TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

EARLY CHILDHOOD CARE EDUCATION [9 records]

Record 1 2018-03-08

English

Subject field(s)
  • Non-Gov. Provincial Bodies and Committees (Canadian)
  • Indigenous Peoples
OBS

The British Columbia Aboriginal Child Care Society(BCACCS) is committed to nurturing excellence through community outreach, training, education, research and advocacy, to ensure every Aboriginal child in BC has access to spiritually enriching, culturally relevant, high quality early childhood development services.

OBS

BC Aboriginal Child Care Society (BCACCS) was established in 1996 ...

Key term(s)
  • British Columbia ACCS
  • Aboriginal Child Care Society British Columbia
  • Aboriginal Child Care Society BC

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités provinciaux non gouv. canadiens
  • Peuples Autochtones
Key term(s)
  • British Columbia ACCS
  • Aboriginal Child Care Society British Columbia
  • Aboriginal Child Care Society BC

Spanish

Save record 1

Record 2 2017-04-19

English

Subject field(s)
  • Various Proper Names
  • Education (General)
Universal entry(ies)
4214
classification system code, see observation
OBS

Early childhood educators plan, organize and implement programs for children between the ages of infancy and 12 years. Early childhood educator assistants provide care for infants and preschool-to school-age children under the guidance of early childhood educators. Early childhood educators and assistants lead children in activities to stimulate and develop their intellectual, physical and emotional growth and ensure their security and well-being. They are employed in child-care centres, daycare centres, kindergartens, agencies for exceptional children and other settings where early childhood education services are provided. Supervisors of early childhood educators and assistants are included in this unit group.

OBS

4214: classification system code in the National Occupational Classification.

French

Domaine(s)
  • Appellations diverses
  • Pédagogie (Généralités)
Entrée(s) universelle(s)
4214
classification system code, see observation
OBS

Les éducateurs de la petite enfance planifient, organisent et mettent en œuvre des programmes pour enfants âgés entre 0 et 12 ans. Les aides-éducateurs de la petite enfance s'occupent des nourrissons et des enfants d'âge préscolaire et scolaire sous la direction des éducateurs de la petite enfance. Les éducateurs et les aides-éducateurs de la petite enfance font participer les enfants à des activités afin de stimuler leur développement intellectuel, physique et affectif en assurant leur sécurité et leur bien-être. Ils travaillent dans des centres de la petite enfance, des garderies, des maternelles, des organismes pour l'enfance en difficulté et dans d'autres milieux où des services d'éducation de la petite enfance sont fournis. Les superviseurs d'éducateurs et d'aides-éducateurs de la petite enfance sont compris dans ce groupe de base.

OBS

4214 : code du système de classification de la Classification nationale des professions.

Spanish

Save record 2

Record 3 2017-03-14

English

Subject field(s)
  • Organizations, Administrative Units and Committees
  • Sociology of Childhood and Adolescence
OBS

Mission of the Association: ECCENB, with all its members, represents, supports and promotes licensed early learning and child care services of all communities in New Brunswick.

French

Domaine(s)
  • Organismes, unités administratives et comités
  • Sociologie de l'enfance et de l'adolescence
OBS

Mission de l'Association : ECCENB, avec tous ses membres, représente, soutient et fait la promotion des services de garde éducatifs agréés de toutes les communautés du Nouveau-Brunswick.

Spanish

Save record 3

Record 4 2011-10-20

English

Subject field(s)
  • Education (General)
DEF

A programme that, in addition to providing children with care, offers a structured and purposeful set of learning activities either in a formal institution ... or as part of a non-formal child development programme.

CONT

ECCE [early childhood care and education] programmes are normally designed for children from age three and include organized learning activities that constitute on average the equivalent of at least two hours per day and 100 days per year.

French

Domaine(s)
  • Pédagogie (Généralités)
DEF

Programme dispensant, en plus de la protection des enfants, une gamme d'activités délibérées et structurées d'apprentissage qui peuvent être assurées aussi bien dans un établissement d'enseignement formel [...] que dans le cadre d'un programme d'éveil non-formel.

CONT

Les programmes de PEPE [protection et éducation de la petite enfance] sont habituellement destinés aux enfants âgés à partir de 3 ans et comprennent des activités d'apprentissage dont la durée doit s'élever en moyenne à l'équivalent d'au moins deux heures par jour et de 100 jours par an.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Pedagogía (Generalidades)
DEF

Programa que, además de prestar cuidados a los niños, ofrece una serie de actividades de aprendizaje concebidas y estructuradas que podrían ofrecerse tanto en un establecimiento de enseñanza formal [...] como en un programa no formal de desarrollo del niño.

CONT

Los programas de CEPI van destinados habitualmente a los niños a partir de 3 años y comprenden actividades de aprendizaje cuya duración promedio es el equivalente a al menos dos horas diarias y 100 días por año.

OBS

cuidado y educación de la primera infancia: término, definición y contexto extraídos del Manual de Instrucciones para completar los Cuestionarios sobre Estadísticas de Educación - 2003, del Instituto de Estadística de la UNESCO

Save record 4

Record 5 2010-08-30

English

Subject field(s)
  • Education (General)
  • Continuing Education
DEF

A program that has been designed and implemented to respond to identified reading, writing, and other literacy problems facing children, their parents, and other family members.

CONT

Family literacy programs can fruitfully be linked with early childhood education and care programs in educationally disadvantaged areas. This is particularly important because the parents’ role in skills acquisition is critical especially in the first years and during the pre-school period.

French

Domaine(s)
  • Pédagogie (Généralités)
  • Éducation permanente
CONT

Le programme d'alphabétisation familiale est un espace d'éducation pour la famille mais également un cadre d'échange et de partage pour la communauté. L'alphabétisation familiale consiste [...] à articuler les apprentissages instrumentaux des femmes et l'éducation des enfants à la communication parentale.

Spanish

Save record 5

Record 6 2008-08-26

English

Subject field(s)
  • Non-Gov. Provincial Bodies and Committees (Canadian)
  • Sociology of the Family
OBS

The Ontario Coalition for Better Child Care(OCBCC) was founded in 1981 to advocate for universally accessible, quality, non-profit regulated child care in the province of Ontario. The Coalition is a public awareness organization and a non-partisan political action group, we work to bring the benefits of early childhood education and care to the attention of the public, and policy makers.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités provinciaux non gouv. canadiens
  • Sociologie de la famille

Spanish

Save record 6

Record 7 2008-02-18

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Education (General)
OBS

October 2004. The Country Note for Canada is the outcome of an intensive review of early childhood policies and services in Canada by an OECD review team in September/October 2003. The review was initiated by an invitation to the OECD Directorate for Education from the Department of Social Development, Canada, and centred on the provinces of Prince Edward Island, British Columbia, Saskatchewan and Manitoba.

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Pédagogie (Généralités)
OBS

Octobre 2004. Cette Note de présentation du Canada est le résultat de l'examen minutieux des politiques et services liés à la petite enfance du Canada effectué par une équipe d'examen de l'OCDE en septembre-octobre 2003. Cet examen, entrepris à la suite d'une invitation lancée à la Direction de l'éducation de l'OCDE par le ministère du Développement social Canada, portait principalement sur les provinces de l'Île-du-Prince-Édouard, de Colombie-Britannique, de la Saskatchewan et du Manitoba.

Spanish

Save record 7

Record 8 2006-01-11

English

Subject field(s)
  • Private-Sector Bodies and Committees
  • Education (General)
OBS

The Association of Early Childhood Educators, Ontario began as a grassroot organization in 1950. It evolved from growing demand for childcare after WWII, absence of government regulations and lack of formal training. AECEO members are dedicated to creating awareness and respect for the education and care of young children in Ontario.

OBS

Titles and abbreviations confirmed by the association.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités du secteur privé
  • Pédagogie (Généralités)
OBS

Appellations et abréviations confirmées par l'organisme.

Spanish

Save record 8

Record 9 2005-12-05

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Government Accounting
  • Public Sector Budgeting
  • Education (General)
OBS

The CHST replaces the Established Programs Financing (EPF) and the Canada Assistance Plan (CAP) starting in 1996-97. Information found in the Estimates of the Department of Finance.

OBS

Federal transfer provided to provinces and territories in support of provincial health care, post-secondary education, social assistance and social services, including early childhood development and early learning and child care. On April 1, 2004, the CHST was replaced by the Canada Health Transfer(CHT) in support of health care and the Canada Social Transfer(CST) in support of other social programs previously supported by the CHST.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Comptabilité publique
  • Budget des collectivités publiques
  • Pédagogie (Généralités)
OBS

Le TCSPS remplace le Financement des programmes établis (FPE) et le Régime d'assistance publique du Canada (RAPC) à compter de 1996-1997. Information trouvée dans le Budget des dépenses du ministère des Finances.

OBS

Transfert fédéral accordé aux provinces et territoires pour appuyer les soins de santé, l'enseignement postsecondaire, l'aide sociale et les services sociaux dans les provinces, y compris les services de développement de la petite enfance et d'apprentissage et de garde des jeunes enfants dans les provinces. Le 1er avril 2004, le TCSPS (Transfert canadien en matière de santé et de programmes sociaux) a été remplacé par le Transfert canadien en matière de santé (TCS) pour l'appui des soins de santé et par le Transfert canadien en matière de programmes sociaux (TCPS) pour l'appui des autres programmes sociaux, qui auparavant étaient soutenus par le TCSPS.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Títulos de programas federales (Gobierno canadiense)
  • Contabilidad pública
  • Presupuestación del sector público
  • Pedagogía (Generalidades)
Save record 9

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