TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

FACE-TO-FACE CONTACT [5 records]

Record 1 2015-08-26

English

Subject field(s)
  • Group Dynamics
  • Communication and Information Management
  • Labour and Employment
CONT

Despite the lack of face-to-face contact, leaders of a geographically dispersed team must shape processes and group dynamics so as to foster communication, accountability, relationships and results.

French

Domaine(s)
  • Dynamique des groupes
  • Gestion des communications et de l'information
  • Travail et emploi
CONT

En dépit du peu de contact personnel, les dirigeants d'une équipe dispersée géographiquement doivent façonner les processus et la dynamique de groupe de façon à favoriser la communication, la responsabilisation, les relations et l'obtention de résultats.

Spanish

Save record 1

Record 2 2015-03-23

English

Subject field(s)
  • Titles of Courses
  • Training of Personnel
Universal entry(ies)
G310
classification system code, see observation
OBS

More and more, public service leaders find themselves with direct reports scattered across geographical boundaries who must still work collaboratively to achieve shared business objectives. Despite the lack of face-to-face contact, leaders of a geographically dispersed team must shape processes and group dynamics so as to foster communication, accountability, relationships and results. Participants will learn how to apply communication skills, harness individual commitment, establish ground rules and use technology to promote group cohesion, engagement and trust.

OBS

G310: a Canada School of Public Service course code.

French

Domaine(s)
  • Titres de cours
  • Perfectionnement et formation du personnel
Entrée(s) universelle(s)
G310
classification system code, see observation
OBS

De plus en plus, les dirigeants de la fonction publique sont confrontés à des équipes formées de subalternes directs dispersés géographiquement qui doivent cependant collaborer pour atteindre les mêmes objectifs opérationnels. En dépit du peu de contact personnel, les dirigeants d'une équipe dispersée géographiquement doivent façonner les processus et la dynamique de groupe de façon à favoriser la communication, la responsabilisation, les relations et l'obtention de résultats. Les participants apprendront à mettre en pratique les aptitudes à communiquer, mobiliseront les employés à titre individuel, établiront les règles de base et mettront à profit la technologie pour promouvoir la cohésion, la mobilisation et la confiance au sein du groupe.

OBS

G310 : code de cours de l'École de la fonction publique du Canada.

Spanish

Save record 2

Record 3 2015-03-23

English

Subject field(s)
  • Titles of Courses
  • Training of Personnel
Universal entry(ies)
G309
classification system code, see observation
OBS

More and more, public service leaders find themselves with direct reports scattered across geographical boundaries who must still work collaboratively to achieve shared business objectives. Despite the lack of face-to-face contact, leaders of a geographically dispersed workforce must create context and build unity in order to support the organization's vision and strategic priorities. Participants will gain an understanding of the special communication challenges involved in building engagement and trust within a dispersed workforce and acquire the tools they need to lead effectively in this context.

OBS

G309: a Canada School of Public Service course code.

French

Domaine(s)
  • Titres de cours
  • Perfectionnement et formation du personnel
Entrée(s) universelle(s)
G309
classification system code, see observation
OBS

De plus en plus, les dirigeants de la fonction publique sont confrontés à une main-d'œuvre formée de subalternes directs dispersés géographiquement qui doivent cependant collaborer pour atteindre les mêmes objectifs opérationnels. En dépit du peu de contact personnel, les dirigeants d'une main-d'œuvre dispersée géographiquement doivent créer le cadre favorable au développement d'un sentiment d'unité afin d'appuyer la vision de l'organisation et ses priorités stratégiques. Les participants comprendront mieux les défis particuliers de communication intervenant dans le renforcement de la mobilisation et de la confiance au sein d'une main-d'œuvre dispersée. Ils acquerront de plus les outils nécessaires pour diriger avec efficacité dans ce contexte.

OBS

G309 : code de cours de l'École de la fonction publique du Canada.

Spanish

Save record 3

Record 4 2004-08-27

English

Subject field(s)
  • Education Theory and Methods
  • Training of Personnel
  • Internet and Telematics
DEF

Any type of work irrespective of location, based on the use of communications and computing technologies and resulting in the delivery of a product to an employer or client.

CONT

E-working... is well suited to performing information technology tasks and works well in certain situations where the employee has a high degree of autonomy, eg : architecture, journalism. Difficulties to be overcome can include issues of control, lack of face-to-face contact and consistency of service provision.

OBS

E-work [enables] teleworking arrangements where an employee works from a home office for either a portion of or all of the workweek.

French

Domaine(s)
  • Théories et méthodes pédagogiques
  • Perfectionnement et formation du personnel
  • Internet et télématique
DEF

Tout type de travail qui fait usage d'outils de l'information et de télécommunications pour en livrer le produit à un employeur ou un client distant.

CONT

La forme de travail électronique (E-work) la plus pratiquée est l'e-sous-traitance. Dans cette formule, le travail est organisé par une personne qui, en un lieu différent de l'entreprise, s'aide des supports informatiques. Les centres d'appel en sont l'exemple classique.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Teorías y métodos pedagógicos
  • Capacitación del personal
  • Internet y telemática
CONT

El uso de las comunicaciones electrónicas no se vislumbra ya como una alternativa para determinados trabajadores o para la externalización de funciones, sino que se imponen nuevas relaciones para muchos trabajadores que realizan sus tareas en un lugar de trabajo universal, de modo que pueden permanecer conectados a las mismas tareas tanto dentro de su oficina como fuera de ella. Es lo que puede llamarse trabajo móvil, trabajo flexible o trabajo electrónico.

Save record 4

Record 5 1999-04-14

English

Subject field(s)
  • School and School-Related Administration
DEF

Instructional development provides a procedure and framework for systematically planning, developing, and adapting instruction based on identifiable learner needs and content requirements. This process is essential in distance education, where the instructor and students may share limited common background and typically have little face-to-face contact.

French

Domaine(s)
  • Administration scolaire et parascolaire

Spanish

Save record 5

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