the employee] and management that respects and recognizes [the employee's] professional and personal circumstances; clarifying Public Services and Procurement Canada's(PSPC) expectations, as well as both [the employee] and [their] manager's responsibilities as they relate to the chosen work arrangement; helping to inform and guide future planning of available workplaces.

French

Domaine(s)
  • Régimes et conditions de travail
  • Travail et emploi
CONT

L'entente de travail de l'employé (ETE) sert à assurer une stabilité aux employés et aux gestionnaires. Elle remplace les anciens formulaires de télétravail et les ententes de travail provisoires.

OBS

[L']ETE sert à préciser [le] mode de travail [de l'employé]. L'entente : est conclue entre la gestion et [l'employé], et vise à reconnaître et à respecter [la] situation professionnelle et personnelle [de l'employé]; précise les attentes de Services publics et Approvisionnement Canada (SPAC), de même que [les] responsabilités [de l'employé] et celles [du] gestionnaire à l'égard du mode de travail choisi; contribue à éclairer et à orienter la planification de la disponibilité des espaces de travail à l'avenir.

Spanish

Save record 1

Record 2 2024-04-25

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Real Estate
CONT

A rental agent is a professional who helps customers rent properties. They work with other agents and management to close sales, process rental agreements, and educate customers on optional services.

Key term(s)
  • rentals agent

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Immobilier
CONT

Un agent de location est une personne qui aide les gens à louer leur propriété ou leur obtenir une propriété à bon loyer.

Key term(s)
  • agent de locations
  • agente de locations

Spanish

Save record 2

Record 3 2023-03-30

English

Subject field(s)
  • Scientific Co-operation
DEF

A knowledge-transfer activity in which a third party liaises between researchers and research users to facilitate networking and information exchange, diffusion of innovation and mutual support.

CONT

Knowledge brokering links decision makers and researchers, facilitating their interaction so that they are able to better understand each other's goals and professional cultures, influence each other's work, forge new partnerships, and promote the use of research-based evidence in decision-making. Knowledge brokering activities include finding the right players to influence research use in decision-making, bringing these players together, creating and helping to sustain relationships among them, and helping them to engage in collaborative problem-solving. Knowledge brokering in this context is ultimately about increasing evidence-based decision-making in the organization, management, and delivery of health services.

CONT

There is one refinement that sets those doing knowledge brokering apart from others involved in knowledge transfer: the broker role is about bringing people together.

OBS

knowledge brokering: term in use at Environment Canada.

OBS

knowledge brokering: term and definition standardized by the Health Technology Assessment (HTA) Glossary English Editorial Board and the Translation Bureau.

French

Domaine(s)
  • Coopération scientifique
DEF

Activité de transfert des connaissances dans laquelle un tiers assure la liaison entre les chercheurs et les utilisateurs de la recherche dans le but de faciliter le réseautage et l'échange d’informations, la diffusion des innovations et un soutien mutuel.

CONT

La Fondation canadienne de recherche sur les services de santé accorde beaucoup d’importance aux pratiques de courtage de connaissances («knowledge brokering»). Le courtage consiste à inciter les personnes concernées par un même problème à collaborer pour trouver des solutions, en utilisant des données probantes afin de prendre des décisions éclairées. Le courtage vise également à construire des réseaux pour mettre en commun les connaissances existantes ainsi que pour développer des projets d’intervention et de recherche novateurs.

OBS

courtage du savoir : terme en usage à Environnement Canada.

OBS

courtage du savoir; courtage de connaissances : termes et définition normalisés par l'Institut national d'excellence en santé et en services sociaux (INESSS) et le Bureau de la traduction.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Cooperación científica
CONT

Es necesario que los enfoques [del desarrollo de la capacidad] puedan aumentar de escala. Una posibilidad sería establecer mecanismos de comunicación entre pares, “intermediación” de conocimientos, “concatenación” y aprovechamiento de los medios de comunicación modernos.

Save record 3

Record 4 - external organization data 2022-04-07

English

Subject field(s)
  • Compartment - Royal Canadian Mounted Police (RCMP)
OBS

The Informal Conflict Management Program(ICMP) is designed to help all employees work through conflict(e. g. grievances, harassment or group conflict situation) in an efficient manner, by offering confidential services, such as intake and referral, conflict coaching, facilitated discussions, mediation and some group processes. Employees are encouraged to consider informal methods prior to utilizing the formal systems, as intervening early in a conflict situation, and at the lowest level, will provide the best chance to resolve issues and prevent conflict escalation.

Key term(s)
  • Informal Conflicts Management Program
  • Informal Conflict Management Programme
  • Informal Conflicts Management Programme
  • Alternative Disputes Resolution Project
  • Alternative Disputes Resolution Program
  • Alternative Dispute Resolution Programme
  • Alternative Disputes Resolution Programme
  • ADR Programme

French

Domaine(s)
  • Tiroir - Gendarmerie royale du Canada (GRC)
OBS

Le Programme de gestion informelle des conflits (PGIC) vise à aider tous les employés à surmonter les conflits (p. ex. griefs, harcèlement, conflit de groupe) de façon efficace en offrant des services confidentiels comme l'accueil et l'orientation, des conseils sur les conflits, des discussions dirigées, la médiation et certains mécanismes de groupe. Les employés sont encouragés à explorer des méthodes informelles avant d'avoir recours aux mécanismes formels, car le fait d'intervenir tôt dans un conflit, et au plus bas niveau possible, offre les meilleures chances de régler les problèmes et de prévenir un accroissement du conflit.

Spanish

Save record 4

Record 5 2020-03-12

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Sociology of the Family
CONT

To become a family services director, you need to have strong management skills and an understanding of the social work field. These directors... handle the financial needs of the organization, including finding grants from the government and soliciting donations from the public, but they also oversee various departments and those responsible for providing help and support to families.

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Sociologie de la famille

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Nombramiento de cargos (Generalidades)
  • Sociología de la familia
Save record 5

Record 6 2019-03-26

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Religion (General)
  • Psychology
CONT

The spiritual animator is an integral member of the school' s Student Services team. They work as part of a multi‑disciplinary team, coordinating efforts with the professionals and administration to better meet the needs of the student population.... In one to one interventions, the animator attempts to address the spiritual, emotional and religious needs of the student as these aspects of life contribute to and are part of the student's reality.... The role of the animator is not to mentor students according to his or her own sense of what is right. The role of the animator is to listen, to seek out students who are suffering and non-judgmentally accompany them through their difficulty. This includes, but is not limited to the areas of bereavement support, family crisis, self-esteem, stress management.

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Religion (Généralités)
  • Psychologie

Spanish

Save record 6

Record 7 - external organization data 2018-01-22

English

Subject field(s)
  • Compartment - Royal Canadian Mounted Police (RCMP)
OBS

The member is responsible for : managing and promoting the RCMP(Royal Canadian Mounted Police) National Attendance Management and Return to Work Programs; providing national program advice, guidance and leadership; developing policies, regulations and definitive interpretations; developing and implementing national strategies and operational frameworks; collecting data, preparing detailed reports and analyzing the disparities and anomalies across the RCMP; developing information, training aids, and communication plans and delivering training; and coordinating the National Integrated Services Committee, mandated to address return to work.

Key term(s)
  • Manager, Attendance Management Programme
  • Attendance Management Program, Manager
  • Attendance Management Programme, Manager

French

Domaine(s)
  • Tiroir - Gendarmerie royale du Canada (GRC)

Spanish

Save record 7

Record 8 2017-12-04

English

Subject field(s)
  • Non-Gov. Provincial Bodies and Committees (Canadian)
  • Occupational Health and Safety
OBS

Workplace Safety and Prevention Services(WSPS) is a leader in providing impactful risk management solutions that drive lasting business success for our customers. WSPS offers unparalleled health and safety expertise, insight and solutions for creating healthy work environments where employees thrive and businesses prosper.... WSPS is primarily focused on the agricultural, industrial/manufacturing and service sectors. A key player in the Ontario occupational health and safety system, WSPS brings together community and business leaders to influence positive change to create a safer and more profitable Ontario.

