TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

ENGAGEMENT LETTER [1 record]

Record 1 2010-09-23

English

Subject field(s)
  • Accounting
  • Auditing (Accounting)
DEF

A written communication between a public accountant and a client with respect to a professional engagement, outlining the scope of the accountant's responsibilities and the arrangements agreed upon.

French

Domaine(s)
  • Comptabilité
  • Vérification (Comptabilité)
DEF

Communication écrite adressée par un professionnel comptable à son client dans laquelle sont consignées les conditions de l'accord conclu avec le client au sujet de la mission confiée au professionnel comptable, et sont décrits l'objectif, l'étendue et les limites de la mission, les responsabilités respectives du professionnel comptable et de la direction, la forme de la communication du rapport, ainsi que toute autre question pertinente et importante pour la mission.

OBS

L'expression «lettre-contrat» a été utilisée au Canada en ce sens.

Spanish

Save record 1

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2024
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: