TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

TRANSIT ADVERTISING [8 records]

Record 1 2019-04-04

English

Subject field(s)
  • Advertising
CONT

Outdoor advertising, also known as out-of-home advertising, is advertising that reaches consumers when they are outside their homes. … The most commonly known type of outdoor advertising is the billboard. Common forms of outdoor advertising today fall into three categories : billboard advertising[, ] street furniture[, and] transit [advertising. ] Advertising seems to follow consumers wherever they go – in supermarket shopping carts, in sports arenas, and in health clubs.

PHR

digital outdoor advertising

PHR

digital out-of-home advertising

French

Domaine(s)
  • Publicité
DEF

[...] forme de communication publicitaire située sur la voie publique.

PHR

publicité extérieure numérique

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Publicidad
Save record 1

Record 2 2018-12-10

English

Subject field(s)
  • Advertising Media
  • Advertising Techniques
CONT

One of the primary benefits of transit advertising is that you get complete market coverage even with a single exterior bus advertisement.... over the course of a 4-week advertising period, your ad will likely be seen across every corner of a transit system's footprint.

French

Domaine(s)
  • Supports publicitaires
  • Techniques publicitaires
CONT

La période publicitaire : la planification de celle-ci consiste, d'une part, à fixer la durée de la campagne de publicité et, de l'autre, [à fixer] l'étalement de celle-ci sur une période donnée.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Medios de publicidad
  • Técnicas publicitarias
Save record 2

Record 3 2003-04-10

English

Subject field(s)
  • Advertising Media
  • Radio Arts
CONT

With the exception of outdoor and transit advertisement, the use of separate versions in each language would normally apply to all other forms of advertising, i. e. print advertising, paid announcements, and television and radio advertising.

French

Domaine(s)
  • Supports publicitaires
  • Radio (Arts du spectacle)
CONT

Exception faite de la publicité extérieure et de l'affichage ambulant, l'emploi de versions distinctes dans chaque langue devrait normalement s'appliquer à toutes les autres formes de publicité, notamment la publicité imprimée, les annonces tarifées et la publicité à la radio et à la télévision.

OBS

Terme tiré du Manuel du Conseil du Trésor/Communications

OBS

La publicité télévisée fait apparaître des variations saisonnières beaucoup plus faibles que la publicité-presse ou radiophonique.

Spanish

Campo(s) temático(s)
  • Medios de publicidad
  • Radio (Artes escénicas)
Save record 3

Record 4 2002-02-19

English

Subject field(s)
  • Occupation Names (General)
  • Advertising
DEF

An advertising agency employee who helps plan printed advertising campaigns, and who selects and buys space in publication, outdoor, and transit media.

Key term(s)
  • space man

French

Domaine(s)
  • Désignations des emplois (Généralités)
  • Publicité
CONT

L'acheteur d'espace recueille et classe toutes les informations qu'il reçoit des supports ou des organismes d'études ou de contrôle [...] sur diffusions, audiences, aidant en cela aux travaux de média-planning.

OBS

Ce contrat particulier [achat d'espace dans une publication] est sans doute, généralement confié à un spécialiste, l'acheteur d'espace.

Spanish

Save record 4

Record 5 2000-10-18

English

Subject field(s)
  • Advertising Media
DEF

A form of out-of-home media; depends upon consumer usage of commercial transportation facilities - buses, airlines, and subway and commuter trains - and upon pedestrians viewing the advertising from the streets.

French

Domaine(s)
  • Supports publicitaires
DEF

Publicité réalisée dans les transports en commun, à l'intérieur ou à l'extérieur des véhicules et dans les locaux ouverts au public : stations, gares, abris d'attente, etc.

Spanish

Save record 5

Record 6 1993-02-22

English

Subject field(s)
  • Advertising Media
CONT

With the exception of outdoor and transit advertisements(see article 3. 2), the use of separate versions in each language would normally apply to all other forms of advertising, i. e. print advertising, paid announcements, and television and radio advertising.

French

Domaine(s)
  • Supports publicitaires
CONT

Exception faite de la publicité extérieure et de l'affichage ambulant (voir l'article 3.2), l'emploi de versions distinctes dans chaque langue devrait normalement s'appliquer à toutes les autres formes de publicité, notamment la publicité imprimée, les annonces tarifées et la publicité à la radio et à la télévision.

OBS

Terme tiré du Manuel du Conseil du Trésor/Communications

Spanish

Save record 6

Record 7 1993-02-22

English

Subject field(s)
  • Advertising
CONT

With the exception of outdoor and transit advertisements(see article 3. 2), the use of separate versions in each language would normally apply to all other forms of advertising, i. e. print advertising, paid announcements, and television and radio advertising.

French

Domaine(s)
  • Publicité
CONT

Exception faite de la publicité extérieure et de l'affichage ambulant (voir l'article 3.2), l'emploi de versions distinctes dans chaque langue devrait normalement s'appliquer à toutes les autres formes de publicité, notamment la publicité imprimée, les annonces tarifées et la publicité à la radio et à la télévision.

OBS

Terme tiré du Manuel du Conseil du Trésor/Communications

Spanish

Save record 7

Record 8 1985-07-10

English

Subject field(s)
  • Advertising Media

French

Domaine(s)
  • Supports publicitaires

Spanish

Save record 8

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