TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

OPERATIONAL OFFICE [48 records]

Record 1 2021-02-24

English

Subject field(s)
  • General Conduct of Military Operations
DEF

The preparedness of a unit, formation, weapon system or item of materiel to perform the missions, tasks or functions for which it is organized or designed.

OBS

There are different levels of operational readiness.

OBS

operational readiness: designation and definition standardized by NATO.

OBS

operational readiness : designation extracted from the "Disarmament and Peace Keeping" glossary with the permission of the United Nations Office at Geneva.

OBS

operational readiness; OPRED: designations officially approved by the Department of National Defence and the Canadian Forces.

French

Domaine(s)
  • Conduite générale des opérations militaires
DEF

Aptitude d'une unité, d'une formation, d'un système d'arme ou d'un matériel à accomplir les missions, les tâches ou les fonctions pour lesquelles ils ont été organisés ou conçus.

OBS

Il existe différents niveaux d'états de préparation opérationnelle.

OBS

état de préparation opérationnelle : désignation et définition normalisées par l'OTAN.

OBS

état de préparation opérationnelle : désignation tirée du lexique «Désarmement et Maintien de la Paix» avec l'autorisation de l'Office des Nations Unies à Genève.

OBS

état de préparation opérationnelle; OPRED : désignations uniformisées par le ministère de la Défense nationale et les Forces canadiennes.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Conducción general de las operaciones militares
DEF

Capacidad de una unidad/formación, buque, sistema de armas o equipo para llevar a cabo las funciones para las que ha sido organizado o diseñado.

OBS

Puede emplearse en sentido general o para expresar un nivel o grado de disponibilidad.

Save record 1

Record 2 2019-07-05

English

Subject field(s)
  • Provincial Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Stock Exchange
  • Investment
OBS

The Seniors Expert Advisory Committee(SEAC) was created by the Investor Office to advise OSC [Ontario Securities Commission] staff on securities-related policy and operational developments that impact older investors and provides input on the OSC' s related education and outreach activities. The committee consists of up to 15 members, including representation from the legal community, academia, industry, medical professionals and seniors’ advocates. It is Chaired by the Director of the Investor Office.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités de gouvernements provinciaux canadiens
  • Bourse
  • Investissements et placements
OBS

Le Bureau des investisseurs a créé le Comité consultatif d'experts pour les personnes âgées pour conseiller le personnel de la CVMO [Commission des valeurs mobilières de l'Ontario] en matière de politiques liées aux valeurs mobilières et de développements opérationnels qui ont une incidence sur les investisseurs âgés et formuler des commentaires sur les activités d'éducation et de sensibilisation afférentes de la CVMO. Le comité est formé d'un maximum de 15 membres, y compris des représentants du monde juridique, du milieu universitaire, du secteur, des professionnels de la santé et des défenseurs des droits des personnes âgées. Il est présidé par le directeur du Bureau des investisseurs.

Spanish

Save record 2

Record 3 2018-12-19

English

Subject field(s)
  • Various Military Titles
  • Informatics
  • Communication and Information Management
  • Combined Forces (Military)
OBS

CENTRIXS networks... form the backbone of what is envisioned to become a global infrastructure, allowing the U. S. to share information rapidly with coalition partners worldwide, in support of local, regional, and global combined operations. CENTRIXS is designed to be a global, interoperable, interconnected, inexpensive, and easy-to-use information sharing system.... The basic mission of CENTRIXS is to support the secure sharing and exchanging of intelligence and operational information through reliable communications connectivity, data manipulation, and automated processes. CENTRIXS services will provide Combatant Command(COCOM) commanders with : common operational picture(COP) ;common intelligence picture(CIP) ;electronic mail(Email) with attachments; Web-enabled services, office automation, bulletin boards, and chat service(collaboration services) ;[and] voice over secure Internet Protocol(VoSIP).

OBS

CENTRIXS is the premier network for coalition interoperability in support of military operations. Ongoing coalition operations continue to test and prove the viability of the CENTRIXS enterprise. Information flow to coalition partners via the multiple versions of CENTRIXS networks achieved unprecedented volume and continues to expand. CENTRIXS dissemination capabilities must become even more robust as the trend to move more command and control operations to the coalition networks continues.

OBS

CENTRIX: incorrect abbreviation sometimes found in certain sources.

French

Domaine(s)
  • Appellations militaires diverses
  • Informatique
  • Gestion des communications et de l'information
  • Interarmées

Spanish

Save record 3

Record 4 - external organization data 2018-01-22

English

Subject field(s)
  • Compartment - Royal Canadian Mounted Police (RCMP)
Universal entry(ies)
003238
occupation code, see observation
OBS

003238: Royal Canadian Mounted Police job code.

OBS

A regular member position.

OBS

The member is responsible for : planning, organizing and conducting an ethics audit for a dedicated Business Line or Region, and developing strategies, policies, processes and other mechanisms to address ethical issues; coordinating the implementation of the RCMP's(Royal Canadian Mounted Police's) ethics and values plans and initiatives within a Business Line or Region; providing support regarding the appropriate policies and processes governing the investigation of internal disclosure of wrongdoing; providing expert advice and written opinions regarding ethical issues and dilemmas; establishing collaborative partnership with the appropriate compliance regime under the Professional Integrity Office; and liaising with other government departments, police organizations and policy centres to ensure that values and ethics underpin all operational and administrative policies, processes and decisions.

French

Domaine(s)
  • Tiroir - Gendarmerie royale du Canada (GRC)
Entrée(s) universelle(s)
003238
occupation code, see observation
OBS

003238 : code d'emploi de la Gendarmerie royale du Canada.

OBS

Poste de membre régulier.

OBS

Le membre remplit les fonctions suivantes : planifier, organiser et effectuer une vérification de l'éthique pour une région ou un secteur d'activité spécial, et élaborer des stratégies, des politiques, des processus et d'autres mécanismes visant à régler les problèmes d'éthique; coordonner la mise en œuvre des plans et initiatives de la GRC (Gendarmerie royale du Canada) en ce qui touche les valeurs et l'éthique, dans une région ou un secteur d'activité; fournir un soutien concernant les politiques et processus régissant les enquêtes sur la divulgation interne d'actes fautifs; donner des avis écrits et autorisés concernant des problèmes d'éthique; établir un partenariat de collaboration avec le programme de conformité pertinent relevant du Bureau d'intégrité professionnelle; entretenir des liens avec les autres ministères, organismes de police et centres de décision afin de s'assurer que les valeurs et l'éthique sont à la base des politiques, décisions et processus opérationnels et administratifs.

Spanish

Save record 4

Record 5 - external organization data 2018-01-22

English

Subject field(s)
  • Compartment - Royal Canadian Mounted Police (RCMP)
Universal entry(ies)
004443
occupation code, see observation
OBS

004443: Royal Canadian Mounted Police job code.

OBS

A civilian member position.

OBS

The member is responsible for : conducting an ethics audit for a dedicated Business Line or Region, and developing strategies, policies, processes and other mechanisms to address ethical issues; implementing the RCMP's(Royal Canadian Mounted Police's) ethics and values plans and initiatives within a Business Line or Region; providing support regarding the appropriate policies and processes governing the investigation of internal disclosure(s) of wrongdoing; providing expert advice and written opinions regarding particular ethical issues and dilemmas; establishing collaborative partnerships with the appropriate compliance regimes under the Professional Integrity Office; and liaising with other government departments, police organizations and policy centres to ensure that values and ethics underpin all operational and administrative policies, processes and decisions.

French

Domaine(s)
  • Tiroir - Gendarmerie royale du Canada (GRC)
Entrée(s) universelle(s)
004443
occupation code, see observation
OBS

004443 : code d'emploi de la Gendarmerie royale du Canada.

OBS

Poste de membre civil.

OBS

Le membre remplit les fonctions suivantes : effectuer une vérification de l’éthique pour une région ou un secteur d’activité spécial, et élaborer des stratégies, des politiques, des processus et d’autres mécanismes visant à régler les problèmes d’éthique; mettre en œuvre les plans et initiatives de la GRC (Gendarmerie royale du Canada) en ce qui touche les valeurs et l’éthique, dans une région ou un secteur d’activité; fournir un soutien concernant les politiques et processus régissant les enquêtes sur la divulgation interne d’actes fautifs; donner des avis écrits et autorisés concernant certains problèmes d’éthique; établir des partenariats de collaboration avec les programmes de conformité pertinents relevant du Bureau d’intégrité professionnelle; entretenir des liens avec les autres ministères, organismes de police et centres de décision afin de s’assurer que les valeurs et l’éthique sont à la base des politiques, décisions et processus opérationnels et administratifs.

Spanish

Save record 5

Record 6 2017-02-10

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Personnel Management (General)
OBS

A Privy Council Office(PCO) Deputy Minister Committee. The HRMAC provides a forum for discussion of operational issues associated with the current human resources management framework.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Gestion du personnel (Généralités)
OBS

Un comité de sous-ministres du Bureau du Conseil privé (BCP). Le CCGRH s'occupe des questions de mise en œuvre et de fonctionnement associées au programme actuel de gestion des ressources humaines.

Spanish

Save record 6

Record 7 2015-04-24

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Work and Production
  • Production Management
DEF

Employee directly connected with industrial manufacturing or operational processes, as contrasted with supervisory, office or clerical employees; for example, assembly line workers in the radio and television industries.

CONT

Production employees, for example, can make suggestions relating to a process improvement (normally an engineer’s responsibility) because of their knowledge of the process.

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Travail et production
  • Gestion de la production
DEF

Travailleur engagé dans la fabrication, la transformation, l'assemblage, l'inspection, la réception, la manipulation, l'emmagasinage, l'empaquetage, l'entreposage ou l'expédition des produits.

CONT

Les employés à la production, par exemple, peuvent proposer des idées sur l'amélioration du procédé (relevant normalement d'un ingénieur) parce qu'ils connaissent ce procédé.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Nombramiento de cargos (Generalidades)
  • Trabajo y producción
  • Gestión de la producción
Save record 7

Record 8 2014-11-07

English

Subject field(s)
  • Titles of Forms
  • Forms Design
Universal entry(ies)
PWGSC-TPSGC 2797-1
form code, see observation
OBS

PWGSC-TPSGC 2797-1: code of a form used at Public Works and Government Services Canada.

French

Domaine(s)
  • Titres de formulaires administratifs
  • Imprimés et formules
Entrée(s) universelle(s)
PWGSC-TPSGC 2797-1
form code, see observation
OBS

PWGSC-TPSGC 2797-1: code d'un formulaire employé à Travaux publics et Services gouvernementaux Canada.

Spanish

Save record 8

Record 9 2012-06-05

English

Subject field(s)
  • Titles of Federal Government Programs (Canadian)
  • Environment
  • Transportation
OBS

Natural Resources Canada, Office of Energy Efficiency. The FleetWise program provides federal fleet managers with information and tools to improve the operational(including energy) efficiency of their fleets, reduce emissions from federal oprations and accelerate the use of alternative fuels.

Key term(s)
  • FleetWise Programme

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Environnement
  • Transports
OBS

Le programme ÉcoRoute offre aux gestionnaires fédéraux de l'information et des outils qui les aideront à améliorer l'efficacité opérationnelle (et énergétique) de leur parc de véhicules, à réduire les émissions découlant des activités fédérales et à accélérer l'adoption de carburants de remplacement.

Spanish

Save record 9

Record 10 2012-01-05

English

Subject field(s)
  • Parliamentary Language
  • Special-Language Phraseology
CONT

The Office of the Registrar of Lobbyists supported the work of Parliament as it considered Bill C-2 by appearing before the committees of the House of Commons and the Senate to provide testimony on the operational implications of the Bill. Subsequent to Royal Assent, the Office began preparing for implementation of the lobbying provisions of the Federal Accountability Act.

French

Domaine(s)
  • Vocabulaire parlementaire
  • Phraséologie des langues de spécialité

Spanish

Save record 10

Record 11 2011-12-12

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Management Operations (General)
OBS

The Business Integration Office(BIO), also included in the Office of the Director General ensures the effective operation of BGTD, including operational and strategic planning and performance measurement. Within BGTD, this Office manages broad projects of a strategic nature(both long term and emerging). While some of these will change over time, currently the office is focused on coordinating BGTD's projects related to the Therapeutic Access Strategy. One of the commitments under TAS is the endorsement of open and transparent performance reporting practices. BIO is the lead for implementing a culture of increased transparency and openness with our stakeholders through citizen and stakeholder engagement initiatives. Recognizing the value and necessity of leveraging international science and policy expertise, this Office also researches and coordinates opportunities for partnerships with international regulatory counterparts, and such bodies as the National Institute for Biological Standardization and Control(NIBSC) and the World Health Organization(WHO).

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Opérations de la gestion (Généralités)
OBS

Le Bureau de l'intégration opérationnelle (BIO), qui fait également partie du Bureau du directeur général, assure le fonctionnement efficace de la DPBTG, y compris la planification opérationnelle et stratégique et la mesure du rendement. Au sein de la DPBTG, le Bureau gère les grands projets de nature stratégique (tant les projets à long terme que les projets nouveaux). S'il est vrai que certains de ces projets changeront au fil du temps, le Bureau se concentre présentement sur la coordination des projets de la DPBTG qui sont reliés à la Stratégie d'accès aux produits thérapeutiques (SAPT). Un des engagements pris dans le cadre de la SAPT est d'appuyer les pratiques ouvertes et transparentes de déclaration du rendement. Le BIO est le principal responsable de la mise en ouvre d'une culture de transparence et d'ouverture accrues auprès de nos intervenants par le truchement des initiatives d'engagement des citoyens et des intervenants. Reconnaissant la valeur et la nécessité de l'optimisation de l'expertise internationale en matière de sciences et d'élaboration de politiques, le Bureau recherche et coordonne également des possibilités de partenariats avec ses homologues internationaux du secteur de la réglementation, ainsi qu'avec des organismes comme le National Institute for Biological Standardization and Control (NIBSC) et l'Organisation mondiale de la Santé (OMS).

Spanish

Save record 11

Record 12 2010-10-19

English

Subject field(s)
  • Titles of Forms
  • Management Control
Universal entry(ies)
PSC 368-4110
form code, see observation
OBS

PSC 368-4110 : Code of a form used by the Public Service Commission.

French

Domaine(s)
  • Titres de formulaires administratifs
  • Contrôle de gestion
Entrée(s) universelle(s)
PSC 368-4110
form code, see observation
OBS

PSC 368-4110 : Code d’un formulaire employé par la Commission de la fonction publique.

Spanish

Save record 12

Record 13 2009-05-05

English

Subject field(s)
  • Communication and Information Management
  • Emergency Management
DEF

Information that decision makers and other officials use in response and recovery.

OBS

operational information : term and definition standardized by the Translation Bureau and the Office of Critical Infrastructure Protection and Emergency Preparedness(OCIPEP).

French

Domaine(s)
  • Gestion des communications et de l'information
  • Gestion des urgences
DEF

Information que les décideurs et autres responsables utilisent aux étapes d'intervention et de rétablissement.

OBS

information opérationnelle : terme et définition normalisés par le Bureau de la traduction et le Bureau de la protection des infrastructures essentielles et de la protection civile (BPIEPC).

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Gestión de las comunicaciones y la información
  • Gestión de emergencias
CONT

Información operacional (recursos humanos, vehículos, distribución de suministros, etc.).

Save record 13

Record 14 2008-07-22

English

Subject field(s)
  • Provincial Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Provincial Administration
OBS

The Courts and Civil Justice Division provides judicial and operational support to the court system, produces transcripts and provides enforcement services for legal judgments through the Sheriff's Office. It provides maintenance enforcement and other family justice services to assist parents and children deal with the difficulties of family breakdown. The Division licenses Commissioners of Oaths, Notaries Public and Marriage Commissioners. It also provides dispute resolution services to assist in resolving disputes outside the court system and protects the interests of people who do not have the capacity to manage their own financial affairs. As well, it supports economic well-being through the provision of corporate registry services.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités de gouvernements provinciaux canadiens
  • Administration provinciale
OBS

Traduction suggérée par la Direction des affaires francophones de la Saskatchewan : Tribunaux et justice civile.

Spanish

Save record 14

Record 15 2008-05-23

English

Subject field(s)
  • Government Positions
  • Management Operations (General)
CONT

Manager, Innovative Resourcing Services(14-16 FTEs), responsible for providing expert advice on complex and contentious resourcing cases and issues; directing the development and implementation of projects and initiatives of national scope; strategic direction and leadership in the development and implementation of national innovative operational resourcing service delivery/improvement initiatives and solutions and undertakes related research including automation, best practices and emerging trends for application in PWGSC [Public Works and Government Services Canada] ;and managing resources allocated to the Division, including staff located in the Matane Satellite Office; and functional responsibility for national resourcing operations.

French

Domaine(s)
  • Postes gouvernementaux
  • Opérations de la gestion (Généralités)
CONT

gestionnaire, Services de ressourcement innovateurs : poste qui relève du directeur général, Opérations des ressources humaines, Travaux publics et Services gouvernementaux Canada.

Spanish

Save record 15

Record 16 2008-03-06

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Public Administration
OBS

The Central Agencies Portfolio is composed of the Office of the Assistant Deputy Minister and seven Legal Services Units. These units provide on-site legal services to central agencies in their respective areas of activity. They manage critical horizontal legal, policy and operational issues related to the central agency functions of government. The Portfolio provides legal advice related to : financial institutions, public service employment law, labour law, official languages, GOL/Electronic Commerce tax law, Crown law, financial law, money laundering, terrorism, machinery of government, and the federal budget.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Administration publique
OBS

Le Portefeuille des organismes centraux comprend le Bureau du sous-ministre adjoint et sept unités de services juridiques. Ces dernières fournissent des services juridiques sur place aux organismes centraux dans leurs domaines d'activité respectifs. Ils gèrent les questions horizontales critiques et les questions stratégiques et opérationnelles relatives aux fonctions des organismes centraux du gouvernement. Le Portefeuille fournit des avis juridiques spécialisés dans ces domaines : institutions financières, droit de l'emploi dans la fonction publique, droit de travail, langues officielles, Gouvernement en direct/commerce électronique, droit fiscal, droit de la Couronne, droit financier, blanchiment d'argent, terrorisme, appareil gouvernemental et budget fédéral.

Spanish

Save record 16

Record 17 2007-04-05

English

Subject field(s)
  • Citizenship and Immigration
  • Data Banks and Databases
CONT

A WIP database is maintained at each operational office to contain the electronic service request files for the service requests received and processed by that office.

OBS

The WIP is used to track the progress of the processing of each service request, and to make the electronic service request files accessible to all authorized personnel in the office.

OBS

Terminology used by the Passport Office of Canada and Citizenship and Immigration Canada.

OBS

WIP stands for work in process.

French

Domaine(s)
  • Citoyenneté et immigration
  • Banques et bases de données
DEF

Base de données de chaque bureau opérationnel contenant les fichiers électroniques des demandes de service reçues et traitées par ce bureau.

OBS

La base de données TEC sert à suivre le traitement de chaque demande et permet au personnel autorisé du bureau d'accéder aux fichiers électroniques des demandes.

OBS

Terminologie en usage à Passeport Canada et à Citoyenneté et Immigration Canada.

OBS

TEC correspond à travail en cours.

Spanish

Save record 17

Record 18 2007-02-12

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
  • Management Operations (General)
OBS

Health Canada. The Office of Management Services is responsible for the direction and provision of management services for the Drug Strategy and Controlled Substances Programme, such as : strategic, business and operational planning, resource planning, performance measurement, sustainable development, and information management. The Office of Management Services also provides general program support and direction, including human resources and financial services.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
  • Opérations de la gestion (Généralités)
OBS

Santé Canada. Le Bureau des services de gestion dirige et offre les services de gestion suivants dans le cadre du Programme de la stratégie antidrogue et des substances contrôlées : planification stratégique et opérationnelle; planification des ressources; mesure du rendement; développement durable; gestion de l'information. Le Bureau des services de gestion offre également un appui général aux programmes et donne des directives générales, y compris des services de ressources humaines et des services financiers.

Spanish

Save record 18

Record 19 2006-10-18

English

Subject field(s)
  • Operations Research and Management
OBS

Terminology used by Passport Canada.

French

Domaine(s)
  • Recherche et gestion opérationnelles
OBS

Terminologie en usage à Passeport Canada.

Spanish

Save record 19

Record 20 2006-09-29

English

Subject field(s)
  • Air Traffic Control
DEF

An Air Traffic Operations Service facility consisting of four operational units :(a) Central Flow Control Function(CFCF) ;(b) Central Altitude Reservation Function(CARF) ;(c) Airport Reservation Office(ARO) ;and(d) ATC [Air Traffic Control] Contingency Command Post.

Key term(s)
  • Air Traffic Control System Command Centre

French

Domaine(s)
  • Circulation et trafic aériens
DEF

Installation du service de contrôle de la circulation aérienne qui comprend quatre unités opérationnelles : a) Central Flow Control Function (CFCF); b) Central Altitude Reservation Function (CARF); c) Airport Reservation Office (ARO); d) ATC [Air Traffic Control] Contingency Command Post.

Key term(s)
  • Air Traffic Control System Command Centre

Spanish

Save record 20

Record 21 2006-01-11

English

Subject field(s)
  • Various Military Titles
  • Medical and Dental Services (Military)
OBS

The Armed Services Blood Program Office(ASBPO) manages the blood program for the Department of Defense(DoD). The Armed Services Blood Program was established by the Presidential Order in 1952 as a joint field operating agency. The office is subject to the authority, direction and control of the Secretary of Defense(SECDEF) through the Assistant Secretary of Defense [Health Affairs(HA) ] and under the operational control of the Joint Chiefs of Staff.

French

Domaine(s)
  • Appellations militaires diverses
  • Service de santé et service dentaire (Militaire)

Spanish

Save record 21

Record 22 2004-01-07

English

Subject field(s)
  • Organizations, Administrative Units and Committees
  • Environment
OBS

WHO [World Health Organization] ;according to the above-mentioned document, the Division of Environmental Health was reorganized into the Division of Operational Support in Environmental Health and this Office.

French

Domaine(s)
  • Organismes, unités administratives et comités
  • Environnement

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Organismos, unidades administrativas y comités
  • Medio ambiente
Save record 22

Record 23 2003-09-12

English

Subject field(s)
  • Titles of Monographs
  • Remuneration (Personnel Management)
  • Government Accounting
OBS

Public Works and Government Services Canada (PWGSC).

French

Domaine(s)
  • Titres de monographies
  • Rémunération (Gestion du personnel)
  • Comptabilité publique
OBS

Travaux publics et Services gouvernementaux Canada (TPSGC).

Key term(s)
  • Guide des procédures opérationnelles

Spanish

Save record 23

Record 24 2002-12-18

English

Subject field(s)
  • International Bodies and Committees
OBS

Food and Alimentation Organization of the United Nations.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités internationaux
OBS

Organisation des Nations Unies pour l'alimentation et l'agriculture.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Organismos y comités internacionales
OBS

Organización de las Naciones Unidas para la Agricultura y la Alimentación.

Save record 24

Record 25 2002-12-11

English

Subject field(s)
  • Federal Government Bodies and Committees (Canadian)
OBS

The Electronic Work Environment Management Board was established in July 1994 to provide guidance and direction with respect to office automation domains in the Government of Canada. Document and records management was determined to be a key operational priority of the Board. Accordingly, an interdepartmental steering committee was established to provide leadership and guidance for planning, evaluating, and implementing a shared system for document and records management based on a common requirements statement.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités fédéraux (Gouvernement canadien)
OBS

Le Conseil de gestion du milieu de travail électronique a été créé en juillet 1994 pour offrir conseils et orientations relativement à l'automatisation des activités de l'État. Le Conseil a déterminé que, à ce chapitre, la gestion des documents et dossiers était prioritaire. Il a par conséquent mis sur pied un comité directeur interministériel, chargé de guider la planification, l'évaluation et la mise en place d'un système partagé de gestion des documents et des dossiers, fondé sur un énoncé commun des besoins.

Spanish

Save record 25

Record 26 2001-05-24

English

Subject field(s)
  • Management Operations (General)
  • Government Accounting
CONT

The Office of the Comptroller General will conduct, in consultation with departments, operational reviews to assess the effectiveness of the policy.

