TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

ROUTING CENTRE [10 records]

Record 1 2011-11-10

English

Subject field(s)
  • Organizations, Administrative Units and Committees
  • Statistical Graphs and Diagrams
OBS

When the Business Partnering Model was first presented, the role of a broker within the Director, Human Resources’ team had been developed whose responsibility was routing all requests to the appropriate service centre, tracking all requests to ensure service standards were met, and providing information to managers and the team on the status of individual service transactions. After long discussions, the broker role was replaced by a Business Line Team(BLT). This team is part of the Organization and Resourcing Services. On a matrix basis, a team will be set up for each client Branch/SOA. Headed by a Senior Consultant, reporting to the Resourcing Manager, the team represents a mix of skills and resources to meet client needs as defined by a service agreement negotiatied by the Director, Human Resources. The Senior Consultant, BLT and his/her team will work in partnership with the Director, HR team and will provide constant feed back on results and issues impacting service delivery to the client. Members of the BLT team are at all levels of the organization from support to officer. The make up of the Business Line Team is reviewed annually based on client business plans and service agreements. The Business Line Team is the client's single point of access for staffing, organization design and classification request. It is also responsible for providing these services in the most strategic and cost-efficient way for the client. The Director, HR team will keep the BLT abreast of any client issue, general direction and priority that might impact on service delivery.

French

Domaine(s)
  • Organismes, unités administratives et comités
  • Diagrammes et graphiques (Statistique)
OBS

Confirmé par Services de l'organisation et du ressourcement, Direction générale des ressources humaines, TPSGC [Travaux publics et Services gouvernementaux]. Lorsque le modèle de partenariat d'affaires a été présenté, on a défini le rôle d'un aiguilleur au sein de l'équipe du directeur des Ressources humaines qui devait acheminer toutes les demandes au centre de services approprié, faire le suivi des demandes afin de s'assurer que les services rendus étaient conformes aux normes, et informer les gestionnaires et l'équipe sur l'état d'avancement de chaque opération. Après en avoir discuté longuement, on a remplacé le rôle d'aiguilleur par le concept d'ESA [Équipe de secteur d'activité]. Cette équipe fait partie des Services de l'organisation et du ressourcement. Une équipe sera formée pour chaque direction générale ou OSS client sur une base matricielle. Dirigée par un conseiller principal relevant du gestionnaire, Ressourcement, l'équipe représente un agencement de compétences et de ressources visant à répondre aux besoins des clients, tels qu'ils sont établis dans l'entente de service négociée par le directeur des Ressources humaines. Le conseiller principal de l'ESA et son équipe travailleront en partenariat avec l'équipe du directeur des Ressources humaines et lui fournira continuellement de l'information sur les résultats et sur tout problème touchant la prestation des services au client. Les membres de l'ESA sont de tous les niveaux de l'organisation, de l'employé de soutien à l'agent. La constitution de l'ESA est revue chaque année en fonction des plans d'activités des clients et des ententes de service. L'ESA est le seul point de contact des clients pour les demandes de dotation, de design organisationnel et de classification. Elle est également chargée d'offrir ces services de la façon la plus stratégique et efficiente possible. Le directeur des Ressources humaines tiendra le conseiller principal de l'ESA au courant de tout problèm.

Spanish

Save record 1

Record 2 2003-11-26

English

Subject field(s)
  • Telecommunications Transmission
DEF

A routing strategy that involves one or more routing centres which collect traffic information from all nodes and generate RT [routing table] updates for all nodes.

OBS

Centralized routing algorithms are accompanied by increased sensitivity to failure, high processing requirements and higher loading of communication lines near the routing centre with incoming data and outgoing updates.

Key term(s)
  • centralised routing

French

Domaine(s)
  • Transmission (Télécommunications)
DEF

Méthode d'acheminement des données, selon laquelle un centre collecte les informations sur l'état du réseau, choisit les chemins et transmet les modifications des tables d'acheminement aux commutateurs.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Transmisión (Telecomunicaciones)
DEF

Método de encaminamiento que implica uno o más centros de encaminamiento que recogen la información de tráfico de todos los nodos y generan actualizaciones de la tabla de encaminamiento para todos los nodos.

OBS

Los algoritmos de encaminamiento centralizado van acompañados de un incremento de la sensibilidad al fallo, altos requisitos de procesamiento, y mayores cargas de las líneas de comunicaciones cerca del centro de encaminamiento debido a los datos entrantes y a las actualizaciones salientes. Un ejemplo de encaminamiento centralizado es TYMNET.

Save record 2

Record 3 2002-11-05

English

Subject field(s)
  • Telecommunications Transmission
OBS

trunk service : On-demand trunk service was introduced based on a new transmission and routing plan in which zones were divided into groups. The principal exchange in each group, the Group Centre, had operational control of originating traffic for all dependent exchanges in the group.

French

Domaine(s)
  • Transmission (Télécommunications)

Spanish

Save record 3

Record 4 1990-07-30

English

Subject field(s)
  • Telecommunications Facilities

French

Domaine(s)
  • Installations de télécommunications
DEF

Organe du réseau public et cellule élémentaire de la zone de distribution, il regroupe les centres locaux de chaque zone de télécommunications.

Spanish

Save record 4

Record 5 1990-07-26

English

Subject field(s)
  • Telephone Switching
DEF

A collection of mobile service switching centre areas within a common numbering plan and a common routing plan.

French

Domaine(s)
  • Commutation téléphonique

Spanish

Save record 5

Record 6 1986-03-20

English

Subject field(s)
  • Flights (Air Transport)
  • Air Terminals
CONT

The addressing of flight plans is controlled by a program which takes into consideration the Dispatch Centre responsible for the origin and destination stations, plus the station itself depending upon the Captain's routing....

French

Domaine(s)
  • Vols (Transport aérien)
  • Aérogares
CONT

[...] le solénoïde étant seul en défaut, rentrer le train en utilisant la gachette et poursuivre le vol jusqu'à l'escale de destination où la réparation pourra être effectuée.

OBS

escale de destination : Terme uniformisé par le CUTA - Opérations aériennes.

Spanish

Save record 6

Record 7 1985-04-18

English

Subject field(s)
  • Internet and Telematics
  • Data Transmission
CONT

One way in which an overview may be achieved is to establish a network routing centre, when centralised adaptive routing becomes the operative algorithm.

French

Domaine(s)
  • Internet et télématique
  • Transmission de données
OBS

dirige les demandes vers le système correspondant.

Spanish

Save record 7

Record 8 1984-01-25

English

Subject field(s)
  • Telecommunications Transmission
DEF

a method of routing in which a network routing centre dictates routing decisions based on information supplied to it by each node.

Key term(s)
  • centralized adaptive routing

French

Domaine(s)
  • Transmission (Télécommunications)

Spanish

Save record 8

Record 9 1982-09-29

English

Subject field(s)
  • Air Transport
OBS

Diversion routing should be initiated in a fully-automatic communication centre immediately after detection of the circuit outage(...)

French

Domaine(s)
  • Transport aérien
OBS

Il est recommandé de mettre en vigueur un acheminement de déroutement dans un centre de communication entièrement automatique dès la détection d'une panne de circuit (...)

Spanish

Save record 9

Record 10 1980-09-10

English

Subject field(s)
  • Pumps
OBS

the service centre assembly is a manifold for joining the hydraulic lines(suction and pressure) from ac hydraulic pumps and routing hydraulic fluid pressure to the various system components.

French

Domaine(s)
  • Pompes

Spanish

Save record 10

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2025
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: