TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

OPERATIONAL OVERVIEWS [4 records]

Record 1 1998-12-17

English

Subject field(s)
  • Financial and Budgetary Management
  • Federal Administration
DEF

A letter sent by the Treasury Board Secretariat to departments and agencies in January and September. The January call letter formally requests that departments and agencies submit their strategic overviews and spring multi-year operational plans. The September call letter requests the submission of the Fall Update to Multi-Year Operational Plans and the information necessary for the preparation of the Main Estimates for the upcoming year. Additional information requirements and instructions associated with these submissions may also be included in call letters or their attachments.

OBS

Call letter: Officially approved by the Management Committee for the BCF (budgetary, accounting and finance) Glossary. Use of this term is mandatory in Canadian government texts.

French

Domaine(s)
  • Gestion budgétaire et financière
  • Administration fédérale
DEF

Lettre que fait parvenir le Secrétariat du Conseil du Trésor aux ministères et aux organismes en janvier et en septembre. La lettre de janvier leur demande officiellement de présenter leur aperçu de la stratégie et leur plan opérationnel pluriannuel du printemps. Celle de septembre leur demande de présenter la mise à jour d'automne du plan opérationnel pluriannuel ainsi que les renseignements nécessaires à la préparation du Budget des dépenses principal de l'année à venir. Ces lettres et les pièces qui sont jointes peuvent également exiger la présentation de renseignements supplémentaires et fournir d'autres instructions concernant ces présentations.

OBS

Lettre d'appel : terme uniformisé par le Comité de gestion du Lexique BCF (budgétaire, comptable et financier) et d'usage obligatoire dans la fonction publique fédérale.

OBS

Le Conseil du Trésor du Canada a annoncé, le 5 février 1998, que l'équivalent français de Main Estimates devient «Budget principal des dépenses», et celui de Supplementary Estimates, «Budget supplémentaire des dépenses».

Spanish

Save record 1

Record 2 1993-01-26

English

Subject field(s)
  • Public Sector Budgeting
  • Organization Planning
CONT

The Program Evaluation Plans of departments and agencies, comprising Schedules and Profiles, represent supporting documents to the Strategic Overviews and Multi-Year Operational Plans. They are submitted in order to provide for Policy Committees and Treasury Board consideration of departmental plans for formally reviewing and reconfirming or modifying their programs.

French

Domaine(s)
  • Budget des collectivités publiques
  • Planification d'organisation

Spanish

Save record 2

Record 3 1988-08-01

English

Subject field(s)
  • General Vocabulary
Key term(s)
  • operational overview

French

Domaine(s)
  • Vocabulaire général
Key term(s)
  • aperçu opérationnel

Spanish

Save record 3

Record 4 1988-08-01

English

Subject field(s)
  • Titles of Documents and Works
  • Management Operations (General)

French

Domaine(s)
  • Titres de documents et d'œuvres
  • Opérations de la gestion (Généralités)

Spanish

Save record 4

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2025
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: