TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

FACE-TO-FACE COMMUNICATION [13 records]

Record 1 2024-08-29

English

Subject field(s)
  • Information Processing (Informatics)
  • Internet and Telematics
  • Mental health and hygiene
CONT

The term e-mental health refers to the use of the internet and other electronic communication technologies to deliver mental health information and care. E-mental health services are an effective and complementary option to traditional face-to-face mental health support. By providing accessible and convenient assistance, e-mental health can play an important role for patients seeking help.

French

Domaine(s)
  • Traitement de l'information (Informatique)
  • Internet et télématique
  • Hygiène et santé mentales
CONT

Le terme «cybersanté mentale» renvoie à l'utilisation d'Internet et d'autres technologies de communication électronique pour fournir des soins et de l'information en matière de santé mentale. Les services de cybersanté mentale sont une solution efficace et complémentaire aux soins de santé mentale traditionnels offerts en personne. En fournissant un soutien accessible et pratique, les outils de cybersanté mentale peuvent jouer un rôle déterminant pour les patients ayant besoin d'aide.

Spanish

Save record 1

Record 2 2023-03-31

English

Subject field(s)
  • Decision-Making Process
  • Group Dynamics
  • Meetings and Assemblies (Administration)
CONT

The wideband Delphi method involves greater interaction and more communication between participants than the classic Delphi approach. Group discussion occurs between rounds in which participants illuminate their statements and opinions. Traditional Delphi studies avoid face-to-face meetings to elicit genuine opinions and anonymous input. However, the wideband Delphi estimation panel discussion stage can clarify the major issues when "judgmental information is indispensable[, "] and is used to seek all requirements as "informed judgment[. "]

Key term(s)
  • face to face Delphi

French

Domaine(s)
  • Processus décisionnel
  • Dynamique des groupes
  • Réunions et assemblées (Administration)
CONT

Conférence Delphi (aussi «Delphi en face à face» ou Delphi collectif). Cette version collective en face à face laisse plus de place à la discussion et aux débats et prend moins de temps que la [méthode Delphi] traditionnelle. Cependant, les participants doivent renoncer à tout anonymat.

Key term(s)
  • Delphi en face-à-face

Spanish

Save record 2

Record 3 2019-12-13

English

Subject field(s)
  • PAJLO
  • Alternative Dispute Resolution
  • Internet and Telematics
CONT

Online mediation, as opposed to face-to-face mediation, is conducted over the Internet using mostly electronic means of communication. Online mediation globally mirrors the offline world in the array of strategies, styles, and services that are provided, though only one online provider explicitly applies recognized standards drafted for offline mediation.

Key term(s)
  • on-line mediation

French

Domaine(s)
  • PAJLO
  • Modes substitutifs de résolution des différends
  • Internet et télématique
OBS

médiation en ligne : désignation normalisée par le Comité de normalisation, Promotion de l'accès à la justice dans les deux langues officielles (PAJLO).

Spanish

Save record 3

Record 4 2017-06-08

English

Subject field(s)
  • Communication and Information Management
CONT

Push communication. This kind of communication is from sender to receiver. This is preferable when you give out information but are not looking for an immediate response or if the matter you are trying to convey is not urgent or sensitive either.... Push communication involves : memos, letters, emails, reports, faxes, etc. It is not face-to-face but mainly through some written medium.

French

Domaine(s)
  • Gestion des communications et de l'information

Spanish

Save record 4

Record 5 2016-06-27

English

Subject field(s)
  • Industrial and Economic Psychology
  • Personnel Management (General)
DEF

A systematic, private, and face-to-face communication process between a counsellor(or a supervisor or manager) and an employee.

OBS

It is used to: (1) gain understanding into the causes and nature of any problem or dissatisfaction involving the employee and the organization; (2) provide help to release feelings; and (3) give psychological support to help the employee to do something about his problems, if possible.

Key term(s)
  • employee counseling

French

Domaine(s)
  • Psychologie industrielle et économique
  • Gestion du personnel (Généralités)
DEF

Processus de communication, méthodique, privé et direct entre un conseiller (ou un surveillant ou un administrateur) et un employé.

OBS

Il a pour objet de (1) comprendre les causes et la nature des problèmes ou insatisfaction concernant l'employé ou l'entreprise; (2) aider à réduire les tensions; (3) aider psychologiquement l'employé à régler ses problèmes, si possible.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Psicología económica e industrial
  • Gestión del personal (Generalidades)
CONT

[...] se recomienda implementar en la organización programas de asistencia al empleado (PAE), los cuales fueron originalmente creados para personas alcohólicas, pero que en la actualidad se utilizan para las personas que padecen adicción al trabajo. Estos programas ofrecen servicios de asesoramiento para el empleado dentro de la organización.

Save record 5

Record 6 2016-03-22

English

Subject field(s)
  • Psychology of Communication
  • Education Theory and Methods
  • Oral Presentations
CONT

Oral communication means... communication through the spoken word. It is the method you use in conversation-in your work and in your social life. It is the most direct method of communication, particularly on a face-to-face basis. You will make extensive use of oral communication in conducting sessions and meetings.

OBS

Oral communication is restricted to the spoken word, whereas verbal communication could be by written or spoken word.

French

Domaine(s)
  • Psychologie de la communication
  • Théories et méthodes pédagogiques
  • Exposés et communications orales
CONT

Dans l'enseignement traditionnel, axé sur la communication orale et écrite, le manuel n'est pas considéré comme une «aide». Au contraire, il constitue une des composantes de la leçon [...]

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Psicología de la comunicación
  • Teorías y métodos pedagógicos
  • Presentaciones orales
CONT

La comunicación verbal puede realizarse de dos formas: oral (a través de signos orales y palabras habladas); o escrita (por medio de la representación gráfica de signos). Hay múltiples formas de comunicación oral: los gritos, silbidos, llanto y risa, los cuales pueden expresar diferentes situaciones anímicas y son una de las formas más primarias de la comunicación. La forma más evolucionada de comunicación oral es el lenguaje articulado, los sonidos estructurados que dan lugar a las sílabas, palabras y oraciones con las que se comunican los seres humanos entre sí.

Save record 6

Record 7 2015-08-26

English

Subject field(s)
  • Group Dynamics
  • Communication and Information Management
  • Labour and Employment
CONT

Despite the lack of face-to-face contact, leaders of a geographically dispersed team must shape processes and group dynamics so as to foster communication, accountability, relationships and results.

French

Domaine(s)
  • Dynamique des groupes
  • Gestion des communications et de l'information
  • Travail et emploi
CONT

En dépit du peu de contact personnel, les dirigeants d'une équipe dispersée géographiquement doivent façonner les processus et la dynamique de groupe de façon à favoriser la communication, la responsabilisation, les relations et l'obtention de résultats.

Spanish

Save record 7

Record 8 2015-03-23

English

Subject field(s)
  • Titles of Courses
  • Training of Personnel
Universal entry(ies)
G309
classification system code, see observation
OBS

More and more, public service leaders find themselves with direct reports scattered across geographical boundaries who must still work collaboratively to achieve shared business objectives. Despite the lack of face-to-face contact, leaders of a geographically dispersed workforce must create context and build unity in order to support the organization's vision and strategic priorities. Participants will gain an understanding of the special communication challenges involved in building engagement and trust within a dispersed workforce and acquire the tools they need to lead effectively in this context.

OBS

G309: a Canada School of Public Service course code.

French

Domaine(s)
  • Titres de cours
  • Perfectionnement et formation du personnel
Entrée(s) universelle(s)
G309
classification system code, see observation
OBS

De plus en plus, les dirigeants de la fonction publique sont confrontés à une main-d'œuvre formée de subalternes directs dispersés géographiquement qui doivent cependant collaborer pour atteindre les mêmes objectifs opérationnels. En dépit du peu de contact personnel, les dirigeants d'une main-d'œuvre dispersée géographiquement doivent créer le cadre favorable au développement d'un sentiment d'unité afin d'appuyer la vision de l'organisation et ses priorités stratégiques. Les participants comprendront mieux les défis particuliers de communication intervenant dans le renforcement de la mobilisation et de la confiance au sein d'une main-d'œuvre dispersée. Ils acquerront de plus les outils nécessaires pour diriger avec efficacité dans ce contexte.

OBS

G309 : code de cours de l'École de la fonction publique du Canada.

Spanish

Save record 8

Record 9 2015-03-23

English

Subject field(s)
  • Titles of Courses
  • Training of Personnel
Universal entry(ies)
G310
classification system code, see observation
OBS

More and more, public service leaders find themselves with direct reports scattered across geographical boundaries who must still work collaboratively to achieve shared business objectives. Despite the lack of face-to-face contact, leaders of a geographically dispersed team must shape processes and group dynamics so as to foster communication, accountability, relationships and results. Participants will learn how to apply communication skills, harness individual commitment, establish ground rules and use technology to promote group cohesion, engagement and trust.

OBS

G310: a Canada School of Public Service course code.

French

Domaine(s)
  • Titres de cours
  • Perfectionnement et formation du personnel
Entrée(s) universelle(s)
G310
classification system code, see observation
OBS

De plus en plus, les dirigeants de la fonction publique sont confrontés à des équipes formées de subalternes directs dispersés géographiquement qui doivent cependant collaborer pour atteindre les mêmes objectifs opérationnels. En dépit du peu de contact personnel, les dirigeants d'une équipe dispersée géographiquement doivent façonner les processus et la dynamique de groupe de façon à favoriser la communication, la responsabilisation, les relations et l'obtention de résultats. Les participants apprendront à mettre en pratique les aptitudes à communiquer, mobiliseront les employés à titre individuel, établiront les règles de base et mettront à profit la technologie pour promouvoir la cohésion, la mobilisation et la confiance au sein du groupe.

OBS

G310 : code de cours de l'École de la fonction publique du Canada.

Spanish

Save record 9

Record 10 2014-06-23

English

Subject field(s)
  • Internet and Telematics
OBS

LOL [...] is a common element of Internet slang. It was used historically on Usenet but is now widespread in other forms of computer-mediated communication, and even face-to-face communication.

French

Domaine(s)
  • Internet et télématique
OBS

Acronyme employé en tant qu'interjection, très répandu sur Internet, symbolisant le rire ou l'amusement. Il est utilisé virtuellement dans tout type de communication par internet ou SMS où le rire est approprié.

OBS

Le vocable «lol» dans ses multiples graphies, provient de l'anglais et est l'acronyme de «laughing out loud», qui équivaut au français «rire aux éclats» [...]

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Internet y telemática
Save record 10

Record 11 2005-06-28

English

Subject field(s)
  • Group Dynamics
  • Communication and Information Management
  • Training of Personnel
  • Education Theory and Methods
CONT

It is important to realise that computers are a tool through which education is mediated. Hence, it will be more suitable for some teaching and learning tasks than others. Now education is increasingly becoming multi-modal with the use of videoconferencing and multimedia learning programmes, and the use of online databases, search engines and hypertext/mark-up language for research. In terms of communication, face to face communication is being replaced and/or enhanced through synchronous chat and videoconferencing as well as through asynchronous means such as 'shared whiteboards’, ’discussion boards’ and ’file sharing’. It has now become possible to overcome the barrier of time and space through the development of this new technology.

French

Domaine(s)
  • Dynamique des groupes
  • Gestion des communications et de l'information
  • Perfectionnement et formation du personnel
  • Théories et méthodes pédagogiques
CONT

[Les médias] introduisent [...] un mode de communication remarquablement multiple, et, donc, beaucoup plus complexe à maîtriser que ceux de la communication «face à face» (qu'elle soit orale dans un cours, ou écrite dans un outil d'auto-formation).

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Dinámica de grupos
  • Gestión de las comunicaciones y la información
  • Capacitación del personal
  • Teorías y métodos pedagógicos
Save record 11

Record 12 2001-11-26

English

Subject field(s)
  • Technical Aids for Persons with Disabilities
  • Telecommunications Facilities
CONT

Nonportable devices for face-to-face communication.

OBS

ISO code: 21 42 10.

French

Domaine(s)
  • Aides techniques pour personnes handicapées
  • Installations de télécommunications
CONT

Dispositifs non-portables pour communication face-à-face.

OBS

Code ISO : 21 42 10.

Key term(s)
  • dispositif non portable

Spanish

Save record 12

Record 13 1981-08-28

English

Subject field(s)
  • Telephony and Microwave Technology
OBS

However, other studies have indicated a managerial preference for spoken communication, both by telephone and face-to-face, and there is considerable scope for enhanced voice communication aids to overcome the inadequacies of the Post Office/PTT service, for example by allowing store-and-forward telephony.

French

Domaine(s)
  • Téléphonie et techniques hyperfréquences
OBS

D'autres études indiquent cependant que les dirigeants préfèrent la communication vocale, par téléphone ou face à face. Il y a en outre des possibilités d'amélioration considérables des appareils de communication vocale, afin de pallier les insuffisances des services des PTT, en permettant par exemple la téléphonie avec enregistrement et retransmission.

Spanish

Save record 13

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