OBS

On January 1, 2010, the Industrial Accident Prevention Association (IAPA), Ontario Service Safety Alliance (OSSA) and Farm Safety Association (FSA) [came] to form the Workplace Safety and Prevention Services (WSPS) to better serve the health and safety needs of Ontario’s manufacturing, agriculture and service sectors.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités provinciaux non gouv. canadiens
  • Santé et sécurité au travail
OBS

Les organisations Industrial Accident Prevention Association (IAPA), Ontario Service Safety Alliance (OSSA) et Farm Safety Association (FSA) ont fusionné en 2010 pour créer Workplace Safety and Prevention Services (WSPS).

Spanish

Save record 8

Record 9 - external organization data 2017-06-23

English

Subject field(s)
  • Compartment - Royal Canadian Mounted Police (RCMP)
Universal entry(ies)
004269
occupation code, see observation
OBS

004269: Royal Canadian Mounted Police job code.

OBS

The member is responsible for : managing the delivery of the Return to Work(RTW), Conflict Management programs, Chaplaincy program, Peer to Peer Coordinator program, Medical Discharge process and Occupational Health and Safety Program for a division; monitoring, assessing and ensuring the quality, adequacy and continuing relevance of the programs and services delivered; evaluating the achievements and results of the programs’ objectives and initiatives; coordinating and assisting with the service delivery of the multi-disciplinary Integrated Services Committees in the division; managing and monitoring expenditures and the O&M(operations and maintenance) budget, administering salary forecasting and human resources requirements; and recommending changes to policy, methods, procedures and program delivery.

Key term(s)
  • Manager, Work Place Relations Services
  • Workplace Relations Services, Manager
  • Work Place Relations Services, Manager
  • Integrated Relationships Manager

French

Domaine(s)
  • Tiroir - Gendarmerie royale du Canada (GRC)
Entrée(s) universelle(s)
004269
occupation code, see observation
OBS

004269 : code d'emploi de la Gendarmerie royale du Canada.

OBS

Le membre remplit les fonctions suivantes : gérer la prestation des programmes de retour au travail (RT) et de gestion des conflits, du Programme d'aumônerie, du programme des coordonnateurs du système de soutien par les pairs, du processus de renvoi pour raisons médicales et du Programme de santé et de sécurité au travail pour une division; surveiller, évaluer et assurer la qualité et la pertinence continue des programmes et des services mis en œuvre; évaluer les réalisations et les résultats des objectifs et initiatives des programmes; coordonner et appuyer la prestation de services des comités des services intégrés multidisciplinaires de la division; gérer et surveiller les dépenses et le budget de fonctionnement et d'entretien, et administrer les prévisions salariales et les besoins en ressources humaines; recommander des changements à apporter aux politiques, aux méthodes et aux procédures ainsi qu'à la prestation des programmes.

Key term(s)
  • Services de relations en milieu de travail, gestionnaire

Spanish

Save record 9

Record 10 2017-05-01

English

Subject field(s)
  • Various Proper Names
  • Management Operations
Universal entry(ies)
0125
classification system code, see observation
OBS

Managers in this unit group plan, organize, direct, control and evaluate the operations of establishments that provide services to business, and ensure the quality of those services and client satisfaction. They work in fields such as management consulting, market research, personnel and payroll services, contact centre services and security services.

OBS

0125: classification system code in the National Occupational Classification.

French

Domaine(s)
  • Appellations diverses
  • Opérations de la gestion
Entrée(s) universelle(s)
0125
classification system code, see observation
OBS

Les directeurs de ce groupe de base planifient, organisent, dirigent, contrôlent et évaluent les activités des établissements qui offrent des services aux entreprises, et s'assurent de la qualité des services offerts et de la satisfaction de leur clientèle. Ils travaillent, entre autres, dans des cabinets de conseils en gestion, des services d'étude de marché, des services de gestion du personnel et de paye, des services de centres de contact et des services de sécurité.

OBS

0125 : code du système de classification de la Classification nationale des professions.

Spanish

Save record 10

Record 11 2017-03-31

English

Subject field(s)
  • Various Proper Names
  • General Medicine
Universal entry(ies)
3124
classification system code, see observation
OBS

This unit group includes nurse practitioners, physician assistants and midwives who provide primary health care and treatment in conjunction with physicians and in collaboration with other health professionals. Nurse practitioners and physician assistants provide a range of health services to patients delivering preventive and continuous care toward the management of patients’ health. Midwives provide full-course care to women and their babies during the pre-and post-natal period. Nurse practitioners are employed in community health centres, hospitals, clinics and rehabilitation centres. Physician assistants usually work in private practice, including group or team practices, hospitals and clinics. Midwives are employed in hospitals, clinics, birthing centres or in private practice.

OBS

3124: classification system code in the National Occupational Classification.

French

Domaine(s)
  • Appellations diverses
  • Médecine générale
Entrée(s) universelle(s)
3124
classification system code, see observation
OBS

Ce groupe de base comprend les infirmiers praticiens, les adjoints au médecin et les sages-femmes qui fournissent des soins de santé primaires et des traitements conjointement avec les médecins et en collaboration avec d'autres professionnels de la santé. Les infirmiers praticiens et les adjoints au médecin fournissent une gamme de services de santé et dispensent des soins continus et préventifs aux patients dans le but de maintenir leur santé. Les sages-femmes donnent des soins complets aux femmes et à leurs bébés au cours de la grossesse et de la période post-natale. Les infirmiers praticiens travaillent dans des centres de santé communautaire, des centres hospitaliers, des cliniques et des centres de réadaptation. Les adjoints au médecin travaillent habituellement en cabinet privé, y compris les pratiques partagées, les centres hospitaliers et les cliniques. Les sages-femmes travaillent dans des centres hospitaliers, des cliniques, des centres de naissance ou en cabinet privé.

OBS

3124 : code du système de classification de la Classification nationale des professions.

Spanish

Save record 11

Record 12 2017-03-31

English

Subject field(s)
  • Various Proper Names
  • Biological Sciences
Universal entry(ies)
2221
classification system code, see observation
OBS

Biological technologists and technicians provide technical support and services to scientists, engineers and other professionals working in fields such as agriculture, resource management, environmental protection, plant and animal biology, microbiology, cell and molecular biology and health sciences, or may work independently in these fields. They are employed in both laboratory and field settings by governments, manufacturers of food products, chemicals and pharmaceuticals, biotechnology companies, health, research and educational institutions, environmental consulting companies, and resource and utilities companies.

OBS

2221: classification system code in the National Occupational Classification.

French

Domaine(s)
  • Appellations diverses
  • Sciences biologiques
Entrée(s) universelle(s)
2221
classification system code, see observation
OBS

Les technologues et les techniciens en biologie assurent un soutien et des services techniques aux scientifiques, aux ingénieurs et à d'autres professionnels qui travaillent dans les domaines tels que l'agriculture, la gestion des ressources, la protection de l'environnement, la biologie animale et végétale, la microbiologie, la biologie cellulaire et moléculaire et des sciences de la santé, ou ils peuvent travailler indépendamment dans ces domaines. Ils travaillent dans des laboratoires et sur le terrain, pour le gouvernement, pour des fabricants de produits alimentaires, chimiques et pharmaceutiques, des sociétés de biotechnologie, des établissements de soins de santé et de recherche, des établissements d'enseignement, des firmes d'experts-conseils dans le domaine de l'environnement ainsi que pour des sociétés exploitantes de ressources et des services d'utilité publique.

OBS

2221 : code du système de classification de la Classification nationale des professions.

Spanish

Save record 12

Record 13 2017-02-14

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Dentistry
OBS

The Dental Division of the Primary Health Care and Public Health Directorate(PHCPHD) strives to improve, and ultimately to maintain, the oral health of the First Nations and Inuit at a level comparable to other Canadians. The Dental Division's efforts include the delivery and/or management of a broad range of oral health activities including proactive disease prevention, oral health promotion and dental treatment services provided by regional dental therapists and other First Nations and Inuit Health Branch(FNIHB) staff, as well as the staff of many First Nations. The key focus areas for the Dental Division are : Supporting the regional delivery of the dental therapy program; Managing the contract for the delivery of the National School of Dental Therapy(NSDT) training program by the First Nations University of Canada. Currently, 106 dental therapists from NSDT work either directly for First Nations and Inuit Health Branch(FNIHB) or directly for First Nations or territorial governments in the Regions and Territories and serve approximately 170 First Nations and Inuit communities. They are the key providers for FNIHB oral health initiatives. In addition to the services provided by dental therapists, Health Canada also pays for dental practitioner services for specified clinical services in First Nations and Inuit communities. For more information on NSDT, visit the First Nations University of Canada; Supporting national development and implementation of oral disease prevention and health promotion programs such as the Children's Oral Health Initiative(COHI) ;and Supporting community based initiatives for communal water fluoridation systems.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Dentisterie
CONT

La Division des soins dentaires de la Direction des soins de santé primaires et de la santé publique (DSSPSP) cherche à améliorer et, en fin de compte, à maintenir la santé bucco-dentaire des Premières nations et des Inuits à un niveau comparable à celui des autres Canadiens. Le travail de la Division des soins dentaires comprend la prestation et/ou la gestion d'une grande variété d'activités en matière de santé bucco-dentaire, notamment la prévention précoce des maladies, la promotion de la santé bucco-dentaire et les services de soins dentaires dispensés par les thérapeutes dentaires régionaux et autres fournisseurs de soins œuvrant au sein de la Direction générale de la santé des Premières nations et des Inuits (DGSPNI), de même que les membres de nombreuses Premières nations. La Division des soins dentaires privilégie les secteurs d'intervention suivants : soutenir la prestation du programme en thérapie dentaire à l'échelle régionale; gérer le contrat de prestation du programme de formation de l'École nationale de thérapie dentaire par la First Nations University of Canada. À l'heure actuelle, 106 thérapeutes dentaires de l'École nationale de thérapie dentaire travaillent directement pour la Direction générale de la santé des Premières nations (DGSPNI) ou pour les gouvernements territoriaux ou des Premières nations des régions. Ces thérapeutes dentaires servent quelque 170 collectivités des Premières nations et des Inuits et ils sont les principaux fournisseurs des initiatives de la DGSPNI en matière de santé bucco-dentaire. Outre les thérapeutes dentaires, Santé Canada rémunèrent des professionnels des soins dentaires pour des services cliniques précis au sein des collectivités des Premières nations et des Inuits. Si vous désirez plus de renseignements sur l'École nationale de thérapie dentaire visitez le site de la First Nations Université of Canada (en anglais seulement); appuyer l'élaboration et la mise en œuvre de programmes nationaux de prévention des maladies bucco-dentaires et de promotion de la santé, comme l'Initiative en santé bucco-dentaire des enfants (ISBDE); favoriser les initiatives communautaires de fluoruration de l'eau.

Spanish

Save record 13

Record 14 2017-02-08

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Labour Relations
OBS

Management Advisory Body on Implementation of PSLRA(Public Service Labour Relations Act) and FAA(Financial Administration Act). Work at the strategic level and expectations are to identify the key challenges/issues associated w/PSLRA & FAA implementation and to identify options, strategies, approaches & tools to address these challenges/issues in the short term(e. g. best practices, shared services).

Key term(s)
  • DM Sub-Committee on Labor Relations and Dispute Resolution
  • DM Subcommittee on Labour Relations and Dispute Resolution
  • DM Subcommittee on Labor Relations and Dispute Resolution

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Relations du travail
OBS

Organe consultatif de gestion sur la mise en œuvre de la LRTFP (Loi sur les relations de travail dans la fonction publique) et de la LGFP (Loi sur la gestion des finances publiques). Les travaux au niveau stratégique et les objectifs sont de cerner les principaux défis/problèmes liés à la mise en œuvre de la LRTFP et de la LGFP et de déterminer les options, stratégies, approches et outils nécessaires pour relever ces défis/régler ces problèmes à court terme (pratiques exemplaires, services communs, etc.).

Spanish

Save record 14

Record 15 2017-02-08

English

Subject field(s)
  • Training of Personnel
  • Internet and Telematics
  • Education Theory and Methods
CONT

Online learning, or e-learning, is an increasingly important element in learning and skills delivery. It provides the facility to deliver learning over the Internet or via an intranet, integrated with tutoring, learner support and management processes. New e-learning services are helping to widen access, increase flexibility, offer more personalised programmes and enable cross-sector collaboration. At the heart of any e-learning service is the requirement for a learning management system or virtual learning environment(VLE) that can be tailored to the needs of each learning provider and can work with corporate management and administration systems to create a managed learning environment(MLE).

Key term(s)
  • eLearning service

French

Domaine(s)
  • Perfectionnement et formation du personnel
  • Internet et télématique
  • Théories et méthodes pédagogiques
CONT

La technologie au service de l'apprentissage. FPC participe activement à l'élaboration et à la mise en œuvre, à l'échelle de la fonction publique, du service d'apprentissage en ligne. Voici ce que nous pouvons faire pour vous dans ce domaine : convertir ou élaborer du matériel d'apprentissage pour Intranet, Internet ou pour support CD-ROM; créer des sites Intranet ou Internet consacrés à l'apprentissage; évaluer des activités d'apprentissage en ligne; concevoir, élaborer et réaliser des activités d'apprentissage à distance au moyen de la technologie appropriée.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Capacitación del personal
  • Internet y telemática
  • Teorías y métodos pedagógicos
Save record 15

Record 16 2017-01-13

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Organization Planning
  • Real Estate
OBS

The implementation of the Real Property Services(RPS) Financial Framework(FF) has brought about many changes to the RPS budgeting, funding and reporting processes. Whereas RPS used to plan and manage its business--as it relates to the management of the Responsibility Centre(RC)--only through the RPS Revolving Fund(RPSRF), it now manages it through both the RPSRF and the Federal Accommodation & Holdings Service Line(FA&HSL). The annual work plan exercise, no longer specific to the RPSRF will now be referred to as the Real Property Services Work Plan(WP).

OBS

Source: Real Property Services 2000-2001 Work Plan.

Key term(s)
  • Real Property Services 2000-2001 Work Plan
  • Real Property Services Workplan
  • RPS Workplan

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Planification d'organisation
  • Immobilier
OBS

La mise en œuvre du Cadre financier (CF) des Services immobiliers (SI) a eu pour effet d'apporter de nombreuses modifications aux processus de budgétisation, de financement et d'établissement des rapports des SI. Alors que les SI avaient l'habitude de planifier et de gérer leurs activités, pour ce qui est de l'administration des centres de responsabilité (CR), uniquement dans le cadre du Fond renouvelable des SI (FRSI), ils les gèrent désormais en faisant appel au FRSI et à la gamme des services des Locaux et avoirs fédéraux (GSLAF). Désormais, le plan de travail annuel, qui ne se rapporte plus expressément au FRSI, portera le nom de Plan de travail (PT) des Services immobiliers.

OBS

Source : Plan de travail 2000-2001 des Services immobiliers.

Key term(s)
  • Plan de travail 2000-2001 des Services immobiliers

Spanish

Save record 16

Record 17 2015-02-26

English

Subject field(s)
  • Personnel Management (General)
CONT

The Career Management Program is a competency-based management approach that concentrates on making an "on-the-job investment" in the people who deliver House of Commons Security Services. Simply put, the program isolates and quantifies the essential behaviours expected of employees in their work and holds employees at all levels accountable for the demonstration and development of those key factors.

French

Domaine(s)
  • Gestion du personnel (Généralités)
CONT

Le Programme de gestion de carrière est une approche de gestion axée sur les compétences et qui a pour objet un «investissement en cours d'emploi» dans les employés qui fournissent les services de sécurité à la Chambre des communes. En termes simples, le programme isole et quantifie les comportements essentiels attendus des employés dans leur travail et tient les employés de tous les niveaux responsables de concrétiser et de développer ces comportements clés.

Spanish

Save record 17

Record 18 2014-12-12

English

Subject field(s)
  • Provincial Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Training of Personnel
OBS

The Centre for Leadership and Human Resource Management is the Ontario government's human resources organization, responsible for championing public service excellence and innovation to support modern efficient public service. It does this by delivering integrated human resources and change management services to the Ontario Public Service. The mandate of the Centre of Leadership and Human Resource Management is to support Ontario Public Service managers in achieving their business priorities through the provision of human resources services and strategic advice in areas of recruitment, labour relations, health and safety, learning and development, performance and talent management, and total compensation; providing tools to support service excellence, continuous improvement, best practices and building organizational capacity for project management; and development and implementation of human resources policies and initiatives that make the Ontario Public Service a great place to work.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités de gouvernements provinciaux canadiens
  • Perfectionnement et formation du personnel
OBS

Le Centre de développement du leadership et de gestion des ressources humaines est l'organisme central de gestion des ressources humaines du gouvernement de l'Ontario. Son mandat est de promouvoir l'excellence et l'innovation au sein de la fonction publique pour permettre au gouvernement d'offrir des services modernes et efficaces. Le mandat du Centre de développement du leadership et de gestion des ressources humaines est d'aider les chefs de service de la fonction publique de l'Ontario à atteindre leurs priorités en leur proposant des services de ressources humaines et des conseils stratégiques en matière de recrutement; de relations de travail, de santé et sécurité au travail; de formation et de perfectionnement professionnel; de gestion du rendement et des talents; et de rémunération totale en leur offrant les outils nécessaires à l'excellence des services, l'amélioration continue, les pratiques exemplaires et l'acquisition des compétences organisationnelles requises pour administrer les projets, et élaborer et mettre en œuvre les politiques et initiatives de ressources humaines qui feront de la fonction publique de l'Ontario un lieu de travail de choix.

Spanish

Save record 18

Record 19 2014-12-08

English

Subject field(s)
  • National Bodies and Committees (Canadian)
  • Informatics
CONT

The Association of Public Sector Information Professionals(DPI), is a volunteer not-for profit Canadian federal organization. We promote the development of public sector professionals and the effective application of Information Management and Technology(IM/IT) in the Federal Government of Canada and other public sector jurisdictions. This knowledge serves to influence the greater information management(IM) and the information technology(IT) communities through the application of shared best practices. As enablers of many services offered to Canadians, the impact is felt there too. With out the time and dedication of our volunteers throughout the year, DPI and PDW would not exist. Some of our volunteers work behind the scences throughout the year, developing and promoting DPI and PDW.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités nationaux canadiens
  • Informatique
CONT

L'Association des professionnels de l'information du secteur public (DPI), qui fait partie de l'Institut fédéral de gestion, est un organisme fédéral canadien de volontaires à but non lucratif. Nous faisons la promotion du développement des professionnels du secteur public et la mise en œuvre efficace de la gestion de l'information et de la technologie de l'information au sein du gouvernement fédéral du Canada. Ces connaissances servent ensuite à influencer les communautés de la gestion de l'information (GI) et des technologies de l'information (TI) par des modèles et des pratiques partagés. Puisque nous sommes des facilitateurs de plusieurs services offerts aux canadiens, l'impact de cette influence se fait sentir à tous les niveaux. Sans le temps et le dévouement de nos bénévoles consacrés, DPI et la SPP ne pourraient survivre. Certains d'entre eux travaillent dans l'ombre tout au long de l'année et déploient des efforts considérables à préparer et à promouvoir DPI et la SPP.

Key term(s)
  • Association des professionnels de l'information de la fonction publique
  • Association du traitement des données

Spanish

Save record 19

Record 20 2014-06-12

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Working Practices and Conditions
  • Occupational Health and Safety
OBS

The Disability Management Program(previously Claims Case Management Program) provides services to managers and employees in : reporting workplace accidents and occupational illnesses;... facilitating return to work and accommodation processes;... providing advice and guidance on all matters relating to injury, illness, return to work and accommodations.

OBS

The program is administered by Public Works and Government Services Canada.

Key term(s)
  • Claims and Case Management Program
  • Claims-Case Management Program

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Régimes et conditions de travail
  • Santé et sécurité au travail
OBS

Grâce à ce programme intégré qui s'applique à tous les employés, Travaux publics et Services gouvernementaux Canada s'assure de mettre en œuvre des procédures normalisées pour la présentation des demandes d'indemnisation des employés et des rapports connexes. L'objectif est de faire en sorte que les employés qui ont subi un accident du travail ou souffert d'une maladie professionnelle reviennent au travail dans un milieu sécuritaire dès que leur état de santé le permet.

OBS

Le programme est administré par Travaux publics et Services gouvernementaux Canada.

Key term(s)
  • Programme de gestion de cas et des réclamations
  • Programme de gestion de cas-réclamations

Spanish

Save record 20

Record 21 2011-01-10

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Labour and Employment
  • Social Security and Employment Insurance
OBS

Employment Assistance Services(EAS) is an employment program of Human Resources and Social Development Canada(HRSDC) that provides funding to organizations to [help] unemployed individuals prepare for, obtain and maintain employment. [EAS] assists organizations in the provision of employment services to unemployed persons. These services may include : provision and sharing of labour market information, employment needs assessment, career planning, employment counselling, diagnostic assessment, job search skills, job finding clubs, job placement services, development of a Return to Work Action Plan, case management and follow-up of a participant in an employment program. [EAS] provides employment services for unemployed persons who are Canadian citizens or permanent residents, and are legally entitled to work in Canada.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Travail et emploi
  • Sécurité sociale et assurance-emploi
OBS

Services d'aide à l'emploi (SAE) est un programme d'emploi de Ressources humaines et Développement social Canada (RHDSC) qui accorde de l'aide financière aux organisations pour aider les personnes sans emploi à se préparer à occuper un emploi, à en trouver un et à le conserver. [Le programme SAE] a pour objectif d'aider les organismes à fournir des services d'emploi aux personnes sans emploi. Parmi les services offerts, mentionnons : la diffusion et l'échange d'informations sur le marché du travail, l'évaluation des besoins en emploi, la planification de la carrière, le counselling d'emploi, l'évaluation diagnostique, les techniques de recherche d'emploi, les clubs de recherche d'emploi, les services de placement, l'élaboration d'un plan d'action de retour à l'emploi, la gestion de cas et le suivi. [Le programme SAE] est offert à tout individu sans emploi, qu'il soit citoyen canadien ou résidant permanent, qui est autorisé légalement à travailler au Canada.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Títulos de programas federales (Gobierno canadiense)
  • Trabajo y empleo
  • Seguridad social y seguro de desempleo
Save record 21

Record 22 2009-04-29

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Penal Administration
OBS

Title used by the Translation Bureau’s Criminology Unit and the Linguistic Services at Correctional Service Canada.

OBS

Drummond Institution is near the municipality of Drummondville, located about 100 kilometers, north-east of Montreal. The Institution was opened in 1984 as a medium-security population however, was originally designed as a maximum-security institution, it has never been used for this purpose. The main programs are CORCAN textile shops, technical and institutional services, and food services. Among their many products, CORCAN makes white trousers and shirts for the inmates and officers who work in the kitchens in all of Canada's penitentiaries, jeans for inmates, uniform trousers for correctional officers and for Montreal city bus drivers, and polo shirts for inmates. The institution offers inmates the following correctional programs : Living Skills, Living Without Violence, ALTO(a substance abuse program), relapse prevention, self-awareness, anger management, sex education, aboriginal program, academic program, community integration, job readiness training, and budgeting.

Key term(s)
  • Drummond Institution Male Offenders

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Administration pénitentiaire
OBS

Le terme générique qui commence le nom officiel d'un établissement ou d'une maison d'enseignement, comme : centre, établissement, maison, pénitencier, pavillon, annexe, etc. prend la majuscule. Lorsque ces termes génériques sont employés comme noms communs, ils prennent la minuscule.

PHR

Appellation utilisée par le Service Criminologie du Bureau de la traduction et les Services linguistiques au Service correctionnel Canada.

OBS

L'établissement Drummond est situé près de la municipalité de Drummondville, à quelque 100 kilomètres au nord-est de Montréal. Bien qu'il ait d'abord été conçu pour servir d'établissement à sécurité maximale, il n'a jamais été utilisé comme tel; il a été inauguré en 1984 à titre d'établissement à sécurité moyenne. Les principaux programmes sont les ateliers textiles de CORCAN, les services alimentaires, les services techniques et les services en établissement. Les délinquants de l'établissement qui participent aux ateliers de CORCAN confectionnent, parmi de nombreux produits, des chemises et des pantalons blancs pour les détenus et les agents qui travaillent dans les cuisines de tous les pénitenciers du pays, des jeans et des polos pour les détenus, ainsi que des pantalons pour les agents de correction et pour les chauffeurs d'autobus de la Société de transport de la communauté urbaine de Montréal. L'établissement offre aux détenus les programmes correctionnels suivants : le Programme d'acquisition de compétences psychosociales; le programme Vivre sans violence; le programme ALTO (destiné aux toxicomanes); des programmes de prévention des rechutes, de connaissance de soi, de maîtrise de la colère et d'éducation sexuelle; des programmes pour Autochtones; des programmes scolaires, de réinsertion sociale, de formation préparatoire à l'emploi et d'établissement d'un budget.

Key term(s)
  • Établissement Drummond pour délinquants de sexe masculin

Spanish

Save record 22

Record 23 2008-03-25

English

Subject field(s)
  • Internet and Telematics
  • Computer Processing of Language Data
CONT

The Translation Bureau led three initiatives that will facilitate the work of translators and writers : the creation of the Language Toolbox, the distribution of TERMIUM® across the Government of Canada, and the implementation of technolinguistic services to help the management of communications projects in a multimedia environment. Canadian Heritage's Words Wizard(the Canadian On-Line Language Toolkit) completes this array of instruments.

French

Domaine(s)
  • Internet et télématique
  • Informatisation des données linguistiques
CONT

Le Bureau de la traduction a mené trois initiatives visant à faciliter le travail des rédacteurs et traducteurs : la création de la Boîte à outils linguistiques, la diffusion de TERMIUM® dans tout l'appareil fédéral et la mise en place du service d'infolangagerie pour aider les gestionnaires de projets de communication multimédia. La trousse langagière Génies des mots, de Patrimoine canadien, vient compléter cet ensemble d'outils.

Spanish

Save record 23

Record 24 2007-12-10

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Training of Personnel
OBS

The Human Resources Management Accountability Framework outlines the expectation for departments and agencies to have the people, work environment, and focus on building capacity and leadership to assure success and a confident future for the public service of Canada. Good human resources management is an important building block in achieving this goal, and ultimately, in continuously improving and building the human capacity of the public service to deliver services to Canadians.

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Perfectionnement et formation du personnel
OBS

Selon le Cadre de responsabilisation pour la gestion des ressources humaines, chaque ministère et organisme doit posséder les effectifs et le milieu de travail voulus et mettre l'accent sur l'acquisition des compétences pour assurer le succès et un excellent avenir pour la fonction publique du Canada. Une saine gestion des ressources humaines est indispensable pour atteindre ces objectifs et continuer ensuite d'améliorer et de renforcer la capacité des ressources humaines dans la fonction publique d'offrir les services à la population canadienne.

Spanish

Save record 24

Record 25 2007-11-21

English

Subject field(s)
  • Information Processing (Informatics)
  • Communication and Information Management
CONT

SIGMA solution: Will replace several existing applications that communicate directly or indirectly with CDFS [Common Department Financial System] and will interface with the remaining ones.

OBS

In its continued effort to provide a simplified and fully integrated work environment, PWGSC [Public Works and Government Services Canada] has embarked on a very important project that will eliminate computing silos mainly in the areas of financial management and materiel management and replace them with a decentralized business solution called SIGMA.

OBS

Terminology used for the SIGMA Financial Systems Transformation (FST) Project, Public Works and Government Services Canada.

French

Domaine(s)
  • Traitement de l'information (Informatique)
  • Gestion des communications et de l'information
CONT

La solution SIGMA remplacera plusieurs applications existantes qui communiquent directement ou indirectement avec le Système financier ministériel commun (SFMC) et sera liée aux applications restantes.

OBS

Dans le cadre de son effort soutenu visant à offrir un environnement de travail simplifié et pleinement intégré, TPSGC [Travaux publics et Services gouvernementaux Canada] s'est donné pour mission d'éliminer les systèmes informatiques cloisonnés, principalement dans les domaines de la gestion financière et de la gestion du matériel, pour les remplacer par une solution opérationnelle décentralisée appelée SIGMA.

OBS

Terminologie employée dans le cadre du projet de transformation des systèmes financiers (TSF) SIGMA, Travaux publics et Services gouvernementaux Canada.

Spanish

Save record 25

Record 26 - external organization data 2007-09-28

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Plant and Crop Production
  • Compartment - Agriculture and Agri-Food Canada
CONT

Crop consultants come in many varieties and offer a wide range of services, skills and experience. Some work as individuals or specialize in one or two crops. Other consultants work out of larger firms, advising on a number of crops. Some consultants focus exclusively on pest management and IPM [Integrated Pest Management], while others include fertility analysis and recommendations, seed and variety selections, irrigation management, and GIS in their services.

OBS

Approved by the Terminology Committee of Agriculture and Agri-Food Canada.

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Cultures (Agriculture)
  • Tiroir - Agriculture et Agroalimentaire Canada
CONT

Que ce soit par l'entremise de son expert-conseil en productions végétales, animales ou en agroenvironnement, [le producteur] obtiendra toute l'information dont il a besoin, de même que les services qui s'y rattachent.

OBS

Approuvé par le Comité de terminologie d'Agriculture et Agroalimentaire Canada.

Spanish

Save record 26

Record 27 2007-07-04

English

Subject field(s)
  • Working Practices and Conditions
CONT

Alternate Forms of Delivery(AFD) contractors will be required to deal with various government organizations and officials in order to effectively deliver the property management services. Of principal importance is the tenant who currently relies upon PWGSC [Public Works and Government Services Canada] to provide for a suitable work environment. The AFD contractor will be required to respond to tenant demands complaints and concerns in a manner which satisfies PWGSC' s goals for client satisfaction.

French

Domaine(s)
  • Régimes et conditions de travail
OBS

Les entrepreneurs chargés des AFPS [autres formes de prestation de services] devront se mettre en rapport avec différents organismes et représentants du gouvernement pour assurer efficacement les services de gestion immobilière. Les locataires qui s'en remettent actuellement à TPSGC [Travaux publics et Services gouvernementaux Canada] pour un environment de travail convenable constituent la première préoccupation. L'entrepreneur chargé des AFPS devra donner suite aux exigences, aux plaintes et aux inquiétudes des locataires de façon à respecter les objectifs de satisfaction des clients de TPSGC.

Spanish

Save record 27

Record 28 2007-05-28

English

Subject field(s)
  • Real Estate
OBS

Occupant/Tenant liaison is considered a fundamental and crucial element of property management services. Building a strong relationship with the Occupants/Tenants will require that all agents conduct their work in a courteous, professional manner with the utmost regard for service excellence. Communications with occupants and tenants must ensure that tenants receive and perceive that their services are conducted with optimal care and diligence.

French

Domaine(s)
  • Immobilier
CONT

La liaison avec les occupants/locataires est considérée comme un élément fondamental et crucial des services de gestion immobilière. Pour établir de solides relations avec les occupants/locataires, les agents de services devront faire preuve de courtoisie et de professionnalisme et viser constamment l'excellence. Dans leurs communications avec les occupants et les locataires, ils devront s'assurer que ces derniers obtiennent des services de première qualité et qu'ils les perçoivent ainsi.

Spanish

Save record 28

Record 29 2007-05-28

English

Subject field(s)
  • Real Estate
CONT

The tenant service methodology focuses on tenant service related outcomes that reflect tenant satisfaction, contracting and asset integrity. The contractor may undertake tenant services work as described in this part. The RFP(Request for proposal) will provide a revenue sharing calculation and process for distributing management fees between the contractor and PWGSC [Public Works and Government Services Canada].

French

Domaine(s)
  • Immobilier
CONT

La méthodologie des services aux locataires est axée sur les résultats relatifs aux services aux locataires qui tiennent compte de la satisfaction des locataires, de l'attribution des marchés et de l'intégrité des biens. L'entrepreneur peut se charger de travaux associés aux services aux locataires suivant les indications données dans la présente partie. Le mode de calcul du partage des recettes et la façon de répartir les frais de gestion entre l'entrepreneur et TPSGC [Travaux publics et Services gouvernementaux Canada] seront précisés dans la DDP [Demande de proposition].

Spanish

Save record 29

Record 30 2007-03-10

English

Subject field(s)
  • National Bodies and Committees (Canadian)
  • General Medicine, Hygiene and Health
OBS

Title confirmed by the Association.

OBS

This company offers stress management services and educational programs designed to help people and employers learn how to deal more effectively with stress and with the pressures of change, work, management, life and/or illness.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités nationaux canadiens
  • Médecine générale, hygiène et santé
OBS

Appellation confirmée par l'organisme.

Spanish

Save record 30

Record 31 - external organization data 2005-10-14

English

Subject field(s)
  • National Bodies and Committees (Canadian)
  • Corporate Management (General)
  • Compartment - Agriculture and Agri-Food Canada
OBS

Agriculture and Agri-Food Canada, Canadian Farm Business Advisory Services. Specialized Business Planning Services(SBPS) offers assistance to producers in preparing the specialized plans needed for their business. These will include diversification, marketing, human resources, expansion, risk management and succession plans within the format of a business plan. To assist them in developing these types of plans, producers will work with a consultant with expertise in a specific area. As part of the service to the clients, the consultants will provide counselling that will improve the farmer's ability to present their plans to capital providers or to use their plans as a management tool. The opportunities may be pursued by individual farmers or by farmers acting collectively.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités nationaux canadiens
  • Gestion de l'entreprise (Généralités)
  • Tiroir - Agriculture et Agroalimentaire Canada
OBS

Approuvé par le Comité de terminologie d'Agriculture et Agroalimentaire Canada.

OBS

Agriculture et Agroalimentaire Canada, Services-conseils aux exploitations agricoles canadiennes. Les Services spécialisés de planification d'entreprise (SSPE) aident les producteurs à élaborer des plans spécialisés répondant aux besoins de leur entreprise. Il peut s'agir de plans de diversification, de commercialisation, de gestion des ressources humaines, d'expansion, de gestion des risques ou de relève présentés sous la forme d'un plan d'entreprise. Pour élaborer ces types de plans, le producteur pourra compter sur l'aide d'un conseiller spécialisé dans un domaine particulier. Celui-ci le guidera afin de le préparer à présenter ces plans à des bailleurs de fonds éventuels ou à les utiliser comme outils de gestion. Les agriculteurs peuvent se prévaloir de ces possibilités à titre individuel ou collectivement.

Spanish

Save record 31

Record 32 2005-08-24

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Personnel Management (General)
OBS

The Human Resources Council(HRC) was founded in 1992 as the Personnel Renewal Council(PRC), to be a strong voice for Heads of Human Resources and the HR community on issues affecting the strategic direction of HR management in the Public Service. The PRC changed its name to the Human Resources Council in November 1998. The HRC will continue to strengthen its current role as an independent strategic advisor. Specifically, the HRC will work to influence the direction of, and provide support to, the Central Agencies on the development of HR policy and the development of the HR Community on major issues of concern. In fulfilling this role, the HRC will identify HR management's needs and the operational impact of Central Agency HR policy initiatives and approaches on service delivery to Canadians and on the delivery of HR services within departments, agencies and separate employers, including advising Central Agencies whenever capacity issues need to be addressed or taken into account. The HRC will selectively address key elements of the HR framework and key strategic issues affecting the HR function, in accordance with the HRC vision and strategic agenda, which it will set annually in partnership with Central Agencies. The HRC will act as a driver and influencer.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Gestion du personnel (Généralités)
OBS

Le Conseil des ressources humaines (CRH), auparavant le Conseil du renouvellement du personnel (CRP), a été créé en 1992 pour donner aux chefs des ressources humaines et à la collectivité des RH la possibilité d'infléchir les décisions stratégiques liées à la gestion des RH dans la fonction publique. Le CRP a été rebaptisé Conseil des ressources humaines en novembre 1998. Le CRH continuera de consolider son rôle actuel en tant que conseiller stratégique indépendant. En particulier, le CRH s'efforcera d'influencer l'orientation que prendront les organismes centraux à l'égard de l'élaboration des politiques des RH et du développement de la collectivité des RH. Pour bien s'acquitter de ce rôle, le CRH définira les besoins des gestionnaires des RH et les répercussions opérationnelles qu'auront les initiatives et approches des organismes centraux liés aux politiques des RH sur la prestation des services aux Canadiens et sur la prestation des services de RH aux ministères, aux organismes et aux employeurs distincts. Il avisera par ailleurs les organismes centraux que des questions liées à la capacité d'exercer cette fonction devront être prises en compte. Le CRH se penchera de façon sélective sur les principaux éléments du cadre de gestion des RH, et sur les principales questions stratégiques touchant à la fonction de gestion des RH, conformément à la vision et au programme d'activités stratégiques du CRH qu'il établira tous les ans, en collaboration avec les organismes centraux. Le CRH agira comme moteur et agent d'influence.

Key term(s)
  • CRH

Spanish

Save record 32

Record 33 2004-10-04

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Management Control
OBS

Management and Program Services Directorate-Public Health Agency of Canada. The Transfer Payment Services and Accountability Division(TPSAD) promotes modern comptrollership and excellence in management practices by leading initiatives on performance measurement and evaluation, the management of grants and contributions, and management audits of contributions. It coordinates the Branch's work and commitments on sustainable development. It also manages the Population Health Fund, which provides time-limited funding to Canadian non-profit organizations and educational institutions to increase community capacity to address the determinants of health. The Division also provides administrative services for a number of other Health Canada grants and contributions funding programs including the Canadian Breast Cancer Initiative, Prostate Cancer Initiative, the Rural Health Initiative, FAS/FAE Strategic Fund, and the Prevention and Promotion Contribution Program of the Canadian Diabetes Strategy.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Contrôle de gestion
OBS

Direction des services de la gestion et des programmes, Agence de santé publique du Canada. La Division des services de paiement de transfert et de la responsabilisation encourage une approche moderne des fonctions de contrôleur et prône l'excellence dans les pratiques de gestion en assumant la responsabilité d'initiatives relatives à la mesure et à l'évaluation du rendement, à la gestion des subventions et des contributions et à la coordination des vérifications de la gestion des subventions et des contributions. Elle coordonne le travail et les engagements du développement durable pour la Direction générale. Elle gère également le Fonds pour la santé de la population, qui assure le financement de projets d'amélioration de la santé menés à l'échelle nationale par des organismes sans but lucratif et des établissements d'enseignement. La Division offre également des services administratifs à un grand nombre d'autres programmes de financement de Santé Canada, y compris l'Initiative canadienne sur le cancer du sein, le Fonds stratégique pour le SAF/EAF et le Programme de contributions à la prévention et à la promotion de la Stratégie canadienne du diabète.

Spanish

Save record 33

Record 34 2003-01-06

English

Subject field(s)
  • Engineering
  • Astronautics
CONT

NASA awards... contract for Shuttle and Space Station sustaining engineering... in support of the Canadarm, a vital component of the Shuttle, and the Robotic Work Station, a recently delivered product destined for the International Space Station. For these important manned spaceflight products, MDA [MacDonald Dettwiler and Associates Ltd. ] will provide management, engineering resources and services to maintain the integrity of flight hardware, software and ground support equipment.

French

Domaine(s)
  • Ingénierie
  • Astronautique

Spanish

Save record 34

Record 35 2002-05-08

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Decision-Making Process
  • Commercial and Other Bodies (Law)
CONT

Need help from a resource expert? You’ll get it, anytime you call our Knowledge Services Department. Nonmembers pay $50 per call, but members pay nothing to tap into our resource advisors on a wide variety of topics including : salary surveys, stock, 401(k), incentives, FMLA [Family and Medical Leave Act], sales compensation, performance management and work/life issues.

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Processus décisionnel
  • Organismes commerciaux ou non (Droit)
CONT

Le groupe de travail sur l'éthique et les valeurs, dirigé par David [...], expert en ressources, a coordonné la révision et l'expansion des énoncés de valeurs de l'Association qui portent sur le souci de l'autre, la justice et le développement.

Spanish

Save record 35

Record 36 2002-01-08

English

Subject field(s)
  • Personnel Management (General)
CONT

The Career Management Program is a competency-based management approach that concentrates on making an "on-the-job investment" in the people who deliver House of Commons Security Services. Simply put, the program isolates and quantifies the essential behaviours expected of employees in their work and holds employees at all levels accountable for the demonstration and development of those key factors.

French

Domaine(s)
  • Gestion du personnel (Généralités)
CONT

Le Programme de gestion de carrière est une approche de gestion axée sur les compétences et qui a pour objet un «investissement en cours d'emploi» dans les employés qui fournissent les services de sécurité à la Chambre des communes. En termes simples, le programme isole et quantifie les comportements essentiels attendus des employés dans leur travail et tient les employés de tous les niveaux responsables de concrétiser et de développer ces comportements clés.

Spanish

Save record 36

Record 37 2001-07-25

English

Subject field(s)
  • Real Estate
  • Special-Language Phraseology
CONT

Performance management strategy requirements identified in this section describe the general scope of work that the contractor will be required to perform and that PWGSC [Public Works and Government Services Canada] will monitor and assess by measuring performance against key performance indicators(KPIs).

French

Domaine(s)
  • Immobilier
  • Phraséologie des langues de spécialité
CONT

Les exigences énoncées dans la présente section décrivent la portée générale des travaux que l'entrepreneur devra exécuter et que TPSGC [Travaux publics et Services gouvernementaux Canada] surveillera et évaluera en mesurant le rendement obtenu en fonction d'indicateurs de rendement clés (IRC).

Spanish

Save record 37

Record 38 2001-07-25

English

Subject field(s)
  • Property Upkeeping
  • Real Estate
CONT

The contractor will be required to report to PWGSC [Public Works and Government Services Canada] at regular monthly management meetings on the following elements :... planned maintenance work performance and backlog, including legislated maintenance.

French

Domaine(s)
  • Travaux d'entretien de la propriété
  • Immobilier
CONT

Dans le cadre des réunions de gestion mensuelles courantes, l'entrepreneur devra présenter un rapport à TPSGC [Travaux publics et Services gouvernementaux Canada] sur les sujets suivants : [...] la planification et les arriérés qui concerne les travaux d'entretien prévus, y compris l' entretien imposé par la loi.

Spanish

Save record 38

Record 39 2001-07-11

English

Subject field(s)
  • Government Contracts
  • Real Estate
CONT

The Alternate Forms of Delivery initiative involves the contracting out of property management work currently conducted by Public Works and Government Services Canada(PWGSC) in Crown owned and lease-purchase office buildings and warehouses across the country.

French

Domaine(s)
  • Marchés publics
  • Immobilier
OBS

Le projet des autres formes de prestation de services consiste à confier en sous-traitance les travaux de gestion immobilière réalisés à l'heure actuelle par Travaux publics et Services gouvernementaux Canada (TPSGC) dans les immeubles de bureaux et les entrepôts appartenant à l'État et en location-acquisition dans l'ensemble du pays.

Key term(s)
  • projet des autres formes de prestation de services

Spanish

Save record 39

Record 40 2001-06-27

English

Subject field(s)
  • Real Estate
CONT

In accordance with the terms of the contract, the contractor will be paid based upon the approved milestone schedule for all work associated with the property management services portion of the work for a particular month.

French

Domaine(s)
  • Immobilier
CONT

Conformément aux conditions du contrat, on rémunérera l'entrepreneur d'après le calendrier des étapes approuvé pour tous les travaux relatifs à la partie du projet correspondant aux services de gestion immobilière pour un mois en particulier.

Spanish

Save record 40

Record 41 2001-01-26

English

Subject field(s)
  • Public Service
  • Real Estate
OBS

Real Estate Online/Immobilier en direct is a new internet disposal project tracking service which was introduced by RES in June 1999. It allows clients to track the progress of disposals via a user-friendly, client-oriented, national information and communication business tool internet web site using leading edge security to protect customer confidentiality. The first use of web technology in an RPS business application, Real Estate Online/Immobilier en direct is the product of a team combining the real estate skills of RES and the technological expertise of IMD and represents many, many hours of dedicated work by the team members of Real Estate Services(RES) and of Information Management Directorate(IMD).

Key term(s)
  • Real Estate Online Team
  • Real Estate On line Team

French

Domaine(s)
  • Fonction publique
  • Immobilier
OBS

Nouveau site Web des Biens immobiliers de TPSGC [Travaux publics et Services gouvernementaux Canada] qui offrent aux clients un service de suivi des activités d'aliénation des biens immobiliers.

Spanish

Save record 41

Record 42 2000-09-27

English

Subject field(s)
  • Informatics
CONT

Work on systems management services and the attendant standards is ongoing, based predominantly on the... network management framework.

French

Domaine(s)
  • Informatique

Spanish

Save record 42

Record 43 2000-08-23

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Federal Administration
OBS

The Ontario Federal Council has three interrelated priorities :(1) understanding and communicating the changing role of government,(2) our federal public servant, and(3) innovative and creative ways to deliver government services. Of these, the primary focus is on enhancing the understanding of human resources as a management issue and developing and applying knowledge obtained from the work of a number of subcommittees.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Administration fédérale
OBS

Le Conseil fédéral de l'Ontario s'est fixé comme priorités interdépendantes de comprendre et de faire connaître le rôle changeant du gouvernement, le fonctionnaire fédéral, ainsi que des moyens innovateurs et créatifs de fournir les services gouvernementaux. Le point central de ces priorités consiste à mieux comprendre les ressources humaines comme question de gestion, de même qu'à recueillir et appliquer les connaissances obtenues du travail de plusieurs sous-comités.

Spanish

Save record 43

Record 44 2000-03-08

English

Subject field(s)
  • Investment
  • Banking
CONT

Wealth management provides discretionary investment management, trust and estate services, retirement planning and banking services for a domestic client base. Wealth Management helps high net worth clients achieve their financial goals by addressing their total financial picture. Beginning with counselling, our trained Advisors work closely with clients to guide them through every stage of their financial life-cycle. This ranges from building assets and protecting capital to planning for retirement and the transfer of worth through effective estate planning.

French

Domaine(s)
  • Investissements et placements
  • Banque
CONT

Les Services de gestion de patrimoine [...] s'adressent à une clientèle bien nantie et se donnent pour mission d'aider les clients à atteindre leurs objectifs financiers en tenant compte de l'ensemble de leur situation financière. Nous offrons d'abord des conseils par l'intermédiaire de conseillers compétents qui travaillent en rapport étroit avec les clients afin de les guider à toutes les étapes de leur vie financière : constitution d'actif, protection du capital, planification de la retraite et transmission de l'avoir au moyen d'une bonne planification successorale.

Spanish

Save record 44

Record 45 1999-08-23

English

Subject field(s)
  • Government Contracts
  • Law of Contracts (common law)
CONT

Construction management contracts... provide that the contractor is to furnish management and supervisory services... These... may include preparation of contract documents... scheduling of the work, purchasing of items of materials and equipment, taking bids and making recommendations as to awards, and supervising the construction contractors. It may also include engineering services...

French

Domaine(s)
  • Marchés publics
  • Droit des contrats (common law)
OBS

pilotage: Organisation et conduite d'un chantier consistant notamment à définir les tâches à exécuter, à contrôler leur avancement et à rechercher avec les entreprises les solutions à apporter en cas de dépassement des délais prévisionnels.

OBS

[...] la fonction de pilotage [...] peut utilement concerner tous les actes liés à la construction, décisions, études, commandes, etc. Elle est alors assurée par une entité indépendante appelée pilote.

Spanish

Save record 45

Record 46 1997-09-25

English

Subject field(s)
  • Labour and Employment
CONT

Formally incorporated as a nonprofit work cooperative in 1983, ABEL Enterprises experimented with participatory management long before "empowerment" became a buzzword in the human services industry....

French

Domaine(s)
  • Travail et emploi

Spanish

Save record 46

Record 47 1997-02-19

English

Subject field(s)
  • Construction Site Organization
  • Execution of Work (Construction)
CONT

Construction management contracts(...) provide that the contractor is to furnish management and supervisory services(...) These(...) may include preparation of contract documents(...), scheduling of the work, purchasing of items of materials and equipment, taking bids and making recommendations as to awards, and supervising the construction contractors. It may also include engineering services(...)

French

Domaine(s)
  • Organisation des chantiers
  • Exécution des travaux de construction
CONT

[...] la fonction de pilotage [...] peut utilement concerner tous les actes liés à la construction, décisions, études, commandes, etc. Elle est alors assurée par une entité indépendante appelée pilote.

DEF

Organisation et conduite d'un chantier consistant notamment à définir les tâches à exécuter, à contrôler leur avancement et à rechercher avec les entreprises les solutions à apporter en cas de dépassement des délais prévisionnels.

Spanish

Save record 47

Record 48 1996-12-17

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Informatics
OBS

A blueprint for achieving Public Work and Government Services Canada's(PWGSC) vision of the information management(IM) and information technology(IT) services it needs to support its business for the next five years. The IM/IT Architecture defines a multi tiered, distributed, co-operative IM/IT environment with the flexibility to use new technology capabilities as they become practical and cost-effective.

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Informatique
OBS

Plan directeur visant à permettre à Travaux publics et Services gouvernementaux Canada (TPSGC) de réaliser sa vision pour ce qui est des services de gestion de l'information (GI) et de technologie de l'information (TI) dont il a besoin pour appuyer ses activités au cours des cinq prochaines années. On y présente un environnement de GI-TI à multiples niveaux, réparti et coopératif ayant la souplesse nécessaire pour utiliser de nouvelles applications technologiques quand celles-ci deviennent utiles et rentables.

Spanish

Save record 48

Record 49 1996-12-17

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Office Automation
OBS

Title of a publication which identifies the platform(computers and operating systems) and products(software and hardware) that currently provide PWGSC' s [Public Work and Government Services Canada] IM/IT [information management/information technology] capability, those that will provide this capability in the near future, and how the Department plans to accomplish the required changes.

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Bureautique
OBS

Titre d'une publication qui présente des plates-formes (ordinateurs et systèmes d'exploitation) et des produits (logiciels et matériel) qu'utilisent actuellement les services de GI-TI [gestion de l'information-technologie de l'information] de Travaux publics et Services gouvernementaux Canada (TPSGC), de ceux qu'ils utiliseront dans les années qui viennent et de la façon dont le Ministère compte faire la transition nécessaire.

Spanish

Save record 49

Record 50 1996-12-17

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Office Automation
OBS

Title of a publication which defines technology standards that provide strategic direction for the continued development of Public Work and Government Services Canada(PWGSC) information management(IM) and information technology(IT) infrastructure.

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Bureautique
OBS

Titre d'une publication qui définit les normes technologiques qui guident l'orientation stratégique du développement continu de l'infrastructure de la gestion de l'information (GI) et de la technologie de l'information (TI) de Travaux publics et Services gouvernementaux Canada (TPSGC).

Spanish

Save record 50

Record 51 1996-04-15

English

Subject field(s)
  • Private-Sector Bodies and Committees
OBS

In 1993, BC TELECOM established Discovery Learning Services to work with the education community in the introduction, management and support of computer-based resources for teachers and students. Services include planning, design, learning resources, training and support and Internet access.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités du secteur privé
OBS

En 1993, BC TELECOM a formé le service pédagogique Discovery Learning Services afin de collaborer avec les milieux éducatifs en vue de l'introduction, la gestion et le soutien de ressources informatiques destinés aux enseignants et aux élèves. Les services comprennent la planification, la conception, les ressources pédagogiques, la formation, le soutien et l'accès à l'Internet.

Spanish

Save record 51

Record 52 1980-07-08

English

Subject field(s)
  • Position Titles
OBS

In this capacity, he will undertake special studies with respect to planning further possible computer system applications and their relation to future computer work loads. He will also coordinate studies concerning charges to any profit centres established and its possible application to the total Management Services function.

French

Domaine(s)
  • Titres de postes
OBS

À ce titre, il dirigera les études spéciales concernant la recherche d'applications possibles du réseau informatique et de leurs conséquences sur la charge de travail des ordinateurs. Il est également chargé de coordonner les études concernant l'imputation des frais aux entités commerciales existantes et l'extension de cette formule à l'ensemble des Services de Gestion.

Spanish

Save record 52

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