TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

TORQUE LINK [9 records]

Record 1 2013-04-05

English

Subject field(s)
  • Flight Instruments and Equipment (Aeroindustry)
CONT

The upper torque link is stowed in the UP position and held in place by two springs. To reconnect the torque links the upper and lower links are aligned by positioning the tow bar until the lower link can be mated with the upper link.

French

Domaine(s)
  • Instruments et équipement de bord (Constructions aéronautiques)
CONT

Lors du branchement du compas de train avant, des précautions doivent être observées pour éviter que le bras supérieur du compas ne vienne endommager les «Reed Proximity Switches» [...] et leur support [...] fixé sur le fût amortisseur de train.

OBS

Terme uniformisé par le CUTA - Opérations aériennes.

Spanish

Save record 1

Record 2 2013-03-22

English

Subject field(s)
  • Aeroindustry
CONT

To reconnect the torque links the upper and lower links are aligned by positioning the towbar until the lower link can be mated with the upper link. Both scissor pins are pulled outward and the links are connected.

French

Domaine(s)
  • Constructions aéronautiques

Spanish

Save record 2

Record 3 2008-02-06

English

Subject field(s)
  • Landing Gear (Aeroindustry)
  • Flight Controls (Aeroindustry)
CONT

Some device must be added [to the oleo strut] to prevent rotation on main or non-steerable landing gears. Scissors are used to permit vertical motion only.

OBS

torque links: term standardized by ISO.

French

Domaine(s)
  • Atterrisseur (Constructions aéronautiques)
  • Commandes de vol (Constructions aéronautiques)
CONT

Entre le piston et le cylindre d'amortisseur est monté le compas qui empêche toute rotation des deux parties l'une par rapport à l'autre.

OBS

compas d'atterrisseur : terme normalisé par l'ISO.

OBS

compas : terme uniformisé par les Comités d'uniformisation de la terminologie aéronautique (CUTA) - Opérations aériennes et Maintenance.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Tren de aterrizaje (Industria aeronáutica)
  • Mandos de vuelo (Industria aeronáutica)
Save record 3

Record 4 2006-10-19

English

Subject field(s)
  • Aeronautical Engineering and Maintenance
  • Landing Gear (Aeroindustry)
OBS

(brake torque link).

French

Domaine(s)
  • Aérotechnique et maintenance
  • Atterrisseur (Constructions aéronautiques)
OBS

Terme uniformisé par le Comité d'uniformisation de la terminologie aéronautique (CUTA) - Opérations aériennes.

Spanish

Save record 4

Record 5 1999-01-15

English

Subject field(s)
  • Applications of Automation
  • Measuring Instruments
CONT

A wrist force sensor measures the three components of force and three components of torque between the hand and the terminal link of the manipulator. Basically, a wrist force sensor consists of a structure with some compliant sections and transducers that measure the compliant sections along three orthogonal axes as a result of the applied force and torque.

French

Domaine(s)
  • Automatisation et applications
  • Appareils de mesure

Spanish

Save record 5

Record 6 1991-02-11

English

Subject field(s)
  • Landing Gear (Aeroindustry)
  • Aircraft Systems

French

Domaine(s)
  • Atterrisseur (Constructions aéronautiques)
  • Circuits des aéronefs
OBS

CF-5

OBS

train d'atterrissage

Spanish

Save record 6

Record 7 1985-09-24

English

Subject field(s)
  • Flight Instruments and Equipment (Aeroindustry)

French

Domaine(s)
  • Instruments et équipement de bord (Constructions aéronautiques)
OBS

Terme uniformisé par le CUTA Opérations aériennes.

Spanish

Save record 7

Record 8 1981-11-16

English

Subject field(s)
  • Aeroindustry
CONT

The DC-10 pylon is attached to the wing at four points : a) upper and lower monoballs(spherical bearings) in a two-piece front-spar bulkhead the pylon mates with a fitting on the wing's front spar to carry vertical, side and torque loads; b) a two-piece aft pylon bulkhead fitting mates with a clevis fitting attached to the wing box structure to carry side and vertical loads; c) a thrust link joins a fitting at the pylon's upper spar web immediately behind and adjacent to the front-spar bulkhead to two attach angles on the lower surface of the wing box structure to carry engine thrust loads.

French

Domaine(s)
  • Constructions aéronautiques
CONT

Le mât moteur du DC-10 est attaché à l'aile en quatre points distincts : a) les rotules inférieure et supérieure (roulements sphériques) montées sur un cadre-ferme en deux parties du longeron avant du mât s'engagent dans des ferrures fixées sur le longeron frontal de l'aile, pour transmettre les charges verticales, latérales et de torsion; b) une ferrure en deux parties à l'arrière du mât est reliée à une chape fixée à la structure du caisson de voilure pour transmettre les charges verticales et latérales; c) un palier de poussée relie une ferrure fixée sur la nervure du longeron supérieur du mât à deux ferrures de fixation disposées sur la partie inférieure de la structure du caisson de voilure.

Spanish

Save record 8

Record 9 1981-11-16

English

Subject field(s)
  • Aeroindustry
CONT

The DC-10 pylon is attached to the wing at four points : a) upper and lower monoballs(spherical bearings) in a two-piece front-spar bulkhead on the pylon mates with a fitting on the wing's front spar to carry vertical, side and torque loads; b) a two-piece aft pylon bulkhead fitting mates with a clevis fitting attached to the wing box structure to carry side and vertical loads; c) a thrust link joins a fitting at the pylon's upper spar web immediately behind and adjacent to the front-spar bulkhead to two attach angles on the lower surface of the wing box structure to carry engine thrust loads.

French

Domaine(s)
  • Constructions aéronautiques
CONT

Le mât moteur du DC-10 est attaché à l'aile en quatre points distincts : a) les rotules inférieure et supérieure (roulements sphériques) montées sur un cadre-ferme en deux parties du longeron avant du mât s'engagent dans des ferrures fixées sur le longeron frontal de l'aile, pour transmettre les charges verticales, latérales et de torsion; b) une ferrure en deux parties à l'arrière du mât est reliée à une chape fixée à la structure du caisson de voilure pour transmettre les charges verticales et latérales; c) un palier de poussée relie une ferrure fixée sur la nervure du longeron supérieur du mât à deux ferrures de fixation disposées sur la partie inférieure de la structure du caisson de voilure.

Spanish

Save record 9

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