French

Domaine(s)
  • Opérations de la gestion (Généralités)
  • Comptabilité publique
CONT

Le Bureau du contrôleur général, de concert avec les ministères, procédera à des examens opérationnels pour vérifier l'efficacité de la politique.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Operaciones de la gestión (Generalidades)
  • Contabilidad pública
Save record 26

Record 27 2001-05-17

English

Subject field(s)
  • Grain Growing
  • Milling and Cereal Industries
CONT

Once the new annex is up and operational, the two new phases will be split to handle processing on one side and shipping on the other. A new detached office will be built to handle customer relations, and the scale driveway will extended from its current 100 feet to 140. The driveway extension will take place first, said Borgen, which will necessitate the B-train trucks to use trackside loading while that takes place. There will also be an increased head drive on the existing leg, and an additional shipping leg will be added in Phase II. An eventual goals as well is to locate the Pool' s farm service centre at the elevator, moving it out of the city, said Sanders.

French

Domaine(s)
  • Culture des céréales
  • Minoterie et céréales

Spanish

Save record 27

Record 28 1999-07-27

English

Subject field(s)
  • Program Titles (Armed Forces)
  • Management Operations (General)
OBS

Title and abbreviated form to be used by the Department of National Defence.

French

Domaine(s)
  • Titres de programmes (Forces armées)
  • Opérations de la gestion (Généralités)
OBS

Forme abrégée et appellation en usage au ministère de la Défense nationale.

Spanish

Save record 28

Record 29 1998-10-06

English

Subject field(s)
  • Insurance
DEF

A territorial office reporting to a head office, supervising business in its operational area and providing agency service by staff fieldmen, underwriters, claims and other personnel.

French

Domaine(s)
  • Assurances
DEF

Bureau régional dépendant du siège social d'une compagnie. Contrôle les opérations d'assurance dans la région et possède le personnel requis pour les inspections, la sélection des risques, le règlement des sinistres, etc.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Seguros
DEF

Nombre que se da a las oficinas directas establecidas por una entidad de seguros para la prestación de servicios a sus aseguradores.

Save record 29

Record 30 1998-07-27

English

Subject field(s)
  • Position Titles
  • Management Operations (General)
OBS

UNAVEM [United Nations Angola Verification Mission] ;Office of the Special Representative of the Secretary-General; assists the Operations Manager on the daily technical operation of the radio station, assists in the maintenance of all radio station equipment to ensure maximum operational capability of UNAVEM Radio, supervises the work of local radio technicians and operators.

French

Domaine(s)
  • Titres de postes
  • Opérations de la gestion (Généralités)

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Denominación de puestos
  • Operaciones de la gestión (Generalidades)
Save record 30

Record 31 1998-07-04

English

Subject field(s)
  • Citizenship and Immigration
OBS

Terminology used by the Passport Office of Canada.

Key term(s)
  • walkin operational office

French

Domaine(s)
  • Citoyenneté et immigration
OBS

Terminologie en usage au Bureau des passeports du Canada.

Spanish

Save record 31

Record 32 1997-11-11

English

Subject field(s)
  • Organizations, Administrative Units and Committees
  • Management Operations (General)
OBS

Created within the Office of Emergency Programmes, UNICEF [United Nations Children's Fund] ;meets weekly with the Security Task Force to review and monitor policy and operational issues of complex emergencies.

French

Domaine(s)
  • Organismes, unités administratives et comités
  • Opérations de la gestion (Généralités)

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Organismos, unidades administrativas y comités
  • Operaciones de la gestión (Generalidades)
Save record 32

Record 33 1997-11-11

English

Subject field(s)
  • International Bodies and Committees
OBS

New as of April 1, 1996/Office of Programme Planning, Budget and Accounts; was formerly part of the Operational Accounts Section.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités internationaux

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Organismos y comités internacionales
Save record 33

Record 34 1997-11-11

English

Subject field(s)
  • International Bodies and Committees
  • Conferences and Colloquia: Organization
  • Citizenship and Immigration
OBS

Under the chairmanship of UNHCR [Office of the United Nations High Commissioner for Refugees], to undertake the task of elaborating draft detailed operational arrangements for implementing the draft Comprehensive Plan of Action(CPA) for submission to the International Conference, q. v..

Key term(s)
  • Coordinating Committee for the International Conference on Indo-Chinese Refugees

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités internationaux
  • Organisation de congrès et de conférences
  • Citoyenneté et immigration

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Organismos y comités internacionales
  • Organización de conferencias y coloquios
  • Ciudadanía e inmigración
Save record 34

Record 35 1997-11-11

English

Subject field(s)
  • International Bodies and Committees
  • Political Science
OBS

United Nations Office for Field Operational and External Support Activities

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités internationaux
  • Sciences politiques

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Organismos y comités internacionales
  • Ciencias políticas
Save record 35

Record 36 1997-11-11

English

Subject field(s)
  • Government Positions
  • Operations Research and Management
OBS

UNAVEM [United Nations Angola Verification Mission] Division of Administration and Management, Office of the Chief Administrative Officer. Provides support to the Chief Administrative Officer of the Mission in the context of programme delivery and implementation of legislative mandates, undertakes operational review of management procedures, recommends strategies for improvement of procedures and provides guidance to their implementation.

French

Domaine(s)
  • Postes gouvernementaux
  • Recherche et gestion opérationnelles

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Puestos gubernamentales
  • Investigación y gestión operacionales
Save record 36

Record 37 1997-11-11

English

Subject field(s)
  • Data Banks and Databases
  • Sociology of persons with a disability
OBS

Centre for Social Development and Humanitarian Affairs/UNOV [United Nations Office at Vienna] ;Fully operational since 1994.

Key term(s)
  • clearing house data base on disability-related information

French

Domaine(s)
  • Banques et bases de données
  • Sociologie des personnes handicapées

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Bancos y bases de datos
  • Sociología de las personas con discapacidad
Save record 37

Record 38 1997-11-11

English

Subject field(s)
  • Government Positions
  • Land Mines
  • Mine Warfare
OBS

Source : UNAVEM [United Nations Angola Verification Mission] Central Mine Action Office. Assists in the planning, coordination and implementation of mine-clearance programmes in Angola, consults and coordinates work with specialized agencies and NGOs [non-governmental organizations] on operational requirements and strategies for comprehensive de-mining activities, and works closely with government authorities in planning and setting the foundation for a national de-mining capability.

Key term(s)
  • Deputy Program Manager

French

Domaine(s)
  • Postes gouvernementaux
  • Mines terrestres
  • Guerre des mines

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Puestos gubernamentales
  • Minas terrestres
  • Guerra de minas
Save record 38

Record 39 1997-11-11

English

Subject field(s)
  • International Bodies and Committees
  • Security
OBS

UNICEF [United Nations Children's Fund] Office of Emergency Programmes; monitors policy and operational aspects of complex emergencies.

French

Domaine(s)
  • Organismes et comités internationaux
  • Sécurité

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Organismos y comités internacionales
  • Seguridad
Save record 39

Record 40 1997-03-11

English

Subject field(s)
  • Financial and Budgetary Management
  • Government Accounting
DEF

An amount lapsed in the ordinary course of operations.

CONT

The following schedule is a summary of the funding picture for the Office [of the Auditor General], including restraint, for five years. It shows the lapse each year as between a "forced lapse"(amount the Office agreed to lapse as its contribution to restraint) and the operational lapse(amount lapsed in the ordinary course of operations).

French

Domaine(s)
  • Gestion budgétaire et financière
  • Comptabilité publique
DEF

Sommes périmées dans le cours normal des activités.

CONT

Le tableau qui suit résume la situation du financement du Bureau [du vérificateur général], y compris les restrictions, pour cinq ans. Il fait état des péremptions de chaque année en établissant une distinction entre les «péremptions forcées» (sommes que le Bureau a accepté de laisser se périmer au titre de sa contribution aux restrictions) et les péremptions opérationnelles (sommes périmées dans le cours normal des opérations).

Spanish

Save record 40

Record 41 1995-08-17

English

Subject field(s)
  • Financial and Budgetary Management
  • Government Accounting
CONT

The following schedule is a summary of the funding picture for the Office [of the Auditor General], including restraint, for five years. It shows the lapse each year as between a "forced lapse"(amount the Office agreed to lapse as its contribution to restraint) and the operational lapse(amount lapsed in the ordinary course of operations).

French

Domaine(s)
  • Gestion budgétaire et financière
  • Comptabilité publique
CONT

Le tableau qui suit résume la situation du financement du Bureau [du vérificateur général], y compris les restrictions, pour cinq ans. Il fait état des péremptions de chaque année en établissant une distinction entre les «péremptions forcées» (sommes que le Bureau a accepté de laisser se périmer au titre de sa contribution aux restrictions) et les péremptions opérationnelles (sommes périmées dans le cours normal des opérations).

Spanish

Save record 41

Record 42 1995-08-17

English

Subject field(s)
  • Finance
  • Translation (General)
CONT

The following schedule is a summary of the funding picture for the Office [of the Auditor General], including restraint, for five years. It shows the lapse each year as between a "forced lapse"(amount the Office agreed to lapse as its contribution to restraint) and the operational lapse(amount lapsed in the ordinary course of operations).

French

Domaine(s)
  • Finances
  • Traduction (Généralités)
CONT

Le tableau qui suit résume la situation de financement du Bureau [du vérificateur général], y compris les restrictions, pour cinq ans. Il fait état des péremptions de chaque année en établissant une distinction entre les «péremptions forcées» (sommes que le Bureau a accepté de laisser se périmer au titre de sa contribution aux restrictions) et les péremptions opérationnelles (sommes périmées dans le cours normal des opérations).

Spanish

Save record 42

Record 43 1994-05-31

English

Subject field(s)
  • Titles of Documents and Works
  • Examinations and Competitions (Education)
OBS

Candidates assume the role of a management consultant for the district director of a federal Crown corporation. As internal management consultant, the candidate reviews the operational management problems of a district office, develops a problem-solving strategy, and presents the results to the district office, develops a problem-solving strategy, and presents the results to the district office manager and district director. Abilities assessed by this simulation include identifying and analyzing problems in the organization, setting priorities, developing a strategy and action plan to solve organizational problems, and effective communication skills. This simulation is most appropriate for staffing positions in the Operational Management group at level 5 and equivalent positions within the public service.

OBS

An Exercise available from the Personnel Psychology Centre of the PSC

French

Domaine(s)
  • Titres de documents et d'œuvres
  • Docimologie
OBS

Le candidat joue le rôle de conseiller en gestion relevant du directeur de district d'une société d'État fédérale. À ce titre, le candidat doit passer en revue les problèmes de gestion des opérations d'un bureau de district, élaborer une stratégie de résolution de problèmes et en présenter les résultats au gérant du bureau et au directeur de district. Cet exercice est conçu pour évaluer les capacités suivantes : identifier et analyser des problèmes organisationnelles, déterminer les priorités, développer des stratégies/plans d'action pour résoudre des problèmes organisationnels et communiquer efficacement. Cette simulation convient particulièrement à la dotation de postes de niveau OM-05 ou à des postes équivalents au sein de la fonction publique.

OBS

Les exercices de simulation visent à placer le candidat dans un poste au sein d'une vaste entreprise où il doit prendre connaissance d'une documentation variée portant sur l'organisation avant de faire un exposé oral de son analyse des problèmes mentionnés dans la documentation et des solutions qu'il propose. Normalement, ces exercices évaluent un ensemble de capacités comme la planification, la direction et le contrôle, l'analyse et l'évaluation des problèmes d'administration et de gestion, la répartition et l'organisation du travail, la communication verbale et écrite et la capacité de travailler efficacement sous pression.

Spanish

Save record 43

Record 44 1994-05-31

English

Subject field(s)
  • Titles of Documents and Works
  • Examinations and Competitions (Education)
OBS

Candidates assume the role of a registry operations supervisor in a branch office of a federal Crown corporation. The candidate supervises three clerks and is responsible for directing, controlling and organizing all registry operations. Operational problems to be handled within the simulation include prioritizing requests for services, implementing procedures for monitoring work, dealing with enquiries and complaints from staff, and developing an employee training plan. Abilities assessed by the exercise include : the ability to train and to supervise staff, the ability to control all incoming and outgoing requests for services, and the ability to organize work, set priorities, and meet deadlines. This simulation is most appropriate for supervisor positions in registry units at the CR-04 level or equivalent.

OBS

An Exercise available from the Personnel Psychology Centre of the PSC

French

Domaine(s)
  • Titres de documents et d'œuvres
  • Docimologie
OBS

Le candidat joue le rôle d'un superviseur du service des dossiers dans une succursale d'une société d'État fédérale. Il a sous sa surveillance trois commis et est responsable de la direction, du contrôle et de l'organisation de toutes les opérations reliées au service des dossiers. Il doit régler des problèmes comme la mise en priorité des demandes de service, l'établissement de procédures pour contrôler le travail, les plaintes de membres du personnel et l'élaboration d'un plan de formation d'un employé. Cet exercice est conçu pour évaluer les capacités suivantes : former et superviser du personnel, contrôler toutes les demandes de service à l'entrée et à la sortie, organiser le travail, établir les priorités et respecter les échéances. Cette simulation convient particulièrement à la dotation de postes de supervision d'un service des dossiers au niveau CR-04 ou à des niveaux équivalents.

OBS

Les exercices de simulation visent à placer le candidat dans un poste au sein d'une vaste entreprise où il doit prendre connaissance d'une documentation variée portant sur l'organisation avant de faire un exposé oral de son analyse des problèmes mentionnés dans la documentation et des solutions qu'il propose. Normalement, ces exercices évaluent un ensemble de capacités comme la planification, la direction et le contrôle, l'analyse et l'évaluation des problèmes d'administration et de gestion, la répartition et l'organisation du travail, la communication verbale et écrite et la capacité de travailler efficacement sous pression.

Spanish

Save record 44

Record 45 1990-03-20

English

Subject field(s)
  • Organizations, Administrative Units and Committees

French

Domaine(s)
  • Organismes, unités administratives et comités

Spanish

Save record 45

Record 46 1986-04-16

English

Subject field(s)
  • Organizations, Administrative Units and Committees

French

Domaine(s)
  • Organismes, unités administratives et comités

Spanish

Save record 46

Record 47 1984-05-25

English

Subject field(s)
  • Working Practices and Conditions
  • Union Organization
CONT

When operational requirements permit, the Employer will grant leave without pay to one employee elected to a full-time union position for the duration of his term of office.

OBS

Tiré de la convention collective du groupe de la traduction.

French

Domaine(s)
  • Régimes et conditions de travail
  • Organisation syndicale

Spanish

Save record 47

Record 48 1982-08-03

English

Subject field(s)
  • Collective Agreements and Bargaining
OBS

Where operational requirements permit the Employer will grant to an employee on duty status when the meeting is not held in the Post Office where the employee works.

French

Domaine(s)
  • Conventions collectives et négociations
OBS

... et le considère "présent au travail", lorsque la réunion ... CC Postmasters Assoc. 26.26.

Spanish

Save record 48

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