TERMIUM Plus®

The Government of Canada’s terminology and linguistic data bank.

MODIFIED ANGEVINE SPECIFICATION [1 record]

Record 1 1994-01-04

English

Subject field(s)
  • Statistical Methods
OBS

modèle économétrique de mesure de la confiance des consommateurs.

OBS

Voir la publication de l'Association des consommateurs du Canada intitulée Consumer Index: Measuring Consumer Confidence (1992-1993).

OBS

Source : Association des consommateurs du Canada.

French

Domaine(s)
  • Méthodes statistiques
OBS

Dans les années 1970, M. Angevine a publié dans le Canadian Journal of Economics un article portant sur une méthode d'évaluation de la confiance des consommateurs. (Renseignement fourni un membre du comité d'évaluation qui a participé au projet décrit dans la publication de l'ACC).

Spanish

Save record 1

Copyright notice for the TERMIUM Plus® data bank

© Public Services and Procurement Canada, 2024
TERMIUM Plus®, the Government of Canada's terminology and linguistic data bank
A product of the Translation Bureau

Features

Language Portal of Canada

Access a collection of Canadian resources on all aspects of English and French, including quizzes.

Writing tools

The Language Portal’s writing tools have a new look! Easy to consult, they give you access to a wealth of information that will help you write better in English and French.

Glossaries and vocabularies

Access Translation Bureau glossaries and vocabularies.

Date Modified: