TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

AWARENESS STRATEGY [22 records]

Record 1 2025-04-11

English

Subject field(s)
  • Advertising Techniques
  • Internet and Telematics
CONT

Interactive advertising refers to a type of marketing strategy that encourages active engagement from consumers rather than simply delivering a passive message. It allows users to interact with the content or advertisement in various ways, such as clicking, swiping, dragging, or providing input. Interactive ads often utilize digital technology and platforms to create immersive experiences, such as interactive videos, quizzes, polls, games, or augmented reality(AR) experiences. The goal of interactive advertising is to enhance user engagement, increase brand awareness, and drive desired actions, such as clicks, sign-ups, or purchases, by providing an engaging and personalized experience for the audience.

French

Domaine(s)
  • Techniques publicitaires
  • Internet et télématique
CONT

La publicité interactive regroupe les formes de publicités permettant à l'individu de réagir immédiatement au message publicitaire auquel il est soumis. Initialement le terme de publicité interactive a été utilisé pour désigner les campagnes publicitaires diffusées sur Internet par le biais de bandeaux publicitaires. L'interaction prend alors la forme d'un clic et permet d'avoir immédiatement plus d'informations, voire de réaliser un achat. Les formes de publicités interactives se sont ensuite diversifiées sur Internet à travers les liens commerciaux, les publicités sur les réseaux sociaux, les vidéos, etc.

Spanish

Save record 1

Record 2 2024-12-13

English

Subject field(s)
  • Titles of Documents and Works
  • Rights and Freedoms
OBS

"Building a Foundation for Change : Canada's Anti-Racism Strategy 2019–2022" is guided by a vision of Canada where all Canadians benefit from equitable access to and participation in the economic, cultural, social and political spheres. It builds a foundation for long-term actionby supporting three guiding principles : demonstrating federalleadership[, ] empowering communities [and] building awareness and changing attitudes.

Key term(s)
  • Building a Foundation for Change
  • Canada’s Anti-Racism Strategy 2019–2022

French

Domaine(s)
  • Titres de documents et d'œuvres
  • Droits et libertés
OBS

«Construire une fondation pour le changement : la Stratégie canadienne de lutte contre le racisme 2019–2022» est orientée par la vision d'un Canada où tous les Canadiens bénéficient d'un accès et d'une participation équitables aux sphères économique, culturelle, sociale et politique. Elle jette les bases d'une action à long terme en soutenant les trois principes directeurs suivants : faire preuve de leadership fédéral[,] habileter les communautés [et] sensibiliser et changer les attitudes.

Key term(s)
  • Construire une fondation pour le changement
  • la Stratégie canadienne de lutte contre le racisme 2019–2022

Spanish

Save record 2

Record 3 2020-06-23

English

Subject field(s)
  • Advertising Techniques
  • Marketing Research
  • Merchandising Techniques
CONT

The Government will also launch a branding strategy to raise awareness of the advantages of investing in Canada. As part of this effort, the Government will continue its successful Team Canada trade missions and launch Investment Team Canada missions to the United States and Europe.

French

Domaine(s)
  • Techniques publicitaires
  • Étude du marché
  • Techniques marchandes
CONT

Le gouvernement lancera également une stratégie d'image de marque pour sensibiliser les investisseurs aux avantages qu'ils auraient à choisir le Canada. À cette fin, il continuera à mener des missions commerciales d'Équipe Canada, qui connaissent du succès, et il projette des missions d'Équipe Canada Investissement aux États-Unis et en Europe.

Spanish

Save record 3

Record 4 2017-02-08

English

Subject field(s)
  • Titles of Courses
  • Constitutional Law
OBS

A comprehensive training strategy guided the implementation of a new privacy training module during fiscal year 2004-2005. The first phase was launched with a three-hour course, "Privacy : It's all about us. "This course, which is available to all Health Canada employees, is raising awareness of the importance of privacy in the workplace and in the delivery of programs and services.

Key term(s)
  • Privacy

French

Domaine(s)
  • Titres de cours
  • Droit constitutionnel
OBS

Une stratégie de formation complète a orienté la mise en œuvre d'un nouveau module de formation en protection des renseignements personnels au cours de l'exercice 2004-2005. La première phase a été lancée par un cours de trois heures intitulé « La protection des renseignements personnels : ça nous concerne tous ». Ce cours, accessible à tout le personnel de Santé Canada, vise à les sensibiliser à l'importance de la protection des renseignements personnels au sein de leur milieu de travail et lorsqu'ils exécutent des programmes et fournissent des services.

Key term(s)
  • La protection des renseignements personnels

Spanish

Save record 4

Record 5 2017-02-08

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Training of Personnel
  • Cancers and Oncology
OBS

Health Canada. The Professional Education Strategy flowed from a recommendation of the 1993 National Forum on Breast Cancer, aims at developing and implementing communication skills training for practising health professionals. The training focusses on interactions between family physicians, radiologists, surgeons and oncologists and their patients and stresses respect for individual rights and the importance of shared decision-making. A one-hour presentation kit, Talking Tools 1, was developed and distributed widely to the Deans, the offices of Continuing Medical Education(CME) and the Departments of Family Medicine of the medical schools and to numerous community-based hospital departments of CME. The kit is designed as an interactive presentation for practising physicians by practising physicians to raise awareness of the importance of communication skills and of the fact that these skills can be taught and learnt.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Perfectionnement et formation du personnel
  • Cancers et oncologie
OBS

Santé Canada. La Stratégie axée sur la formation des professionnels découle d'une recommandation du Forum national sur le cancer du sein de 1993, vise à concevoir et à mettre en œuvre des méthodes de formation aux techniques de communication pour les professionnels de la santé. L'accent est mis sur l'interaction entre les médecins de famille, les radiologistes, les chirurgiens, les oncologues et les patientes, et sur le respect des droits de la personne et l'importance de la prise de décisions partagée. Une trousse conçue pour des exposés d'une heure, Outils de communication 1, a été produite. Elle a été largement diffusée dans les universités, auprès des doyens et dans les bureaux d'enseignement médical continu (EMC) et les départements de médecine familiale, et dans de nombreux services d'EMC d'hôpitaux communautaires. C'est un instrument interactif, qui permet à des praticiens de sensibiliser leurs confrères à l'importance de bien communiquer, tout en leur montrant que c'est un art qui peut s'enseigner et s'apprendre.

Key term(s)
  • Stratégie de formation professionnelle

Spanish

Save record 5

Record 6 2017-02-07

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Labour and Employment
OBS

Human Resources and Skills Development Canada's Youth Awareness provides financial assistance to sponsors to design projects that respond to specific labour market requirements and adjustments. Through Youth Awareness sponsors, employers, communities and youth will also develop a heightened awareness of youth as the workforce of the future. Youth Awareness complements the Youth Employment Strategy. Youth Awareness projects do not have direct participants, however, youth are normally the target audience for a Youth Awareness project.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Travail et emploi
OBS

Sensibilisation jeunesse de Ressources humaines et Développement des compétences Canada offre de l'aide financière aux promoteurs pour créer des projets répondant aux exigences spécifiques du marché du travail et à ses ajustements. Par moyen de Sensibilisation jeunesse les promoteurs, les communautés et les jeunes développent aussi une meilleure compréhension du rôle de jeunes en tant que main-d'œuvre de demain. Sensibilisation jeunesse est exécuté en conjonction avec Stratégie emploi jeunesse. Sensibilisation jeunesse n'a pas de participants directs, cependant, les jeunes sont habituellement le public cible des projets Sensibilisation jeunesse.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Títulos de programas federales (Gobierno canadiense)
  • Trabajo y empleo
Save record 6

Record 7 2017-01-12

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Tobacco Industry
  • Drugs and Drug Addiction
OBS

The Tobacco Demand Reduction Strategy(TDRS) [administered by Health Canada] was a three-year strategy introduced by the Federal Government in February 1994 to minimize the anticipated negative impact of tax cuts on the consumption of tobacco products. Several means of intervention were used under the TDRS to discourage smoking, including legislation and enforcement, public education and awareness, funding of community projects, media campaigns and research.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Industrie du tabac
  • Drogues et toxicomanie
OBS

La Stratégie de réduction de la demande de tabac (SRDT) [administrée par Santé Canada] est uen stratégie triennale que le gouvernement fédéral a lancée en février 1994 en vue de minimiser les effets néfastes anticipés des réductions des taxes à la consommation sur les produits du tabac. Plusieurs moyens d'intervention ont été mis en œuvre dans le cadre de la SRDT en vue de décourager le tabagisme, notamment des mesures législatives et répressives, des mesures d'éducation et de sensibilisation du public, le financement de projets communautaires, des campagnes médiatiques et de la recherche.

Spanish

Save record 7

Record 8 2017-01-12

English

Subject field(s)
  • Titles of International Programs
  • Sociology of persons with a disability
Key term(s)
  • Long-term Strategy to Implement the World Programme of Action concerning Disabled Persons to the Year 2000 and Beyond
  • Long-term Strategy to Implement the World Program of Action concerning Disabled Persons to the Year 2000 and Beyond
  • Long-Term Strategy
  • Long-Term Strategy to Further the Implementation of the World Program of Action concerning Disabled Persons to the Year 2000 and Beyond: Towards a Society for All
  • Long-Term Strategy to Further the Implementation of the World Program of Action concerning Disabled Persons to the Year 2000 and Beyond : Towards a Society for All-from Awareness to Action

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes internationaux
  • Sociologie des personnes handicapées
Key term(s)
  • Stratégie à long terme pour la mise en œuvre du Programme d'action mondial concernant les personnes handicapées d'ici à l'an 2000 et au-delà

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Títulos de programas internacionales
  • Sociología de las personas con discapacidad
OBS

Intercambiable con: Estrategia a largo plazo para ejecutar el Programa de acción mundial para los impedidos hasta el año 2000 y posteriormente.

Key term(s)
  • Estrategia a largo plazo para ejecutar el Programa de acción mundial para los impedidos hasta el año 2000 y posteriormente
Save record 8

Record 9 2015-05-11

English

Subject field(s)
  • Management Operations (General)
CONT

The Engagement Strategy for the PSMA [Public Service Modernization Act] is an integral part of the overall PSMA Change Management Framework. The Engagement Strategy works in symbiosis with the Communications Strategy and is key to providing PSMA stakeholders with information, awareness, and understanding about the fundamental PSMA changes so they can exert their own leadership on the PSMA within their areas of influence.

OBS

engagement: term used in the context of the Blueprint 2020 vision of the Government of Canada.

PHR

Employee engagement.

PHR

Build engagement.

French

Domaine(s)
  • Opérations de la gestion (Généralités)
CONT

La stratégie de mobilisation relative à la LMFP [Loi sur la modernisation de la fonction publique] fait partie intégrante du Cadre de gestion du changement qui s'y rapporte. Elle va de pair avec la stratégie de communications et joue un rôle essentiel pour informer et sensibiliser les intervenants concernés par la LMFP des changements fondamentaux que celle-ci entraîne, et les leur faire comprendre, afin qu'ils puissent exercer leur propre leadership à l'égard de la LMFP dans leur champ d'influence.

OBS

mobilisation : terme utilisé dans le contexte de la vision pour Objectif 2020 du gouvernement du Canada.

PHR

Mobilisation des employés.

PHR

Favoriser la mobilisation.

Spanish

Save record 9

Record 10 2014-12-12

English

Subject field(s)
  • Titles of Provincial Government Programs (Canadian)
  • Provincial Administration
OBS

The Caring Partnerships Program is coordinated by the Muriel McQueen Fergusson Foundation, to develop and monitor a strategy to mobilize communities to raise public awareness of family violence.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes de gouvernements provinciaux canadiens
  • Administration provinciale
OBS

Le Programme des liens d'affection entre partenaires est coordonné par la Fondation Muriel McQueen Fergusson et a pour but d'élaborer et de suivre la mise en œuvre d'une stratégie visant à mobiliser les collectivités dans le but d'accroître la sensibilisation du public aux problèmes de violence familiale.

Spanish

Save record 10

Record 11 2012-06-21

English

Subject field(s)
  • Committees and Boards (Admin.)
  • Federal Administration
CONT

At the federal level, an interdepartmental working group is in the process of developing a national strategy, addressing prevention, detection, enforcement and public awareness of counterfeit goods offences, as well as the possibility of amending existing legislation in order to allow for more rigorous enforcement of such offences, especially at the Canadian border.

French

Domaine(s)
  • Comités et commissions (Admin.)
  • Administration fédérale
CONT

En réponse à cette demande, l'École a entrepris de chercher des partenaires potentiels, et le projet a commencé avec la création d'un groupe de travail interministériel chargé de cerner les pratiques émergentes en dotation collective et de les documenter.

Spanish

Save record 11

Record 12 2011-12-22

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Organization Planning
OBS

Health Canada, Human Resources Services Directorate. The Planning, Diversity, Recruitment and Retention Division is responsible for : Government-wide HR reform initiatives, Human resources planning, research and analysis, Retention studies and strategy, Recruitment mechanisms including : Outreach, Monitoring, Demographic, and Gap analysis. The Division is also responsible for : Staffing policy development and program administration, Enhancing Health Canada's capacity in the area of staffing(advice and expert training), Diversity and Employment Equity(EE)(Policy), Awareness activities and related courses, and Official Languages(O. L.)(Policy) Parts IV, V and VI including complaints and language training.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Planification d'organisation
OBS

Santé Canada, Direction des services en ressources humaines. La Division de la planification, de la diversité, du recrutement et du maintien en poste est responsable : des initiatives de réforme en RH à l'échelle du gouvernement; de la planification, de la recherche et de l'analyse de ressources humaines; d'études et de stratégie de maintien en poste; de mécanismes de recrutement y compris : les programmes d'extension, du contrôle, de l'analyse démographique et de l'écart. La Division est aussi responsable : de l'élaboration de politiques de dotation et d'administration des programmes; de l'amélioration de la capacité de Santé Canada dans le domaine de la dotation (conseils et spécialisation organisationnelle); de la diversité et de l'équité en matière d'emploi (ÉE) (Politique), d'activités de sensibilisation et de cours connexes; des parties IV, V et VI des langues officielles (L.O.) (Politique) y compris les plaintes et la formation linguistique.

Spanish

Save record 12

Record 13 2009-09-07

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Organization Planning
  • Internet and Telematics
OBS

The purpose of the strategy is to : give guidance on developing content for the World Wide Web, encourage wider use of the Web by organizations within the Department, and increase awareness of the importance of the Web as a means of effective communications with partners, clients and stakeholders.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Planification d'organisation
  • Internet et télématique
OBS

Les objectifs de la Stratégie sont les suivants : donner une orientation à la conception de documents Web; promouvoir l'exploitation du Web au sein du Ministère; sensibiliser davantage les gens à l'importance du Web comme moyen de communication efficace avec les partenaires et les clients du Ministère et avec toute autre partie intéressée.

Spanish

Save record 13

Record 14 - external organization data 2008-06-05

English

Subject field(s)
  • Management Theory
  • Compartment - Canadian Nuclear Safety Commission
CONT

A strategy of engagement and action....-We will seek to build an environment of awareness, reflection, dialogue and action on ethics and ethical issues.

French

Domaine(s)
  • Théories de la gestion
  • Tiroir - Commission canadienne de sûreté nucléaire
CONT

Une stratégie d'engagement et d'action. [...] - Nous chercherons à établir un environnement de prise de conscience, de réflexion, de dialogue et d'action qui sera éclairé par l'éthique et tiendra compte des enjeux d'éthique.

Spanish

Save record 14

Record 15 - external organization data 2007-10-12

English

Subject field(s)
  • Corporate Management
  • Compartment - Canadian Nuclear Safety Commission
CONT

Our Strategy : To strengthen awareness and understanding of the CNSC Values and Ethics Strategy and some tools and techniques to help you.

French

Domaine(s)
  • Gestion de l'entreprise
  • Tiroir - Commission canadienne de sûreté nucléaire
CONT

Notre stratégie : Renforcer la prise de conscience et la compréhension de la stratégie de valeurs et d'éthique de la CCSN; disposer d'outils et de techniques à l'appui.

Spanish

Save record 15

Record 16 2007-10-10

English

Subject field(s)
  • Communication and Information Management
CONT

In the action plan it is currently developing to address this file, Public Works and Government Service Canada will improve its communication and awareness strategy so that tenants are able to offer their services in both official languages.

French

Domaine(s)
  • Gestion des communications et de l'information
CONT

Dans le cadre du plan d'action qu'il est à élaborer à l'égard de ce dossier, Travaux publics et Services gouvernementaux Canada améliorera sa stratégie de communication et de sensibilisation afin que les locataires puissent offrir leurs services dans les deux langues officielles.

Spanish

Save record 16

Record 17 2001-02-27

English

Subject field(s)
  • Advertising Techniques
CONT

Developed first research system-brand strategy and positioning, copy pre-testing, response analysis, in-market tracking-to assure effectiveness of advertising before placement and measure impact on awareness, attitudes and behavior(sales) over time.

Key term(s)
  • copy pretesting

French

Domaine(s)
  • Techniques publicitaires
Key term(s)
  • pré-test d'un message publicitaire

Spanish

Save record 17

Record 18 2000-03-13

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
OBS

... which will develop a strategy to build awareness and understanding of climate change and encourage appropriate action. National Climate Change Process.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
OBS

... qui élaborera une stratégie pour susciter la sensibilisation aux changements climatiques et leur compréhension, et encouragera les mesures appropriées. Processus national sur le changement climatique.

Spanish

Save record 18

Record 19 1998-02-04

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Regulations and Standards (Food)

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Réglementation et normalisation (Alimentation)

Spanish

Save record 19

Record 20 1996-04-22

English

Subject field(s)
  • Merchandising Techniques
OBS

The Blue-Bag-It Program is a highly effective low-maintenance marketing strategy, increasing the awareness and importance of the three R's in the world today : Reduce-Reuse-Recycle.

French

Domaine(s)
  • Techniques marchandes

Spanish

Save record 20

Record 21 1996-04-22

English

Subject field(s)
  • Merchandising Techniques
  • Social Services and Social Work
CONT

The Blue-Bag-It Program is a highly effective low maintenance marketing strategy increasing the awareness and importance of the three R's in the world today : Reduce-Reuse-Recycle. Two major benefits for the participating malls so far have been increased customer traffic and an improved community spirit... In addition to being an excellent marketing tool for malls, businesses and community groups, the program is also the perfect platform for the Salvation Army to re-emerge and present a new 90's face to the public.

French

Domaine(s)
  • Techniques marchandes
  • Services sociaux et travail social
OBS

Renseignement fourni par l'Armée du Salut.

Spanish

Save record 21

Record 22 1990-12-07

English

Subject field(s)
  • Titles of Documents and Works

French

Domaine(s)
  • Titres de documents et d'œuvres

Spanish

Save record 22

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2025
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: